تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817168598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره لوكارنو به مورتي اداي احترام مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جشنواره لوكارنو به مورتي اداي احترام مي‌كند
شصت و يكمين جشنواره فيلم لوكارنو يك بخش مرور آثار را به بازيگر، كارگردان، تهيه‌كننده، توزيع‌كننده و مدير هنري جشنواره فيلم تورين اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ورايتي اعلام كرد فردريك ماير، مدير هنري لوكارنو كه امسال آخرين سال مديريت او بر اين جشنواره است، از ناني مورتي ايتاليايي به عنوان "كسي كه براي ترويج سينماي خوب و سينماي جديد كارهاي بسيار انجام داده" ياد كرد.

مورتي در صحنه‌اي از فيلم "اغتشاش آرام"

ارتباط مورتي و جشنواره لوكارنو به سال‌ها پيش باز مي‌گردد. اين ارتباط از سال 1984 با فيلم بسيار شخصي و تلخ "بيانكا" آغاز شد كه مورتي در آن نقش ميكله آپيچلا و در واقع خويشتن ديگر خود را بازي كرد. او در هشت فيلم ديگر نيز به نقش اين شخصيت ظاهر شده است.

مورتي در "بيانكا" نقش يك معلم رياضي روان‌رنجور را بازي مي‌كند كه در مدرسه‌اي در رم به يكي از همكاران خود به نام بيانكا دل مي‌بازد. اين فيلم اولين بار در دنيا در پياتزا گرانده لوكارنو پخش شد و امسال پس از بيش از دو دهه در قالب اولين برنامه كامل مرور آثار فيلمساز ايتاليايي به نمايش درمي‌آيد.

برنامه مرور آثار مورتي در عين حال شامل فيلم‌هايي است كه او صرفا در آنها نقش‌آفريني كرده كه از جمله اين فيلم‌ها مي توان به "پدرسالار" برادران تاوياني اشاره كرد كه سال 1978 برنده جايزه نخل طلاي جشنواره كن شد و مورتي در آن به نقش يك سرباز جوان روشنفكر ظاهر شده است.

"اغتشاش آرام" به كارگرداني آنتونلو گريمالدي يكي ديگر از فيلم‌هاي مورتي 55 ساله است كه در اين بخش به نمايش درمي‌آيد. او در اين فيلم كه پارسال در 18 رشته نامزد دريافت جوايز ديويد دي دوناتلو معادل ايتاليايي اسكار بود، نقش پي‌يترو پالاديني يك مدير اجرايي تلويزيون را دارد كه به تازگي همسر خود را از دست داده و پس از نجات جان يك زن با حوادثي روبرو مي‌شود.

نمايش فيلم‌هاي پيش از اين پخش نشده مورتي مانند فيلم كوتاه "آخرين قهرماني" از ديگر برنامه‌هاي بخش‌ مرور آثار مورتي است. "آخرين قهرماني" حاصل مونتاژ تصاوير گروهي است كه مورتي سال 1986 براي فيلمبرداري از او در حال بازي در يك تيم واتر پولو استخدام كرد.

كارلو چاتريان مسئول برگزاري بخش مرور آثار مورتي از آن به "بخشي كه نشاندهنده قطعه مهم تاريخ سينماي ايتالياست" ياد كرد. فيلم هفت دقيقه‌اي "اولين روز كلوزآپ" نيز در بخش مرور آثار او پخش مي‌شود. مورتي در اين فيلم كوتاه عصبانيت خود را از نحوه نمايش "كلوزآپ" عباس كيارستمي در رم ابراز و به كم بودن تبليغات فيلم كيارستمي نسبت به "شيرشاه" اعتراض مي‌كند.

ناني مورتي متولد 19 اوت 1953، سال 2001 با فيلم "اتاق پسر" برنده جايزه نخل طلا جشنواره فيلم كن شد و در 1993 براي فيلم "خاطرات عزيز" جايزه بهترين كارگردان اين جشنواره را برد. او سال 2006 نيز با فيلم "تمساح" جايزه شهر رم جشنواره كن را گرفت.

مورتي در 1981 با فيلم "روياهاي شيرين" جايزه ويژه هيئت داوران جشنواره ونيز و در 1986 با فيلم "آيين عشاء رباني به پايان مي‌رسد" جايزه ويژه هيئت داوران جشنواره برلين را دريافت كرد.‌ او از دو سال پيش مديريت هنري جشنواره فيلم تورين را به عهده دارد.

شصت و يكمين جشنواره فيلم لوكارنو از ششم اوت (16مرداد) با نخستين نمايش فيلم بريتانيايي "ديدار دوباره برايدزهد" جولين جارولد آغاز مي‌شود و 16 اوت (26 مرداد) با نمايش كمدي ايسلندي "زود برمي‌گردم" سولويگ آنسپاك به پايان مي‌رسد.
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن