تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816908135




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهمان‌پذيرها براي اقشار ضعيف و هتل‌ها براي مرفه‌ترهاست، اما هتل‌آپارتمان گزينه حد واسطي براي مسافران است گزارش ايسنا از فعاليت هتل‌آپارتمان‌ها در مشهد؛


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مهمان‌پذيرها براي اقشار ضعيف و هتل‌ها براي مرفه‌ترهاست، اما هتل‌آپارتمان گزينه حد واسطي براي مسافران است گزارش ايسنا از فعاليت هتل‌آپارتمان‌ها در مشهد؛


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

هتل آپارتمان نوعي مكان اقامتي اجاره‌اي است كه از تغيير كاربري يك آپارتمان و تبديل آن به واحدي با امكاناتي لازم و كافي براي گذراندن چند روز مسافران به وجود آمده است. پيدايش هتل آپارتمان‌ها نقطه عطفي در ايجاد محيطي مناسب با فضايي مشابه منازل مسكوني، براي مسافران بوده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان، اين واحدهاي مسكوني با توجه به قدمت كمي كه دارند به دليل ايده‌آل بودن توانسته‌اند بسياري از مسافران را جذب خود كنند با اين وجود مشكلاتي از جمله نبود درجه‌بندي مناسب، انتخاب را براي مسافران سخت كرده است.

يكي ديگر از معضلاتي كه جديدا هتل آپارتمان‌داران در حال دست و پنجه نرم كردن با آن هستند، ايجاد طرح ترافيكي براي محدوده حرم مطهر امام رضا(ع) بوده كه براي تمام هتل آپارتمان‌هاي اين محدوده اثر كاهندگي مسافر داشته است.

در اين رابطه امير صفار خراساني، مدير يك هتل آپارتمان در مشهد، گفت: سال گذشته زوج و فرد بودن پلاك اتومبيل‌ها عامل كاهنده مسافران بود و امسال به جاي رفع اين مشكل آن را افزون كرده‌اند.

اين هتل آپارتمان‌دار از كاهش 40 تا 50 درصدي مسافر نسبت به زمان مشابه خبر داد و افزود: پولي كردن خيابان‌ها راه‌حل خوبي براي رفع مشكل ترافيك حومه حرم نيست و براي رفع اين مشكل مي‌توان خيابان‌ها را يك‌طرفه كرد.

صفار خراساني يكي ديگر از مشكلات هتل آپارتمان‌ها را فعاليت خانه‌هاي اجاره‌اي و زواركش‌ها دانست و اظهار داشت: وجود بعضي از زواركش‌ها مشكل عمده براي بسياري از هتل آپارتمان‌ها است و بايد فكري براي ساماندهي اين افراد كرد.

وي تصريح كرد: وجود ون‌ها براي ساماندهي مسافران بسيار ضروري است و اگر تمهيدات و تسهيلات جهت خريداري اين ميني‌بوس‌هاي كوچك توسط سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در نظر گرفته شود، بسياري از مشكلات در ساماندهي مسافران حل مي‌شود.

وي نرخ هتل آپارتمان در مشهد را نسبت به ساير شهرستان‌ها خيلي پايين دانست و گفت: به دليل اشباع شدن مشهد از هتل آپارتمان‌ها، نرخ آنها بسيار كاهش پيدا كرده است.

صفار خراساني تصريح كرد: به دليل رقابت زياد بين هتل آپارتمان‌هاي مشهد، بهبود سطح كيفي آنها از ساير شهرهاي زيارتي بهتر و مجهزتر شده است.

وي اظهار داشت: امسال هتل آپارتمان‌ها در صورت تمايل، حق افزايش 10 درصدي نرخ اجاره را داشتند ولي به دليل رقابت بالا، كمتر هتل آپارتماني افزايش قيمت داشته است.

وي تمايل مردم را به هتل آپارتمان‌ها نسبت به هتل‌ها بيشتر دانست و گفت: تنها 10درصد از مسافران به هتل‌ها مي روند و حجم وسيعي از آنها و اكثر خانواده‌ها هتل آپارتمان‌ها را ترجيح مي‌دهند.

صفار خراساني تصريح كرد: پرسنل هتل آپارتمان‌ها بايد كارت بهداشت داشته باشند با اين وجود، بهداشت سهل‌انگاري‌هايي در نظارت دارد و اين در حالي است كه بازديدهاي اتحاديه و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مستمر است.

سمير شماسي، مدير يكي ديگر از هتل آپارتمان‌هاي مشهد نيز مدعي شد: تنوع هتل آپارتماني مشهد در هيچ جاي دنيا به چشم نمي‌خورد.

اين هتل آپارتمان‌دار ادامه داد: بعضي از هتل آپارتمان‌ها، خدماتي در حد هتل 5 ستاره ارائه مي‌دهند و بيشترين هتل آپارتمان‌ها در كشور مختص مشهد است.

وي تعداد هتل آپارتمان‌هاي مشهد را كه زير پوشش اتحاديه‌اند، حدود 250 واحد دانست و گفت: با توجه به تنوعي كه در ساخت هتل آپارتمان‌هاي استان به چشم مي خورد، استانداردهاي لازم در آنها اعمال شده است و در يك جمله هتل آپارتمان‌ها را مي توان هتل كوچكي با تمام امكانات نظير رستوران، اينترنت و... دانست.

وي در رابطه با محدود شدن درجه‌بندي هتل آپارتمان‌ها به تك و دو ستاره، اظهار داشت: از سال 87 قرار به درجه‌بندي هتل آپارتمان‌ها بوده است كه تاكنون اين تصميم عملي نشده است و دليل اين را مي‌توان در كثرت تنوع هتل آپارتمان‌ها جست.

شماسي يكي از انگيزه‌هاي ساخت هتل آپارتمان‌ها را در مشهد استقبال زياد اعراب دانست و خاطرنشان كرد: مسافران عرب چون فضاي بزرگ همراه با امكانات كامل پخت و پز را بيشتر مي‌پسندند رو به سوي هتل آپارتمان ها مي آورند.

وي با بيان اين مطلب كه شهر مشهد داراي قديمي‌ترين هتل آپارتمان‌هاست، گفت: چون احداث هتل آپارتمان‌ها پديده‌اي جديد است مشهد با سابقه‌اي 10 ساله بيشترين و قديمي‌ترين هتل آپارتمان‌ها را دارد.

اين هتل آپارتمان‌دار اظهار داشت: مهمان‌پذيرها براي قشر ضعيف جامعه و هتل‌ها براي مرفه‌ترهاست و در اين بين هتل آپارتمان گزينه حد واسطي براي مسافران است.

وي بازديدها و نظارت در هتل آپارتمان‌ها را خوب ارزيابي كرد و گفت: در ماه يك يا دو نوبت از طرف سازمان شاهد بازديد از هتل آپارتمان‌ها هستيم و از اين لحاظ سازمان خوب فعاليت كرده است و اخيرا كلاس‌هايي براي توجيه برخورد با خانواده و بحث پذيرش برگزار شده است كه تاثير زيادي در افزايش بهبود برخورد با مسافران داشته است.

شماسي گفت: طرح ترافيكي، معضلي براي هتل آپارتمان‌هايي است كه در محدوده حرم بوده و باعث سردرگمي بسياري از زائران حضرت رضا(ع) شده است و بايد به حال مسافران فكري شود.

وي تصريح كرد: همه ساله در اواخر تيرماه 100 درصد ظرفيت قبل آپارتمان من پر بوده اما با وجود اين طرح امسال با كاهش 50 درصدي مواجه بوده‌ام.

وي گفت: از ديگر مشكلات، وضعيت سرما و كمبود بنزين در سال گذشته بود كه در اظهارنامه‌هاي مالياتي با وجود سوال‌هاي ماموران سازمان از اين مشكلات، هيچ تخفيفي در نظر گرفته نشد.

شماسي دريافت 2 درصدي هزينه شهرداري كه امسال به كرايه‌ها اضافه شده است را، باعث نارضايتي مسافران دانست و گفت: هر مسافر، تنها 10 درصد هزينه‌هاي سفر خود را صرف اقامت مي‌كند و بيشتر اين هزينه‌ها در مغازه‌ها خرج مي‌شود و 2 درصد را به كرايه‌هاي مسافران نيز اضافه كرده‌اند كه خيلي از مسافران از دادن اين دو درصد اظهار ناراحتي مي‌كنند.

اين هتل آپارتمان‌دار تصريح كرد: در صنف گرمابه‌داران تخفيف كلي بر ميزان آب مصرفي آنها مي‌دهند و الان كه همه امكانات در يك واحد جمع شده است چرا بايد هتل آپارتمان‌دار هزينه آب مصرفي مهمان‌ها را بدهد و حتي هزينه را به تعرفه تجاري و بيشتر از تعرفه‌هاي رايج مي‌گيرند.

در اين راستا، حسن كريمي، رييس اتحاديه هتل آپارتمان‌داران مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگري ايسنا، گفت: بستن و پولي كردن خيابان نمي‌تواند راه حل مناسبي براي رفع مشكل ترافيك باشد چون با خريد برگه‌هاي تردد دوباره شاهد ترافيك در محدوده حرم هستيم.

كريمي از نارضايتي هتل آپارتمان‌داران كه در محدوده حرم هستند خبر داد و تصريح كرد: هم اكنون با كاهش 40 درصدي مسافر در اين محدوده مواجه هستيم كه اين امر نيازمند تجديدنظر در اين طرح است.

رييس اتحاديه هتل آپارتمان‌داران مشهد اظهار داشت: تعداد هتل آپارتمان‌هاي مجاز در مشهد 230 واحد است كه تاكنون شكايت و موضوع جدي در رابطه با آنها نداشته‌ايم.

وي اكثر واحدهاي اقامتي را داراي استانداردهاي لازم دانست و گفت: چون تعداد واحدهاي اقامتي در مشهد زياد است باعث مي‌شود بيشتر آن‌ها سعي در ارتقاي سطح كمي و كيفي واحدهاي خود داشته باشند.

كريمي، بازرسي‌هاي هتل آپارتمان‌ها را مستمر و هميشگي اعلام و اظهار كرد: سه گروه كار بازديد را از هتل آپارتمان‌ها انجام مي‌دهند كه تعداد و بازديدها در ايام پيك كاري كه تابستان و عيد است در ماه به دو نوبت نيز مي‌رسد.

رييس اتحاديه هتل آپاراتمان‌داران مشهد تصريح كرد: در زير هر نرخ‌نامه سه شماره تلفن براي رسيدگي به شكايات مردمي است كه تلفن 124 مربوط به اداره بازرگاني و تلفن 8593491 مربوط به اتحاديه هتل آپارتمان‌داران است كه هر مسافر حتي در صورت خارج شدن از شهر از طريق فكس نيز مي‌تواند شكايات خود را به گوش ما برساند.

وي با بيان اين مطلب كه هتل آپارتمان‌داران بنا به تغييراتي كه در واحدهاي اقامتي داده شده مي‌توانند تا 10 درصد به نرخ‌هايشان اضافه كنند، خاطرنشان كرد: با اين وجود اكثريت هتل آپارتمان‌ها افزايش قيمت نداشته‌اند و نرخ‌هاي كنوني همان نرخ‌هاي عيد است.

وي در زمينه نرخ‌هاي هتل آپارتمان‌ها اظهار داشت: در ايام شلوغي نرخ تك خوابه و دو خوابه به ترتيب 25 و 40 هزار تومان است و نرخ سه خوابه نيز با توجه به كم‌بودن آن‌ها60 هزار تومان است.

كريمي نرخ هتل آپاراتمان‌هاي مشهد را از ساير شهرهاي كشور كمتر دانست و اظهار كرد: با اين وجود حدود 10 تا 20 درصد اين نرخ را زواركش‌ها مي‌گيرند و علاوه بر طرح ترافيك، وجود اين افراد دليلي شده كه اكثر مسافران به سمت واحدهاي غيرمجاز روي آورند.

رييس اتحاديه هتل آپارتمان‌داران مشهد گفت: گراني بنزين دليلي شده است كه سفر كردن به طريقي از سبد خانواده‌ها خارج شود.

وي سطح بهداشتي هتل آپارتمان‌ها را خوب ارزيابي كرد و افزود: چون رقابت در اين حوزه زياد شده تمام امكانات و تجهيزات هتل آپارتمان‌ها رو به بهبود است. به عنوان مثال امسال اكثر كولرهاي آبي به كولر گازي تبديل شده‌اند و اميد است اين رقابت باعث بهبود بيشتري در وضعيت هتل آپارتمان‌ها شود.

انتهاي پيام
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن