تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817273314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت وگوي گيوم بلگه با ديويد بكام درباره فوتبال در امريكا هنوز هم روياي منچستر را دارم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گفت وگوي گيوم بلگه با ديويد بكام درباره فوتبال در امريكا هنوز هم روياي منچستر را دارم
ترجمه؛ شيوا آباء

-آخرين باري كه با هم حرف زديم، در رستوراني در مادريد بوديم و تو هنوز به تيم ملي انگليس دعوت نشده ولي با رئال به آخر كار رسيده بودي، از آن زمان خيلي چيزها عوض شده. حالا اوضاع چطور است؟

خوبم، از زندگي در اينجا راضي ام. بازي كردن براي گالكسي را دوست دارم و لذت مي برم. اينها تفاوت هايي است كه ايجاد شده.

-در تيمي هستي كه هدف هاي زيادي دارد و خب قطعاً تو هم برنامه هاي زيادي براي زندگي شخصي ات داري. به آنها رسيدي؟

البته، من به امريكا آمدم كه در فوتبالم پيشرفت كنم و مي خواستم به چيزهاي بزرگ تر و بهتري برسم. خب تا اينجا اوضاع خوب بوده. همين كه تماشاچيان مسابقات گالكسي اين همه افزايش پيدا كرده و هر جا كه مي خواهيم بازي كنيم بليت ها كلاً پيش فروش مي شوند، يعني موفق بوديم. مسابقه قبلي 31 هزار تماشاچي داشتيم. استاديوم كاملاً پر شد و همه چيز خيلي هيجان انگيز بود.

-احساس نمي كني علت همه اينها اين است كه سطح فوتبال اينجا هيچ وقت مثل فوتبالي كه تو سال ها به آن عادت كرده يي نيست؟ شايد نتواني همه پتانسيل ات را به كار بگيري يا شايد نياز داري به همان شدت كه در اروپا بازي مي كردي انرژي بگذاري، آيا اين از نظر ذهني و فيزيكي رويت تاثير نگذاشته؟

نه، خيلي واضح است كه من با همان انرژي و تواني كه هر جاي ديگري فوتبال بازي مي كردم در گالكسي به ميدان مسابقه مي روم، اين هم بخشي از زندگي حرفه يي من است و اگر نخواهم با همه توان و انرژي ام بازي كنم كل سيستم بازي ام تغيير مي كند. هميشه برايم مهم بوده كه با انگيزه و هيجان فوتبال را ادامه دهم. قطعاً فوتبال در اينجا با اروپا يا ساير تيم هاي اروپايي متفاوت است، همه هم اين را مي دانند اما به همان اندازه فوتبال در اينجا هيجان انگيز و لذت بخش است. استانداردهاي فوتبال در اينجا بالاتر از آن چيزي است كه شما فكر مي كنيد.

-الان رودگوليت مربي گالكسي است چه چيزهايي به تيم اضافه كرده؟

او تجربه اش را به تيم آورده. او واقعاً يك فوتباليست باتجربه است و حالا به عنوان مربي هم حرف هاي زيادي براي گفتن دارد. او هم در چلسي و هم نيوكاسل مربيگري كرده؛ دو تيم بزرگ در ليگ برتر و حالا به اينجا آمده و تغييرات زيادي در بازيكنان به وجود آورده، حتي ذهنيت و فكر بازيكنان را تغيير داده. گوليت بيشتر از آنچه فكر مي كنيد حرفه يي است. حتي به رژيم غذايي بازيكنان و شيوه زندگي شان اهميت مي دهد.

-زندگي در اينجا در مقايسه با يونايتد و مادريد چطور است؟

من معمولاً هميشه در هر جايي كه زندگي كرد ه ام در تلاش بودم تا زندگي خوبي داشته باشم. 12 سال در منچستر بودم و يكي از بهترين سال هاي زندگي ام را آنجا سپري كردم در كنار دوستانم، پوشيدن پيراهن منچستر همه اينها چيز كمي نيست. هنوز هم برايم مثل روياست، بعد از آن به مادريد آمدم و چهار سال در شهري كه سراسر هيجان و شور بود زندگي كردم. واقعاً دوران آرامي در رئال سپري شد. در طول اين سال دوستان زيادي داشتم، مردم زيادي را ملاقات كردم و روابط خوبي با همه داشتم. هواداران رئال از بهترين هواداران فوتبال جهان هستند، چيزهايي كه در اين مدت تجربه كردم واقعاً بي نظير و شگفت انگيز بودند.

-مي خواهم در مورد كريستيانو رونالدو بپرسم و مي دانم كه اين سوال تو را در موقعيت سختي قرار مي دهد. اما از آنجايي كه مي دانم به خوبي در موردش صحبت مي كني، مي پرسم، هرچه دوست داري مي تواني بگويي، به نظرت چه انتخابي داشته باشد بهتر است؟

بي شك همه مي دانيم كه تا امروز صحبت هاي زيادي در مورد او شده، اما او قراردادي طولاني با منچستر دارد و خب شايد خيلي به من ربط نداشته باشد كه بخواهم درباره آنچه او مي خواهد انجام بدهد يا جايي كه مي خواهد برود، صحبت كنم چرا كه در آخر كار اين خود كريس است كه بايد تصميم بگيرد به كدام تيم برود. آنچه من مي توانم بگويم اين است كه در حال حاضر او بهترين بازيكن جهان است. يك استعداد جوان كه در طول سال هاي اخير به شايستگي توانايي هايش را اثبات كرده. فصل گذشته همه ما ديديم كه او براي منچستر چه كار كرد و هواداران يونايتد چقدر او را دوست دارند. اگر او منچستر را ترك كند عده زيادي در انگليس و منچستر متاسف خواهند شد، اما وقتي من باشگاه را ترك كردم، تنها تيمي كه براي بازي در آن تمركز كرده بودم رئال مادريد بود. زندگي در مادريد و بازي براي تيم رئال و باشگاهي بهتر از رئال وجود نداشت، جز منچستر كه با آن در يك سطح بود. دو گزينه خوب براي كريس وجود دارد. در طول چند ماه اخير صحبت هاي زيادي شده، اما بايد منتظر ماند و تماشا كرد. در نهايت او افتخار قهرماني ليگ برتر و اروپا را در كارنامه اش ثبت كرده، بهترين بازيكن جهان است و من مطمئنم كه خودش بهتر از هر كس ديگري مي داند مي خواهد چه كاري انجام دهد. بايد صبر كنيم و ببينيم چه پيش مي آيد.

-نوبت پيش كه با هم حرف زديم هنوز به تيم ملي دعوت نشده بودي و خب حالا شرايط فرق كرده و تو دوباره پيراهن سفيد انگليس را مي پوشي. احساست چطوره؟

همه مي دانند كه من چقدر نسبت به اينكه يك بار ديگر براي تيم ملي كشورم بازي كنم شور و هيجان دارم. دفعه قبل كه با هم حرف زديم هنوز نمي دانستم كه قرار است باز هم براي انگليس بازي كنم، اما خب يك بار ديگر اين فرصت به من داده شد تا به تيم برگردم و در اين لحظه بزرگترين خوشحالي ام همين است. تيم ملي انگليس با داشتن فابيو كاپلو مي تواند موفقيت هاي زيادي كسب كند. من با او در رئال كار كردم و در نهايت به قهرماني رسيديم. او راه پيروز شدن را بلد است. مي داند چه مي خواهد و چطور به هدفش برسد. هيجان زده هستم و از شرايطي كه دارم راضي ام.

- اين تصوير ذهني را داشته باش؛ كاپلو مي گويد من مي خواهم تو به تيم دعوت شوي، اما روي نيمكت بنشيني. نظرت چيه؟

من عضوي از تيم ملي كشورم هستم؛ چيزي كه هميشه خواسته ام. دوست دارم در اتفاقات مهم فوتبال شركت داشته باشم. اما حالا نسبت به قبل مسن تر شده ام و بازيكنان جوان تر و آماده تر از من هم در تيم هستند. بودن در تركيب يك تيم موفق هيجان انگيز است. با اين شيوه مي توانيم به جام جهاني برسيم. براي رقابت هاي مقدماتي تلاش زيادي كرده ام و مي دانم كه تيم شرايط خوبي دارد. سخت تمرين مي كنيم و مربي به همه چيز اشراف دارد. او مي داند چه كار بايد انجام دهد. من هم با تفكراتش موافقم.

- فابيو كاپلو پيشرفت هاي تو را زير نظر دارد؟

او از آن تيپ مربي هايي است كه تمام مسابقات فوتبال بازيكنانش را تماشا مي كند، سرالكس هم همينطور است. آن سال كه در مادريد بودم و كاپلو سرمربي تيم بود، مي ديدم كه چطور همه اتفاقات فوتبال را حتي از تلويزيون دنبال مي كند. دن فابيو واقعاً باتجربه است.

- سرالكس براي خودش در منچستر به دنبال يك دستيار مي گردد، به نظرت دستيار او چه شرايطي بايد داشته باشد؟

بهتر است با هم روراست باشيم. من فكر مي كنم هر كسي در منچستر كار كند يا بخشي از اين باشگاه باشد خيلي زود مي فهمد كه چقدر خاص و ويژه است. همه منچستر را به عنوان يك باشگاه درجه يك قبول دارند. حتي اگر دستيار شماره سه فرگوسن هم باشيد افتخار بزرگي است. جانشيني براي «كرش» شدن واقعاً مسووليت سخت و سنگيني خواهد بود و من مطمئنم همه با من هم عقيده اند. بي شك تصميم نهايي را فرگوسن مي گيرد و نمي توان براي او تعيين تكليف كرد.
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن