تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816870079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك ژنرال سابق آمريكا استراتژي نظامي آمريكا در عراق شكست خورده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك ژنرال سابق آمريكا استراتژي نظامي آمريكا در عراق شكست خورده است
يك ژنرال سابق آمريكايي با اشاره به اينكه با گذشت پنج سال از شروع جنگ عراق هنوز هيچ صلحي در خاورميانه برقرار نشده است استراتژي نظامي آمريكا در اين كشور را شكست خورده خواند.
به گزارش خبرگزاري مهر « جان ابي زيد » يك ژنرال سابق آمريكايي در گفتگو با روزنامه آلماني « دي ولت » اظهار داشت : آمريكا در خاورميانه يك مهره فرعي است و بازيگران اصلي در اين منطقه مردم مي باشند.
ابي زيد با اشاره به اينكه با گذشت پنج سال از شروع هجوم آمريكا به عراق هنوز هيچ صلحي در منطقه برقرار نشده است استراتژي نظامي آمريكا در اين كشور را شكست خورده ارزيابي كرد.
وي همچنين با اشاره به مسائل و مشكلات فراواني كه در خاورميانه وجود دارد از جمله مسئله عراق و افغانستان خاطر نشان كرد : هيچ كدام از اين مشكلات را نمي توان امروز و فردا يا حتي قبل از انتخابات رياست جمهوري در آمريكا حل كرد.
اين مقام سابق ارتش آمريكا با تاكيد بر اينكه درخاورميانه يك گرايش دگرگوني تمدن ها ايجاد شده است كه تا مدتها ادامه خواهد داشت اظهار داشت : ما نمي توانيم خاورميانه را كنترل كنيم . بنابراين بايد از نفوذ و تاثير مستقيم بر اين منطقه به نفوذ غير مستقيم روي آوريم . ما بايد بفهميم كه فرهنگ ما در اين منطقه پذيرفته نمي شود.
وي در ادامه به مشكل القاعده درعراق و افغانستان اشاره كرده و اظهار داشت : وقتي ما القاعده را در يك نقطه سركوب مي كنيم آنها به مكان ديگري روي مي آورند. زماني كه ما ضعف اين گروه در افغانستان را تجربه مي كنيم شاهد لشكركشي آنها به عراق هستيم . حالا كه ضعف آنها را در عراق مي بينيم شاهد حضور رو به رشد آنها در مناطق مرزي افغانستان و پاكستان هستيم .
ژنرال ابي زيد همچنين در بخش ديگري از اين گفتگو اظهار داشت : ما نمي توانيم مدت طولاني در عراق بمانيم .
اين ژنرال سابق آمريكايي در بخش ديگري از اين گفتگو به مسئله هسته اي ايران اشاره كرده و رويكرد اخير آمريكا براي گفتگو با ايران در اين زمينه را مناسب ارزيابي كرد.
آمريكا تا دو سال ديگر عراق را ترك مي كند
دو مقام رسمي عراق اعلام كردند بغداد و واشنگتن در حال نزديك شدن به انعقاد توافقنامه براي خروج تمامي نيروهاي آمريكايي تا مهر 1389 هستند . اين در حالي است كه مقامات آمريكايي تاكيد كرده اند كه هنوز بر سر تاريخ اين توافقنامه موافقتي به عمل نيامده است .
به گزارش خبرگزاري ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس بر اساس اعلام دو مقام ارشد عراق كه به نوري المالكي نخست وزير اين كشور نزديك هستند و در جريان اين مذاكرات قرار داشته اند تحت اين توافقنامه آمريكايي ها تا پايان سال جاري ميلادي مسئوليت امنيتي بخش هايي از منطقه الخضرا بغداد را به عراقي ها خواهند سپرد . هم چنين نيروهاي آمريكايي تا 9 تير 1388 از شهرهاي عراق خارج خواهند شد.
اين مقام ها كه به دليل در جريان بودن مذاكرات خواستند نامشان فاش نشود خاطر نشان كردند كه تمامي نيروهاي نظامي آمريكا تا مهر 1389 از عراق خارج خواهند شد و بقيه پرسنل آمريكايي تا حدود سال 1392 از عراق خارج خواهند شد .
به گفته اين مقامات اين جدول زماني تحت توافق دو جانبه ممكن است دچار تغييراتي شود.
پذيرش كامل تمامي مفاد اين توافقنامه از جمله جدول زماني آن نشان دهنده شكستي ديگر براي سياست خارجي آمريكا از زمان آغاز جنگ عراق خواهد بود.
مقامات عراقي و آمريكايي اعلام كرده اند كه اين توافق هنوز نهايي نشده است و يكي از موضوعات مهم آن كه درخواست واشنگتن براي اعطاي مصونيت به سربازان آمريكايي در مقابل تحت پيگرد قانوني قرار گرفتن است حل و فصل نشده است .
آتش بس موقت ارتش المهدي با شرط عقب نشيني آمريكا از عراق
يكي از سخنگوهاي ارتش المهدي اعلام كرد كه در صورت تعيين برنامه زماني براي خروج نيروهاي آمريكايي از عراق مقتدي صدر ممكن است بزودي برنامه اي براي برقراري آتش بس اعلام كند.
به گزارش فارس به نقل از آسوشيتدپرس يكي از سخنگوهاي ارتش المهدي اعلام كرد كه مقتدي صدر ممكن است بزودي برنامه اي براي برقراري آتش بس بين نيروهاي ارتش المهدي و نيروهاي آمريكايي اعلام كند كه اين امر منوط به تعيين برنامه زماني براي خروج نيروهاي آمريكايي از عراق خواهد بود كه در غير اينصورت هيچ آتش بسي برقرار نخواهد شد.
وي ادامه داد كه مقتدي صدر ممكن است بزودي به نيروهايش دستور دهد تا براي برقراري آتش بس با نيروهاي آمريكايي آماده شوند اما اگر توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا فاقد هر گونه برنامه زماني براي خروج نيروهاي آمريكايي از عراق باشد ممكن است اين دستور لغو شود.
در بيانيه اي كه از سوي « شيخ العبيدي » اعلام شد آمده است كه رهبر ارتش المهدي درصدد است تا جزئيات يك فرمول را براي سازماندهي مجدد ارتش المهدي بوسيله گسترش آن در يك سازمان فرهنگي غيرنظامي و مراكز برجسته جنگي منتشر نمايد.
قرارگاه اشرف به عراقي ها واگذار مي شود
عبدالكريم خلف گفت : دو ماه ديگر نيروهاي آمريكايي امنيت اردوگاه اشرف را به نيروهاي عراقي واگذار مي كنند .
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس از اقليم كردستان عراق « عبدالكريم خلف » مسئول عمليات هاي ميهني در وزارت دفاع اقليم كردستان عراق اعلام كرد : در آينده اي نزديك حكومت بغداد با نيروهاي آمريكايي بر سر واگذاري امنيت قرارگاه اشرف به نيروهاي ميهني عراق به توافق مي رسند.
خلف در ادامه سخنان خود با اشاره به توانايي هاي نيروهاي عراقي در حفظ امنيت گفت : ما مي توانيم ظرف دو ماه آينده امنيت آنجا را برعهده بگيريم .
مسئول عمليات هاي ميهني در وزارت دفاع اقليم كردستان عراق تعداد افراد مستقر در اردگاه اشرف را 2500 نفر اعلام كرد و يادآور شد : در حال حاضر حكومت عراق در حال بررسي قانوني در مورد آنها مي باشد تا حركات آنها را زير نظر بگيرد و قانون عراق به هيچ سازماني اجازه نمي دهد كه از خاك عراق براي زدن همسايگانش استفاده شود.
در همين رابطه منافقين مخالفت خود را با چنين كاري ابراز كرده اند و خواستار اين شده اند كه همچنان امنيت آنها به دست آمريكايي ها باشد.
مخالفت بيشتر مردم منطقه با پيوستن كركوك به كردستان عراق
نتايج نظرسنجي جديد پايگاه خبري الجزيره نشان داد كه بيشتر مردم منطقه با پيوستن شهر كركوك به كردستان عراق مخالفت كرده و خواستار استقلال آن از ديگر مناطق عراق شدند.
به گزارش فارس شبكه خبري الجزيره از كاربران خود اين سوال را مطرح كرد كه « به نظر شما بهترين راه حل براي حل مشكل كركوك چيست »
در اين نظرسنجي از مجموع 9 هزار و 401 نفر 7 هزار 775 نفر يعني 82 7 خواستار استقلال استان كركوك از مناطق مختلف عراق شدند و آن را بهترين راه حل پايان دادن به اختلافات كنوني درباره اين شهر دانستند.
در اين نظرسنجي از يك هزار و 626 نفر يعني 17 3 درصد نيز گزينه پيوستن كركوك به منطقه كردستان را انتخاب كردند .
اين نظرسنجي به مدت سه روز از پنجم تا هشتم ماه جاري ميلادي بر روي پايگاه اينترنتي الجزيره برقرار است .
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن