تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817191304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولین سخنرانی متکی در قم بعد از برکناری


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: اکونیوز:وزیر سابق امور خارجه شنبه شب در آیین گرامیداشت سی ودومین بهار انقلاب اسلامی در مسجد زین العابدین قم گفت: آمریکا ، انگلیس و فرانسه در قبال تحولات اخیر مصر حق اظهار نظر ندارند و به جای اظهار نظر باید در مقام پاسخ گویی برآیند.


به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir):منوچهر متکی ادعای شبکه العربیه که موضع ایران و آمریکا در قبال مصررا یکسان دانسته و گفته بود دو کشور بر روی تغییر تاکید دارند را نادرست خواند و گفت: آمریکا باید در قبال 30 سال حمایت از روند ضد مسلمانان توسط دولت مصر و دفاع حسنی مبارک و انور سادات از رژیم غاصب اسرائیل پاسخ گو باشد.
وی افزود:رژیم مصر با تاکید آمریکا، محاصره غزه را انجام داد و این تعهد از قرارداد کمپ دیوید منشاء گرفته بود.
وزیر سابق امور خارجه اضافه کرد: پیام مردم مصر به آمریکا این است که آنها از مداخله در امور کشورشان خودداری کنند و انتظار مردم ایران و مسلمانان جهان از مردم مصر این است که زمینه های خروج 60 ساله مستاجر غاصب اسرائیلی از فلسطین را مهیا سازند.
متکی با بیان این که در تحولات اخیر منطقه پیام مبارزه با ظلم و فساد را می شنویم افزود: پس از 19 دی ماه 56 تنها ده ماه طول کشید تا در آبان 57 شاه مخلوع ایران بگوید من پیام شما را شنیدم و این دریافت پیام در تونس به کمتر از یک ماه رسید و ظرف 22 روز بن علی فرصت توضیح جدی را پیدا نکرد.
وی ادامه داد : این اعتراف رییس کشوری که بر خلاف مصالح ملتش حرکت می کند در مصر یک هفته هم به طول نکشید.
وزیر سابق امور خارجه افزود: تحولات اخیر صرف نظر از اینکه به چه نتیجه ای برسد پیام بسیار روشنی دارد و آن این است که زمامداران دیکتاتور دیگر نمی توانند هرگونه که می خواهند بر مردم حکومت کنند.
متکی افزود: خیانت های سادات و مبارک در طول سال های گذشته در حوزه خیانت به ملت مصر خلاصه نمی شود و این دو به فلسطین و جهان اسلام خیانت کرده اند. وی ابرازداشت : دیکتاتورهای منطقه به هیچ کس پاسخ گو نیستند و این که اولین اعتراف آنها این است که به مردم خود می گویند پیام شما را دریافت کردیم به این معنا است که تاکنون نظرات شما برای ما اهمیتی نداشت.
وزیر سابق امور خارجه ابرازداشت: اگر کسی قصد نوکری دارد بهترین نوکری ، نوکری مردم خودش است نه این که نوکری بیگانه را بکند اما دیکتاتورهای منطقه وقتی مشاهده می کنند در اوج ذلت قرار می گیرند در می یابند آنانی که تا دیروز می گفتند ما مراقب شما هستیم دیگر پشتیبان آنها نیستند.
متکی خاطر نشان کرد: با تحولات اخیر تراز حکومت کردن بویژه در منطقه ما یک تفاوت ماهوی پیدا می کند و همه دیکتاتورها حواس خود را جمع می کنند.
وی با بیان این که دولتمردان مصر از حمله به لبنان و غزه اطلاع داشتند به حمایت از خط سازش در فلسطین توسط مبارک اشاره کرد و افزود:سازمان کنفرانس اسلامی در 1959 تاسیس شد و یکی از مصوبات آن سازمان این بود که دولت های اسلامی رابطه اقتصادی با شرکت های صهیونیستی نداشته باشند اما هر گاه اجلاسی برای فلسطین بوده و عزم بر یادآوری قطع رابطه به اسرائیل بوده کشوری که مخالفت می کرد و نمی گذاشت اجماع بوجود آید مصر بود.
انتهای پیام//





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن