تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820440958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رونمايي از تنديس چوبي علي ولي الله ؛ مشهد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: رونمايي از تنديس چوبي علي ولي الله ؛ مشهد
مشهد / واحد مركزي خبر / فرهنگي

تنديس چوبي علي ولي الله اثر جمعي از هنرمندان مشهدي امروز روسنمايي شد .
دبيركل بنياد بين المللي غدير در مراسم رو نمايي اين اثر گفت : آثار هنري تاثير خاصي در انديشه مردم دارد و وقتي هنر در خدمت دين و مذهب قرار گيرد ، اثر گذاري معارف ديني افزايش مي يابد .
آيت الله خزعلي خلق اينگونه آثار هنري را براي معرفي ائمه اطهار اقدامي شايسته ارزيابي كرد و افزود : هنر وسيله مناسبي براي معرفي فرهنگ امامان معصوم و اولياء الهي به مردم جهان است .
مدير اجرايي طرح تنديس علي ولي الله نيز گفت : اين اثر هنري با همكاري هشت نفر از هنرمندان خوشنويس ، معرق كار و تذهيب كار مشهدي در مدت هشت ماه ساخته شده است .
حسين پهلوان مقدم افزود : اين تنديس كه 4/5 متر ارتفاع دارد و عرض پايه آن حدود 2/5 متر است از سه كلمه علي ولي الله تشكيل شده كه با آيات و احاديث نبوي و با خط نستعليق به صورت معرق تزئين شده است .
وي گفت : براي ساخت اين تنديس از بيش از30 نوع چوب همچون توسكا / گردو / نارنج / عرعر / عناب / زرد آلو و گيلاس استفاده شده است .
پهلوان مقدم ابراز ارادت به اميرالمؤمنين علي (ع) را هدف خلق اين اثر هنري دانست و افزود : اين تنديس حدود يك تن وزن دارد و براي طراحي و ساخت آن حدود يك ميليارد ريال هزينه شده است .
0002
 پنجشنبه 10 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3798]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن