تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820512140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازخواني بيانات رهبر معظم انقلاب در روز مبعث


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: بازخواني بيانات رهبر معظم انقلاب در روز مبعث
تهران – حيات

رهبرمعظم انقلاب در سالروز مبعث نبي مكرم اسلام (ص)، اين روز را زمان بعثتِ امت اسلامي داستند و افزودند: بايد با بصيرت و حركت آگاهانه انسجام، علم و تواناييهاي خود را افزايش داده و تلاش براي تحقق كامل پيام بعثت را شتاب بخشيد.
به گزارش خبرنگار سياسي حيات، محورهاي سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار قشرهاي مختلف مردم به مناسبت سالروز مبعث نبي مكرم اسلام (ص) به شرح زير است:
1- درس آموزي امت اسلامي از حادثه بعثت به عنوان «خاطره پرشكوه تاريخ بشر» ضروري است.
2- مهمترين عامل تغيير شگفت انگيز و تاريخ ساز پيامبر «استقامت و استحكام، معرفت عميق و پايبنديِِ نبي مكرم به راه و هدف اسلام» است.
3-«ايستادگي پيامبر، نترسيدن، طمع نورزيدن و دل نبستن او به امتيازات دشمن»، باعث استحكام ريشه هاي استقامت و آرامش و اعتماد در دل جمع محدود مسلمانان شد و آن عده قليل با پايداري در مقابل سخت ترين شرايط از جمله دوران بسيار دشوارِ محاصره در شعب ابي طالب، بر دشمنان پيروز شدند و جامعه اي نمونه تشكيل دادند.
4- برخورداري از موضع حق، شرط لازم اما ناكافي براي پيشرفت است و براساس سنت الهي، حق هنگامي به پيروزي مي رسد كه پيروان آن در همه اوضاع و احوال، استحكام و استقامت نشان دهند.
5- معناي حقيقي آيه "اشداء علي الكفار" استواري و صلابت در همه ميدانها است.
6- مطالعه دقيق و تأمل در زندگي سراسر درس پيامبر عظيم الشأن اسلام براي آحاد مردم به ويژه جوانان ضروري است.
7- آغاز نهضت و انقلاب عظيم اسلامي امام خميني (ره) با بهره گيري از اين چشمه فياض، و پيروي از ايمان و استقامت پيامبر، است.
8- ملت بزرگ ايران در پرتو پايداري امام خميني به ميدان آمده و به ياري پروردگار، با سرنگون كردن يكي از وابسته ترين حكومتهاي جهان، پرچم بيداري اسلام را در منطقه بسيار حساس خاورميانه برافراخته است و با استقامت خود امواج بيداري و آگاهي اسلامي را در ميان ملتها گسترش داده است.
9- ملت بزرگ ايران برخلاف خواست همه زورگويان عالم، همچنان از ملت مظلوم فلسطين حمايت مي كند و سكوت ننگين و فضاحت بار مدعيان آزادي و حقوق بشر در مقابل ظلم و جنايات هرروزه صهيونيست ها را، به شدت محكوم مي كند.
10- حمايت رييس جمهور آمريكا از صهيونيست هاي قاتل و تروريست و همزمان ادعاي طرفداريش از آزادي، تناقض شرم آور و ننگين است.
11- يك قدم عقب نشيني در برابر مستكبران، منجر به يك قدم پيشروي آنان خواهد شد و اين تصور كه عقب نشيني و «عدول از مواضع و حرفهاي صحيح»، باعث تغيير سياست استكبار خواهد شد تصوري كاملاً غلط و بي اساس است.
12- كلمه توحيد و توحيد كلمه، پيام اصلي ايستادگي ملت ايران است .
13- ملت ايران فقط بنده خداست نه «بنده امريكا، مستكبران و ابوجهل هاي زمان».
14- سازندگان بمب اتم و تهديد كنندگان امنيت و آرامش بشر، ابوجهل هاي امروز جهان هستند.
15- ملت ايران با اتكا به تجارب مفيد و فوايد قابل اتكاي 30 سال استقامت، به ابوجهل هاي زمان كه همچون لات هاي بي مغز، فقط به بازوي خود نگاه مي كنند و عربده مي كشند، اعتنايي نمي كند و به راه خود ادامه مي دهد.
16- توانايي هاي كنوني و نفوذ و اقتدار منطقه اي ملت ايران غيرقابل مقايسه با گذشته است و افق ايران عزيز، روشن است. ما مي دانيم چه كار مي كنيم و به كجا خواهيم رسيد و راه رفتن به آن نقطه را حركت و پايداري و نه ايستادن و يا عقب گرد مي دانيم.
17- امروز، زمان بعثتِ امت اسلامي است و مسلمانان بايد با بصيرت و حركت آگاهانه، انسجام، علم و توانايي هاي خود را افزايش دهند و تلاش براي تحقق كامل پيام بعثت را شتاب بخشند.

پايان پيام
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن