تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819626455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور: هماهنگي كاملي بين دستگاه‌هاي فرهنگي وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور: هماهنگي كاملي بين دستگاه‌هاي فرهنگي وجود ندارد
خبرگزاري فارس: رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور ناهماهنگي بين برخي دستگاه هاي فرهنگي در كشور را يكي از معضلات اساسي حوزه فرهنگ در جامعه عنوان كرد و گفت: حوزه فرهنگ از اين ناهماهنگي‌ها لطمه خورده است.


رضا تقوي در گفتگو با خبرنگاز فارس در شهركرد افزود: تقويت نهادهاي فرهنگي، تربيت نيروهاي فرهنگي و ايجاد هماهنگي و انسجام لازم ميان دستگاه هاي متولي فرهنگ از اولويت‌هاي اساسي است كه بايد در اين حوزره اتفاق بيافتد.
وي مهندسي فرهنگي جامعه را يكي از رسالت‌هاي شوراي فرهنگ عمومي استان‌ها دانست و گفت: براي اين منظور بايد با بهره گيري از شيوه‌ها و ابزار‌هايي مناسب با زمان فرهنگ غني اسلامي و ايراني را در جامعه ترويج و تبليغ كنيم.
به گفته تقوي طراحي اين شيوه‌هاي انتخاب ابزار‌هاي مناسب از جمله مسائل حساس و پر اهميت در موفقيت برنامه هاي فرهنگي است.
وي با تأكيد بر ضرورت توجه به آداب و رسوم و فرهنگ‌هاي مختلف منطقه‌اي در برنامه‌ها و تصميمات شوراي فرهنگ عمومي استان‌ها تصريح كرد: در سال‌هاي اخير فعاليت‌هاي فرهنگي خوبي در استان‌ها آغاز شده، اما هنوز هم تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله داريم.
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور به برخي كاستي‌ها در فعاليت‌هاي فرهنگي در استان‌ها اشاره كرد و گفت: بيشتر اعضاي شوراهاي فرهنگ عمومي در استان‌ها را مديران دستگاه‌هاي اجرايي تشكيل مي‌دهند كه به دليل حجم فعاليت‌ها كمتر مي‌توانند به مسائل حوزه فرهنگ بينديشند و در اين راستا سياستگذاري كنند.
تقوي افزود: بايد اتاق فكر‌هايي يا گروه‌هاي تخصصي در استان‌ها تشكيل شود تا شوراي فرهنگ عمومي را پشتيباني فكري و برنامه‌اي كنند.
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور همچنين با اشاره به تهاجم فرهنگي غرب افزود: غرب امروز به شكل‌ها و شيوه‌هاي جديد فرهنگ ملت‌هاي در حال توسعه را مورد حمله قرار داده است كه نبايد لحظه‌اي از اين مشكلات غفلت كرد و براي مقابله با آن چاره انديشيد.
انتهاي پيام/ب
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن