تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817572312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
رييس اتحاديه فروشندگان طلا و جواهر :
واردات طلا به كشور بايد قانونمند شود
رييس اتحاديه فروشندگان طلا و جواهر با حضور در نشست كميسيون بازرگاني اتاق تهران به تشريح مشكلاتي پرداخت كه پيش روي واردات طلا و جواهر و الماس وجود دارد.
كوروش گوهربين خواستار اصلاح رويه موجود شد و اعضاي كميسيون بازرگاني اتاق تهران از دولت خواستند از طريق بازنگري سياست ها، راه واردات قانوني را هموار و از قاچاق اين كالاها به كشور جلوگيري كند.
به گزارش سايت خبري اتاق تهران، كوروش گوهربين در جمع اعضاي هيئت نمايندگان اتاق تهران گفت: صنعت طلا و جواهر قدمتي 7 هزار ساله دارد و در گذشته صادرات طلا حرف اول را در ايران داشته است اما در سال هاي اخير شاهد بي توجهي به آن بوده ايم.
وي افزود: موضوع مهم فعلي، قانونمند كردن واردات اين فلز است. در حال حاضر واردات طلا تجميع صادرات را دارد و كساني كه در اين صنعت مشغول به كار هستند، در گمرك با مشكلاتي عديده مواجه هستند.
وي گفت: از آن جا كه واردات طلا به كشور با ارز صادراتي انجام مي شود، متاسفانه افرادي كه از راه قانون به واردات مي پردازند با مشكلات بيشتري مواجه مي شوند در حالي كه براي قاچاق اين كالا مشكلات، كمتر است; به همين دليل ما خواهان قانونمند شدن اين موضوع هستيم انتظار داريم قوانين دست و پاگير موجود در اين فرآيند اصلاح شود.
رييس اتحاديه فروشندگان طلا و جواهر گفت: قانونمند شدن واردات طلا و جواهر و الماس، درآمد زيادي را عايد كشور مي كند. به همين دليل، ما خواهان ورود كالاي همراه مسافر بدون انتقال ارز و ارزيابي به موقع آن هستيم تا زمان زيادي اتلاف نشود.
وي ادامه داد: البته مي توانيم تضمين كنيم كه ارزيابي ارزش كالاها توسط افرادي صورت پذيرد كه داراي پروانه كسب از اتحاديه باشند و اين شرايط براي كساني فراهم شود كه به صورت قانوني ثبت شده باشند.

هيئت مديره مخابرات فعلا دولتي باقي مي ماند

مديرعامل شركت مخابرات ايران گفت: تا زماني كه عرضه بلوكي سهام اين شركت اتفاق نيفتد، هيئت مديره فعلي مديريت شركت مخابرات را برعهده خواهد داشت.
صابر فيضي در گفت وگو با مهر گفت: استقبال شديد بازار سرمايه از سهام شركت مخابرات ايران مسئوليت هيئت مديره فعلي اين شركت را سنگين كرده است ولي هيئت مديره موجود تا زمان عرضه بلوكي شركت مخابرات ايران تغييري نخواهند كرد. مدير عامل شركت مخابرات ايران افزود: تغيير هيئت مديره فعلي شركت مخابرات ايران مستلزم ايجاد يك سهامدار عمده و يا فروش عمده سهم اين شركت است و تا زمان عرضه هاي بعدي، تركيب فعلي هيئت مديره باقي خواهند ماند.

مظاهري: دستكاري نرخ ارز به زيان كشور است

رييس كل بانك مركزي هر نوع دستكاري در نرخ ارز را به زيان كشور دانست و گفت: از چند نرخي كردن نظام ارزي كشور بايد به شدت اجتناب كرد.
طهماسب مظاهري در گفت وگو با مهر هر نوع دستكاري در نظام ارزي كشور را كه باعث چند نرخي شدن آن شود، به ضرر كشور عنوان كرد. رييس كل بانك مركزي افزود: نرخ ارز در هر مقطع زماني متناسب با شرايط اقتصادي، درآمدهاي ارزي، نقدينگي و ساير شاخصه ها تعيين مي شود. وي ملاك كار در مورد نرخ ارز را از زماني كه نرخ آن تك نرخي شده است، براساس نظام عرضه و تقاضا دانست و افزود: اين نرخ با توجه به عرضه و تقاضا در بازار تعيين مي شود. مظاهري با تاكيد بر اينكه بايد از چند نرخي شدن نظام ارزي كشور به شدت اجتناب كرد، افزود: نرخ ارز طي چند سال اخير از ثبات برخوردار شده و عاملي براي ثبات بازار نيز محسوب مي شود، بنابراين عامل ثبات اقتصاد را نبايد بي دليل برهم زد.

حذف يارانه نان در آخرين مرحله

وزير بازرگاني گفت: نان آخرين كالاي اساسي است كه يارانه آن حذف مي شود.
به گزارش فارس مسعود ميركاظمي در پاسخ به سوالي ديگر درباره احتمال استيضاح خود گفت: عده اي آنقدر غرق مسائل سياسي شده اند كه منافع ملي را فراموش كرده اند و به خاطر عقده هاي سياسي چنين شايعاتي را در جامعه رواج مي دهند. وي گفت: مقدمات آماده سازي رژيم تجاري انجام شده است و به زودي ابلاغ مي شود.

طلا 7 دلار گران شد

بهاي طلا براي اولين بار طي سه روز گذشته افزايش يافت.
به گزارش ايسنا، در بازار نيويورك بهاي طلا براي تحويل فوري پس از رسيدن به پايين ترين ميزان طي چهارده روز گذشته افزايش هفت دلار و 88 سنتي يا 0/9 درصدي يافت و به 864 دلار و 48 سنت رسيد.
در همين حال در بازار نايمكس طلا براي تحويل در ماه دسامبر با افزايش 0/4 درصدي 868 دلار و 60 سنت دادوستد شد. اين در حالي است كه در بازار توكيو طلا براي تحويل در ماه ژوئن دو ين افزايش يافت و به سه هزار و 73 ين در هر گرم رسيد.

373 هزار خودرو در 4 ماهه امسال توليد شد
وزارت صنايع و معادن اعلام كرد: در 4 ماهه نخست امسال تعداد 373 هزار و 262 دستگاه انواع خودرو توسط خودروسازان داخلي كشور توليد شده است.
به نقل از وزارت صنايع و معادن، در اين مدت تعداد 303 هزارو 946 دستگاه انواع خودروي سواري توليد شده كه بيشترين آنها شامل پرايد نسيم و صبا 54 هزار و 146 دستگاه، پرايد مونتاژ نسيم و صبا (پارس خودرو) 45 هزار و 274 دستگاه، پرايد نسيم و صباي گاز سوز 33 هزار و 935 دستگاه، پژو 405 انژكتوري 23 هزار و 257 دستگاه، پژو 206 تعداد 21 هزار و 225 دستگاه، پژو پارس 20 هزار و 192 دستگاه، پرايد مونتاژ نسيم و صبا گازسوز (پارس خودرو) 16 هزار و 889 دستگاه، سمند 16 هزار و 167 دستگاه، پژو روآ گازسوز 14 هزار و 365 دستگاه توليد شده است.
همچنين در اين مدت تعداد 9 هزار و 48 دستگاه تندر 90 در گروه صنعتي ايران خودرو و 7 هزار و 572 دستگاه در سايپا توليد شد. در دوره زماني مورد بررسي در ساير گروه هاي خودروسازي بيشترين تيراژ توليد مربوط به گروه وانت به تعداد 52 هزار و 581 دستگاه، گروه كاميون 10 هزار و 608 دستگاه، گروه دو ديفرانسيل 2 هزار و 792 دستگاه، گروه اتوبوس يك هزار و 509 دستگاه، گروه ون يك هزار و 448 دستگاه است.

60 هزار ميليارد تومان طرح در صف دريافت تسهيلات بانكي

وزير كار و امور اجتماعي با اعلام اينكه 60 هزار ميليارد تومان طرح زودبازده اقتصادي در صف دريافت تسهيلات از سيستم بانكي هستند، گفت: تاكنون ميزان طرح هايي كه توسط سيستم بانكي موفق به دريافت تسهيلات شده اند، 18 هزار ميليارد تومان است. سيدمحمد جهرمي در گفت وگو با مهر در خصوص طرح هاي در انتظار دريافت تسهيلات در بانك ها گفت: طبق آخرين بررسي ها مبلغ طرح هايي كه در بانك ها در انتظار دريافت تسهيلات هستند، 60 هزار ميليارد تومان است.
وزير كار و امور اجتماعي تامين منابع بانكي براي پرداخت تسهيلات به طرح ها را خواستار شد و اظهار داشت: در هر حال مجموع سياست هاي بانكي بايد به نحوي باشد كه منجر به توسعه اشتغال و توليد شود.
جهرمي خاطرنشان كرد: رقم طرح هاي در انتظار تسهيلات از 60 هزار ميليارد تومان بيشتر نشده و ما در تلاش هستيم اين رقم را ثابت نگه داريم.وي ادامه داد: البته از 60 هزار ميليارد تومان ياد شده حدود 24 هزار ميليارد تومان به انعقاد قرارداد رسيده است. وزير كار ميزان طرح هايي را كه توسط سيستم بانكي موفق به دريافت تسهيلات شده اند، 18 هزار ميليارد تومان ذكر كرد و گفت: 18 هزار ميليارد تومان ديگر تا 60 هزار ميليارد تومان مربوط به طرح هايي است كه هنوز موفق به انعقاد قرارداد و دريافت تسهيلات نشده اند.

قائم مقام بانك مركزي:
ارزيابي عملكرد بنگاه هاي زودبازده پايان مرداد نهايي مي شود

قائم مقام بانك مركزي از نهايي شدن ارزيابي عملكرد بنگاه هاي زودبازده تا پايان مردادماه خبر داد و گفت: قدرت وام دهي بانك ها به مشتريان جديد در سال گذشته 19 هزار ميليارد تومان بود كه نيمي از اين رقم به بنگاه هاي زودبازده اختصاص يافت. حسين قضاوي در گفت وگو با برنا، با اشاره به تلاش مشترك بانك مركزي و وزارت كار در خصوص ارزيابي عملكرد بنگاه هاي زودبازده گفت: ابتداي سال جاري تحقيق ميداني ارزيابي عملكرد بنگاه هاي زودبازده شروع شد كه رو به اتمام است. قائم مقام بانك مركزي خاطرنشان كرد: در حال حاضر اين ارزيابي مراحل پاياني خود را طي مي كند و گزارش پاياني آن حداكثر تا پايان مردادماه نهايي مي شود.

نحوه عرضه گوشت قرمز و مرغ در ماه رمضان

معاون وزير جهاد كشاورزي اعلام كرد: براي تامين تقاضاي بازار ماه مبارك رمضان، گوشت قرمز و مرغ از طريق شبكه هاي توزيع در وزارتخانه ها و دستگاه هاي كارگري، اصناف و يا از طريق ايجاد جايگاه هاي مشخص عرضه مي شود.
سيدنظام الدين سجادي در گفت وگو با مهر گفت: سياست وزارت جهادكشاورزي در تنظيم بازار ماه مبارك رمضان توليد و ذخيره سازي مناسب گوشت قرمز و مرغ است كه برنامه ريزي ها براي تحقق اين منظور در حال انجام است.
معاون وزيرجهاد كشاورزي بيان كرد: در ماه مبارك رمضان به منظور عرضه گوشت قرمز و مرغ به ميزان تقاضاي ايجاد شده در بازار مصرف و جلوگيري از افزايش غيرمنطقي قيمت ها، برنامه ريزي براي عرضه اين گونه كالاهاي مورد نياز به عمل آمده است.
وي با اشاره به نحوه عرضه گوشت قرمز و مرغ در ماه مبارك رمضان، اظهارداشت: عرضه گوشت و مرغ با هماهنگي به عمل آمده با تعاوني ها و فروشگاه هاي موجود در وزارتخانه ها و دستگاه هاي كارگري صورت مي گيرد، اين در حالي است كه در صورت نياز بازار در اين ايام، عرضه از طريق اصناف نيز مي تواند انجام شود.
سجادي اعلام كرد: براي تامين نياز بازار مصرف در ماه رمضان، علاوه بر عرضه گوشت و مرغ در تعاوني ها و فروشگاه هاي وزارتخانه ها و دستگاه هاي كارگري، در صورت نياز جايگاه هاي عرضه مستقيم در مكان هاي مشخص احداث مي شود و توزيع از طريق اين جايگاه ها صورت خواهد گرفت.
وي تصريح كرد: در حال حاضر علاوه بر برنامه ريزي براي توليد مناسب، درصدد ذخيره سازي لازم در راستاي تامين نياز مصرف و تنظيم بازار در اين ايام هستيم. معاون اموردام و طيور وزارت جهاد كشاورزي از نبود مشكل توليد گوشت قرمز و مرغ در ايام ماه مبارك رمضان خبر داد.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن