تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817164653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ركود در بازار خودروي جهان/ ايران، جزو 15 كشور برتر توليدكننده خودرو در جهان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ركود در بازار خودروي جهان/ ايران، جزو 15 كشور برتر توليدكننده خودرو در جهان
صنعت خودروسازي جهان اخيراً با چالش هاي زيادي از جمله ركود اين صنعت و زيان هاي قابل ملاحظه براي شركت هاي بزرگ خودروسازي جهان مواجه بوده است.
*ركود در بازار خودروي جهان

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به از پايگاه خبري رويترز، بنابرگزارش شركت خودروسازي بي ام و شرايط بازرگاني و تجاري براي صنعت خودروسازي در جهان بار ديگر در سه ماهه دوم سال 2008 ميلادي به دليل تداوم افزايش بهاي نفت و موادخام، پايين بودن ارزش دلار، تأثير بحران مالي بين المللي و ضعف اقتصاد آمريكا با آسيب هاي شديدي مواجه بوده است.

بنابراين گزارش، شركت خودروسازي جنرال موتورز با سومين زيان بزرگ در تاريخ 100 ساله حضور خود در صنعت خودروسازي مواجه بوده كه اين رقم معادل 15 ميليارد و 500 ميليون دلار برآورد شده و به كاهش 20 درصدي در ميزان فروش خودروهاي اين شركت در آمريكاي شمالي و عوامل ديگر نسبت داده مي شود.

همچنين، شركت بزرگ خودروسازي بي ام و آلمان اعلام كرد: به دليل 44 درصد كاهش در سود سه ماهه دوم سال جاري اين شركت قادر به دستيابي به اهداف خود در زمينه سود و بازده نخواهد بود و از سويي شركت نيسان موتورز بين توليدكنندگان بزرگ خودرو در ژاپن با كاهش 46 درصدي در ميزان سود خود مواجه بوده است.

*وضعيت نابسامان صنعت خودرو در آمريكا

بنابر گزارش پايگاه خبري داوجونز، سازمان بين المللي واسطه گران خودروي آمريكا در گزارشي اعلام كرد: مدل هاي بين المللي خودرو در ماه جولاي با وجود ركود در صنعت خودروي جهان به افزايش سهم بازار خود ادامه داده و 165 هزار و 598 دستگاه خودرو بيش از خودروهاي توليد شده در آمريكا فروش داشتند.

همچنين فروش خودرو در آمريكا در ماه جولاي 2/13 درصد كاهش داشته كه كاهش در فروش خودرو در بازارهاي آمريكا براي نهمين ماه متوالي صورت مي گيرد.

اين گزارش حاكيست، در كوتاه مدت هيچ گونه بهبودي در وضعيت بازار خودروي آمريكا مشاهده نمي شود و انتظار مي رود وضعيت فعلي در ميزان فروش خودرو در آمريكا بدترين ميزان فروش سالانه در اين صنعت از سال 1993 ميلادي باشد.

بنابر گزارش سازمان بين المللي واسطه گران خودروي آمريكا، خودروسازي آسيايي از ماه مارس سال جاري پيشي گرفتن از رقيبان آمريكايي خود در فروش خودرو را آغاز كردند.

گفتني است، مدل هاي خودروي آسيايي در ماه جولاي با 49 درصد سهم بازار فروش خودرو در جايگاه نخست در اين زمينه قرار دارند و پس از آنان مدل هاي خودروي آمريكايي با 7/42 درصد و مدل هاي خودروي اروپايي با 3/8 درصد سهم بازار در مقام هاي بعدي قرار دارند.

اين گزارش حاكيست، مدل هاي بين المللي خودرو در ماه ژوئن سال جاري از سهم بازاري معادل 2/54 درصد برخوردار بودند اين در حاليست كه اين ميزان در سال 2007 ميلادي 8/49 درصد برآورد شده بود.

*تأثير بهاي پلاتين بر خودرو در جهان

در گزارش ديگري به نقل از خبرگزاري رويترز آمده است، همزمان با كاهش ماهانه شديد فروش خودرو در آمريكا و نگراني سرمايه گذاران درباره چشم انداز صنعت خودرو در جهان بهاي پلاتين كه در ساخت خودرو مورد استفاده قرار مي گيرد با پنج درصد كاهش به كمترين ميزان خود در شش ماه گذشته رسيد و انتظار مي رود در كوتاه مدت شاهد كاهش بيشتري باشد حدود نيمي از پلاتين توليد شده جهان در صنعت خودروسازي مصرف مي شود از اين رو هر گونه ركود در صنعت خودروسازي جهان تأثير عظيمي به تقاضاي جهاني براي اين فلز خواهد داشت.

بنابه گفته يكي از تحليل گران شرايط براي فلز پلاتين كاملاً تغيير كرده و نگراني درباره كمبود عرضه به دليل كاهش تقاضا در بخش خودرو به نگراني درباره كاهش تقاضا براي اين فلز مبدل شده است.

بنابراين گزارش، بهاي پلاتين از اوايل ماه مارس به رقم بي سابقه دو دلار و 29 سنت در هر اونس افزايش يافت.

گفتني است، در اوايل سال جاري ميلادي بهاي پلاتين به دليل نگراني درباره كمبود برق در آفريقاي جنوي كه توليدكننده مهم اين فلز محسوب مي شود به شدت افزايش يافت.

*چالش هاي پيشروي صنعت خودروسازي جهان

همچنين در گزارشي ديگر كه در نشريه ژورنال به چاپ رسيده آمده است، چالش هاي بسياري پيشروي صنعت خودروسازي جهان قرار دارد كه از آن جمله مي توان به معاملات تجاري به منظور حفظ و افزايش درآمدها، كاهش هزينه ها و بهبود عملكرد اين صنعت، بازارهاي در حال توسعه، فزوني نيروي كاري، ظرفيت توليد، نوآوري و نگراني ها در مورد مسائل حاشيه اي اين صنعت، بهبود كارائي زنجيره عرضه خودرو، عملكرد بخش خرده فروشي و توزيع، مديريت هزينه ها، سازگاري با محيط زيست اشاره كرد.

به منظور كمك و مقابله با اين چالش ها بسياري از شركت هاي اتومبيل سازي جهان كار كردن با يك سازمان حرفه اي خدماتي را برگزيده اند كه نبض صنعت خودروسازي را دست دارد و عميقاً به مسائل بنيادي تجاري و مالي اين صنعت واقف است چرا كه فقط يك سازمان جهاني كه از تجربه بالايي در اين صنعت برخوردار است مي تواند بر ارزش فعاليت ها و توليدات اين شركت ها بيافزايد.

*ايران جزو 15 كشور برتر توليدكننده خودرو در جهان

بنابرگزارش پايگاه خبري اكونوميك تايمز، سازمان توسعه صنعتي سازمان ملل يونيدو در گزارش سالانه خود درباره اطلاعات صنعتي كشورهاي جهان در سال 2008 ميلادي اعلام كرد ايران در زمره 15 كشور برتر توليدكننده خودرو در جهان قرار دارد همچنين اين كشور در گروه كشورهاي در حال توسعه در صنعت خودروسازي جايگاه سوم را به خود اختصاص مي دهد ومكزيك و كره در اين ميان به ترتيب مقام هاي اول و دوم را در اين گروه در اختيار دارند.

بنابراين گزارش، 15 كشور برتر توليدكننده خودرو در جهان شامل ژاپن، آمريكا، آلمان، مكزيك، فرانسه، كره، انگليس، كانادا، اسپانيا، ايران، سوئد، هند، برزيل،‌ ايتاليا و اندونزي هستند./س
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن