تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816938089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برخورداري گروه هاي هدف مهمترين اثر طرح هدفمندسازي يارانه ها است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: برخورداري گروه هاي هدف مهمترين اثر طرح هدفمندسازي يارانه ها است
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي گفت: برخورداري گروه هاي هدف مهمترين اثر طرح هدفمندسازي يارانه ها است.


به گزارش خبرنگار ايرنا ،دكتر "جمشيد پژويان " روز دوشنبه با بيان اين مطلب افزود: گروه خاصي از مصرف كنندگان هستند كه زير خط فقر به سر مي برند و اين دسته از گروه هاي هدف در شرايط فعلي كمترين بهره و در صورت اجراي موفق طرح هدفمندي يارانه ها بيشترين برخورداري از يارانه هاي پرداختي را خواهند داشت.
وي با اشاره به تقسيم بندي هاي متعدد صورت گرفته در مورد يارانه ها گفت: در يكي از اين دسته بندي ها ، يارانه ها به يارانه باز و يارانه هدفمند تقسيم مي شود.
يارانه باز براي همه خريداران يك كالا به طور يكسان اعمال مي شود و در واقع يارانه را متوجه بازار مي كند مانند يارانه پرداختي به نان و بنزين ، نوع توزيع يارانه مستقيم ، به خريد برمي گردد به گونه اي كه هر كس بيشتر در بازار خريد مي كند، بيشتر يارانه خواهد گرفت.
اين استاد دانشگاه در ادامه تاكيد كرد ، در زمان پرداخت يارانه بايد به مساله جانشيني نيز توجه داشته باشيم. يعني اگر به يك كالايي يارانه باز بدهيم، تقاضاي آن افزايش يافته و اين رشد در حدي خواهد بود كه جانشين كالاهاي ديگر شود.
پژويان در تشريح يارانه هاي سرانه يا هدفمند به عنوان نوع ديگري از يارانه ها گفت: كالاهاي اساسي كه به صورت كالابرگي (كوپني) عرضه مي شوند، مشمول اين نوع از يارانه ها هستند. اين نوع از يارانه نسبت به يارانه باز از لحاظ توزيع درآمد بهتر است و اين مولفه را به نفع خانواده هاي فقير تغيير مي دهد. بنابر اين با اين تعاريف مي توان گفت كه يارانه هدفمند يارانه اي است كه افراد فقير در جريان برداشت آن كاملا شناسايي شده و به آنها يارانه تعلق مي گيرد.
عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي تصريح كرد: راهكار شناسايي گروه هاي هدف كه همان خانوارهاي فقير هستند ،از اهميت بسيار زيادي برخوردار است .چرا كه احتمال دو نوع خطا در اين روند بسيار بالا است كه به خطاهاي نوع يك و دو معروف هستند.
وي همچنين اظهار داشت : خطاي نوع يك اين است كه يارانه به افراد غير فقير پرداخت شود و در صورت ايجاد خطاي نوع دو افراد فقير به صورت كامل شناسايي نمي شوند و تحت پوشش يارانه هاي هدفمند قرار نمي گيرند، بنابر اين حالت بهينه در روند هدفمند سازي يارانه ها به حداقل رساندن اين دو خطا است.
پژويان در تشريح راهكارهاي موجود براي به حداقل رساندن زمينه بروز اين خطاها گفت: براي شناسايي گروه هاي هدف نيازمند استفاده از روش هاي مددكاري هستم .يعني گروهي كه خود را به عنوان افراد نيازمند به يارانه معرفي مي كنند و از سوي مراجع مرتبط مورد بررسي قرار مي گيرند تا صحت و سقم ادعاي مطرح شده مشخص شود.
وي در پايان افزود: پس از شناسايي و تاييد، وارد مرحله انتخاب شيوه هاي پرداخت يارانه مي شويم كه با توجه به شرايط اقتصاد ايران به نظر مي رسد روش پرداخت نقدي از بهره وري و پاسخگويي بيشتري برخوردار باشد.
اقتصام** 1556** 1557
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن