تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816983456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي نخستين بار در كشور انجام شد توليد مثانه انسان توسط مهندسي بافت بدن


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: براي نخستين بار در كشور انجام شد توليد مثانه انسان توسط مهندسي بافت بدن
شيراز ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : توليد بافت مثانه انسان بوسيله مهندسي بافت در جهت ترميم ضايعات دستگاه مجاري ادراري براي نخستين بار در كشور توسط محققين مركز تحقيقات پيوند و ترميم اعضاي دانشگاه علوم پزشكي شيراز صورت گرفت .
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي شيراز دكتر عليرضا امين شريفي طراح ايده « توليد بافت مثانه انسان به وسيله مهندسي بافت » و يكي از پنج محقق اين طرح در اين خصوص اظهار داشت : با توجه به اينكه در حال حاضر در عصري هستيم كه توليد سلول و بافت پيچيده ترين توليد سلول دنياست و سرمايه گذاري زيادي روي آن انجام مي شود. « توليد بافت مثانه انسان به وسيله مهندسي بافت » علاوه بر كم كردن مشكلات بيماران بر ارتقاي جايگاه علمي كشور در دنيا نيز تاثيرگذار است .
وي با اشاره به ضرورت توليد بافت مثانه گفت : اين بافت برخلاف كليه جايگزين ندارد و در حال حاضر براي بازسازي مثانه از بافت روده استفاده مي شود كه مشكلات و عوارض كوتاه مدت و درازمدت زيادي را به بيمار تحميل مي كند.
وي تصريح كرد : اين گونه تحقيقات مي تواند افق هاي جديدي را در درمان ضايعات مثانه ايجاد كند.
مهدخت حسين عقدايي عضو هيات علمي مركز تحقيقات پيوند و ترميم اعضا و ديگر محقق اين طرح در خصوص چگونگي انجام طرح فوق گفت : قسمتي از بافت پوششي مثانه برداشته شده و اين سلولها در مركز تحقيقات پيوند و ترميم اعضا جداسازي مي گردد و در محيط آزمايشگاه كشت داده مي شود كه ما علاوه بر اين سلولها سلولهاي ماهيچه صاف را نيز جدا و كشت كرديم .
عقدايي افزود : با توجه به اينكه سالهاست از بافتهاي مشابه مثل روده براي ترميم مثانه استفاده مي گردد و به دليل تفاوتهاي اين بافتها با يكديگر درگيرنده پيوند مشكلاتي ايجاد مي شود بنابراين بهتر است براي ترميم هر عضو از بافت همان قسمت استفاده شود.
وي گفت : وقتي سلولهاي مثانه را بيرون از بدن موجود زنده كشت دهيم در صورت ايجاد مسائلي مانند سرطان تنگي پارگي و عفونت براي سيستم ادراري مي توان بدون ايجاد مشكل براي بيمار از اين بافتها جهت ترميم استفاده كرد.
دكتر بيتا گرامي زاده رييس مركز تحقيقات پيوند و ترميم اعضاي دانشگاه علوم پزشكي شيراز و محقق طرح نيز گفت : طرح « توليد بافت مثانه انسان » در راستاي اهداف مركز تحقيقات پيوند و ترميم اعضا كه استفاده از پيوند سلول و جايگزيني آن به جاي پيوند عضو است انجام شد و پس از به نتيجه رسيدن اين طرح طرحهاي ديگري از جمله پيوند جزاير لانگرهانس لوزالمعده در ديابت پيوند سلولهاي پوششي پوست در سوختگي و پيوند سلولهاي كبدي در نارسايي حاد كبد در دست بررسي است .
دكتر بهنام صبايان ديگر محقق اين طرح با بيان اينكه طرح فوق ايجاد يك فن آوري و توانمندي علمي جديد است كه مي تواند در اختيار ديگر محققين قرار گيرد گفت : در حال حاضر بيشتر پايان نامه هاي دانشجويان پزشكي كشور طرحهاي غيركاربردي است و حتي در بعضي موارد تكرار طرحهاي گذشته مي باشد ولي مركز پيوند و ترميم اعضاي دانشگاه علوم پزشكي شيراز زمينه اي را ايجاد كرده كه دانشجويان مي توانند طرحهاي كاربردي داشته باشند و پايان نامه هاي دانشجويي مبدل به طرحهايي شود كه به سيستم بهداشتي و درماني كمكهاي بنيادي و كاربردي كند.
در پايان دكتر نگار آذر پير از محققين اين طرح مي باشد اظهار داشت : انجام چنين طرحهايي موجب رشد توانايي و دانش ما مي شود و در بحث توليد علم طرح فوق از مصاديق بارز اين مسئله مي باشد.
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 331]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن