تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816884089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ضرورت معاینه های دوره ای چشم (جعبه سلامت)


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: بی توجهی به معاینه های دوره ای و مداوم چشم ، خطر ابتلا به بیماری های چشمی را افزایش و امکان درمان آنها را کاهش می دهد .
چشم انسان که ساختار کروی شکل دارد ، از مهم ترین و حساس ترین اعضای بدن انسان به شمار می رود و ارتباط انسان را با جهان بیرون برقرار می کند .
این ساختمان کروی شکل ، جدا از داشتن جثه کوچک ؛ دارای اجزای زیادی نظیر قرنیه ، عنبیه ، اتاق قدامی ، عدسی ، زجاجیه ، شبکیه ، مشیمیه ، صلبیه ، عصب بینایی ، عضلات چشم ، پلک ، مژه ، رگ ، خون ، چربی ، رنگدانه و غدد اشکی است .
در صورتی که در هر یک از اجزای چشم ، کوچک ترین مشکلی ایجاد شود ، سلامت آن به خطر می افتد ؛ بر همین اساس ، حفظ سلامت این عضو بدن ، به معاینه ها و مراقبت های بیشتری نیاز دارد .
دکتر آقا میری ، متخصص بیماری های چشمی ؛ با اشاره به تفاوت هایی که معاینه چشم در سنین مختلف دارد ، گفت : در کودکان یک سری معاینه های چشمی داریم که با آن ، بیماری هایی که بر روی بینایی کودک تاثیر می گذارد ، شناسایی می شود ، از این رو باید از ۳ سالگی هر سال یک بار کودک از نظر مشکلات بینایی معاینه شود .
وی افزود : از آنجا که دانش آموزان بیشتر از چشم خود کار می کشند ، باید به طور مرتب سالانه یک مرتبه معاینه شوند . افرادی که در سنین ۲۰ سالگی قرار دارند نیز باید برای جلوگیری از بیماری های سیستمیک بررسی شوند .
به گفته این متخصص ، افرادی که سابقه فامیلی ، آب سیاه ، آب مروارید و بیماری قند دارند ، باید با توجه به نظر پزشک ؛ هر سال یک مرتبه معاینه چشمی شوند .
دکتر آقامیری با اشاره به روند فزاینده ابتلا به بیماری دیابت در ایران گفت : بینایی افراد دیابتی ، در هر صورت باید به طور مرتب معاینه شود ، چرا که این بیماری ، بینایی را کم می کند .
وی همچنین درباره بیماری آب سیاه که بر بینایی موثر است ، گفت : آب سیاه ، بیماری خزنده و خاموشی است و زمانی فرد متوجه می شود که بیماری پیشرفت کرده و دیر شده است . از این رو افرادی که سابقه فامیلی این بیماری را دارند ، باید به طور مرتب معاینه شوند ، چرا که در این عارضه چشمی ؛ بیماری های غدد درون ریز با بافت های نرم چشم درگیر می شود و به سلامت بینایی آسیب می زند .
دکتر شجاعی ، فوق تخصص قرنیه چشم نیز با تاکید بر لزوم معاینه های چشم تا ۳ سالگی ، گفت : عیوب انکساری در کودکان ، خطر ابتلا به تنبلی چشم را در آنها افزایش می دهد . از این رو والدین با مشاهده علائم طبیعی و غیر طبیعی باید تا دو سالگی کودک خود را برای معاینه های چشمی نزد پزشک ببرند ؛ ضمن اینکه معاینه های چشمی تا قبل از ۷ سالگی واجب است .
وی افزود : معاینه های چشمی تا ۳ سالگی باید به طور مرتب انجام شود . این امر سبب شناسایی اشکالات چشم خواهد شد ؛ پس از این و در سنین جوانی ، اگر فرد مشکلی نظیر تاری دید و خستگی چشم داشت ، باید به چشم پزشک مراجعه کند .
به گفته این فوق تخصص قرنیه ، در سنین پس از ۴۰ سالگی معاینه چشم باید ادواری باشد .
دکتر شجاعی افزود : معاینه های چشمی باید از دوران نوزادی آغاز شود ، چرا که با این اقدام ، دیگر بیماری هایی که بر بینایی کودک اثر می گذارد ، شناسایی می شوند .
وی تصریح کرد : افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و سابقه فامیلی به خصوص بیماری آب سیاه ، باید به معاینه های چشمی اهمیت دهند ، چرا که تشخیص و درمان دیرهنگام این بیماری ها به نابینایی فرد منجر می شوند .
این فوق تخصص افزود : در افرادی که بیماری های چشمی دارند باید تکرار معاینه ها بر اساس نظر پزشک معالج انجام شود ؛ همچنین افرادی که به بیماری های چشمی مبتلا نیستند ، باید سالی یک بار معاینه چشمی شوند .
مهدی بهنیا ، فوق تخصص شبکیه چشم نیز درباره اهمیت معاینه های چشمی در شناسایی و پیشگیری از بیماری های چشم گفت : به علت اینکه برخی بیماری های چشمی ، نشانه ای ندارند ، معاینه های چشمی مرتب برای شناسایی مشکلات چشمی ، اهمیت خاصی دارند .
این فوق تخصص شبکیه چشم ، با اشاره به اهمیت معاینه چشم در بیماران دیابتی گفت : برای معاینه های چشمی این افراد ، یک سری دستور کارها وجود دارد ، از این رو به محض تشخیص دیابت نوع دو باید معاینه های چشمی نیز شروع شود .
وی افزود : در افراد مبتلا به دیابت نوع یک که به انسولین وابسته هستند ، باید تا ۵ سال پیش از سن بلوغ ، فرد به طور مرتب معاینه چشمی شود .
به گفته دکتر بهنیا ؛ از آنجا که روند دیابت در دوره بارداری فرق می کند ، زنان باردار دیابتی باید به طور مرتب معاین چشمی شوند .
وی به اهمیت معاینه های چشمی برای شناسایی بیماری آب سیاه گفت : برخی افراد مبتلا به آب سیاه ، به علت نازکی شبکیه ؛ با انجام معاینه های چشمی متوجه بیماری خود شدند ؛ از آنجا که آب سیاه تا آخرین مرحله نهایی ، فرد را متوجه بیماری نمی کند ، باید نخستین معاینه مرتب بین ۳۰ تا ۴۰ سالگی باشد .
دکتر بهنیا با بیان اینکه " دیدن " ، تنها نشانه سالم بودن چشم نیست " ، توصیه کرد : افرادی که به بیماری های فشار خون ، دیابت و قند مبتلا هستند ، باید بیش از دیگر افراد معاینه چشمی شوند .
وی افزود : دیگر افراد جامعه نیز باید سالی یک بار معاینه چشمی شوند .





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 495]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن