تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817258375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده پليس‌راه كشور: مردم تا كي بايد درد مزمن چالوس را تحمل كنند؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده پليس‌راه كشور: مردم تا كي بايد درد مزمن چالوس را تحمل كنند؟
در حالي كه فرمانده پليس‌راه كشور بارها نسبت به ناايمني جاده چالوس هشدار داده بود، اين بار ريزش كابل و تاسيسات برق تونل 5 اميركبير موجب انسداد 7 ساعته اين محور شد. اين در حاليست كه بازگشايي اين مسير به دليل در اختيار نبودن تجهيزات لازم ـ حتي يك بالابر استاندارد ـ ساعت‌ها مأموران راهداري به طول انجاميد!
به گزارش باشگاه خبرنگاران، ريزش حجم وسيعي از كابل‌هاي تونل 5 امير كبير در محور كرج چالوس كه ساعت 13:15روز پنجشنبه رخ داد به دليل عدم وقوع هرگونه حادثه طبيعي، بسيار عجيب به نظر مي‌رسيد!

در پي اين حادثه به تعدادي از خودروهاي عبوري خسارت وارد شد، اما خوشبختانه كشته و مجروحي به دنبال نداشت. ماموران پليس‌راه براي جلوگيري از حوادث احتمالي، محور چالوس را مسدود كرد كه اين انسداد تا ساعت 20 كه مشكل تونل برطرف شد، ادامه داشت.

مشاهدات خبرنگاران حاكيست در طول مسير نيز ماموران پليس‌راه ضمن تخليه خودروهاي مسير، با حضور در چندين نقطه از هر 2 سمت محور تلاش كردند تا مانع افزايش بار ترافيكي شوند اين در حاليست كه متأسفانه علي‌رغم اعلام‌هاي مكرر پليس‌راه ناجا، تعداد زيادي از رانندگان بدون توجه به انسداد جاده چالوس خود را به اين محور رسانده بودند كه اين امر موجب توقف چند كيلومتري خودروها در پشت گيت‌هاي پليس شده بود.

اما توقف تردد در محور چالوس كه خود جزء محورهاي بحراني به لحاظ حجم تردد در كشور است، خود موجب سنگيني بار ترافيك محورهاي «هراز» و «فيروزكوه» و غيرعادي شدن ترافيك آنها شد به شكلي كه ترافيك اين دو محور تا پاسي از بامداد جمعه نيز ادامه داشت.

محور چالوس بر اساس جديدترين گزارش سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در خصوص ارزيابي شبكه جاده‌اي كشور، محورهاي «كرج ـ چالوس» به طول 124 كيلومتر، «رودهن ـ آمل» به طول 130 كيلومتر و «قزوين ـ رشت» به طول 120 كيلومتر جزء 15 محور بحراني كشور به لحاظ حجم ترافيك بوده و در پايين‌ترين سطح سرويس (L.O.S) قرار دارند.

سرهنگ عليرضا اسماعيلي،‌ فرمانده پليس‌راه كشور در اين خصوص با اشاره به اين كه تاريخ مصرف ايمني جاده‌هاي چالوس و هراز به اتمام رسيده است، گفت: اين جاده‌ها هيچ زماني ايمني ندارند؛ ولي مجبوريم علي‌رغم ميل باطني آنها را باز نگه داريم.

وي با اشاره به اين كه هر ماه، حداقل 2 بار اين مسيرها به دلايل مختلف از جمله رانش كوه در بهار و زمستان، ريزش سنگ در تابستان و كولاك و بهمن در زمستان مسدود است، تاكيد كرد: در روزهاي اوج تردد، حدود 70 هزار خودرو از هركدام از اين جاده‌ها عبور مي‌كنند. اين در حاليست كه بروز حوادث انساني در كنار حوادث طبيعي مشكل اين جاده‌ها را دوچندان كرده است.

اسماعيلي افزود: قدمت 7 دهه‌اي محور چالوس و ريزشهاي پي در پي سنگ و بهمن در اين مسير، از سوي ديگر قدمت 4 دهه‌اي محور هراز و يك بانده و كم‌عرض بودن و ريزش پي در پي سنگ و بهمن در آن موجب بروز مشكلات متعدد، بسته شدن‌هاي متوالي و ناامني اين محورها براي مسافرت شده است، به شكلي كه در ايام نوروز پارسال نيز شاهد مسدود شدن محور هراز و چالوس به دليل ريزش سنگ بوديم و هم‌اكنون نيز محور چالوس علي‌رغم بازگشايي، مسير امني براي مسافرت نيست.

فرمانده پليس‌راه كشور با اشاره به ميل بالاي سفر از طريق محورهاي هراز و چالوس به ايسنا گفت: متأسفانه حجم اين سفرها در اكثر روزهاي تعطيل به حدي است كه محورهاي ياد شده پاسخگو نيست و بايد هرچه سريعتر مسيري امن كه قابليت جابجايي سفرها را داشته باشد، جايگزين اين محورها شود.

وي قابليت‌هاي آزادراه «تهران ـ شمال» را يادآور شد و تصريح كرد: طراحي مهندسي، كنترل هوشمند تمام مسير و افزايش حجم و سرعت تردد از ويژگي‌هاي اصلي اين مسير است كه اميدواريم مسؤولان هرچه سريعتر براي اتمام اين آزادراه اقدام كنند.

فرمانده پليس‌راه كشور با اشاره به اين كه اولويت اول وزارت راه بر اساس اعلام سرپرست اين وزاتخانه آزادراه تهران ـ شمال است، اظهار اميدواري كرد كه با تشكيل كميته‌اي ويژه براي اين آزادراه كه بر اساس دستور رييس‌جمهوري صورت گرفته است، مسافران از تحمل درد مزمن چالوس و پليس نيز از فشار رواني انسدادهاي متعدد اين محور راهايي يابند.

وي با تاكيد بر اين كه بايد از جاده چالوس به عنوان يك اثر تاريخي توسط ميراث فرهنگي حفاظت شود، افزود: در كنار سرعت‌بخشي به احداث آزادراه تهران ـ شمال بايد نيروهاي امدادي و درماني با تجهيزات كامل در نقطه‌هايي از جاده‌هاي كنوني شمالي كشور كه داراي حجم بالايي از سفرها مستقر شوند تا در صورت بروز حوادث احتمالي ساعت‌ها منتظر رسيدن نيروها و امكانات براي رفع مشكل نمانيم.

اسماعيلي با اشاره به اين كه هرگونه شك به محور چالوس موجب بروز اختلال در ساير راه‌هاي شمالي كشور مي‌شود، به ايسنا گفت: در پي حادثه روز پنجشنبه در محور چالوس، بار ترافيكي محور هراز به شدت افزايش يافت.

وي در پايان تاكيد كرد: به نظر مي‌رسد مسؤولان امر بايد براي نگهداري تأسيسات اين محورها وقت بيشتري بگذارند تا شاهد بروز حوادث مشابه نباشيم.

در پايان بايد تاكيد كرد جاده تاريخي چالوس را اگر نمي‌شود ترميم كرد حداقل مي‌توان با نگهداري مناسب از بروز چنين حوادثي كاست، پس بهتر است مسئولان امر كمي هم به فكر استانداردسازي محورها باشند.

از سوي ديگر بازهم بايد پرسيد تكليف آزاد راه تهران ـ شمال كه برابر دستور رييس‌جمهوري چندي پيش براي آن كميته‌اي ويژه تشكل شده بود، چه شده است و چه كسي پاسخگوي آن است؟‌
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن