تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820327115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دو نماينده تهران از پاسخ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي قانع نشدند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: دو نماينده تهران از پاسخ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي قانع نشدند
تهران/ واحد مركزي خبر/ سياسي 1387/05/08
محمد حسين صفار هرندي امروز براي پاسخ به سوال نادران و سروري درباره نحوه عملكرد هيئت نظارت بر خبرگزاري هاي غيردولتي به صحن علني مجلس شوراي اسلامي آمد ولي پس از سوال و جواب، اين دو نماينده از پاسخ وي قانع نشدند.
نادران نماينده مردم تهران در اين جلسه با اشاره به توقيف سه روزه خبرگزاري فارس به علت درج خبري درباره احتمال تغيير رئيس كل بانك مركزي از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي سوال كرد: هيئت نظارت بر خبرگزاري هاي غيردولتي به استناد چه قانوني تشكيل شده است؟
نادران ادامه داد: فارس اين خبر را ساعت 20 و 30 دقيقه روي خط ارسال كرد و خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) ساعت 22، ولي تصميم توقيف درباره فارس گرفته شد؛ در ضمن براي توقيف يك خبرگزاري بايد مراحلي مثل استماع دفاعيات مسئولان طي شود كه چنين نشد.
وي افزود: پيش از توقيف حتي تذكر كتبي هم به خبرگزاري فارس داده نشد و به صورت غيرقانوني فارس براي سه روز توقيف شد.
صفار هرندي در پاسخ به سوال نادران با اشاره به تازه تولد بودن خبرگزاري هاي غيردولتي در كشور گفت: درباره عملكرد اين خبرگزاري ها نوعي آشفتگي وجود دارد و آيين نامه موجود هم ناقص است.
وزير ارشاد ادامه داد: از ديدگاه من خبرگزاري فارس خبرگزاري تاثيرگذار با گرايش هاي خوبي است و بنده در گذشته عضو شوراي هفتگي تعيين خط مشي اين خبرگزاري بوده ام و سابقه دشمني با اين خبرگزاري ندارم.
صفارهرندي گفت: خبرگزاري فارس در ماه هاي گذشته چندين خبر درباره جا به جايي مقامات دولتي منتشر كرد كه غالبا شايعه بوده و در بسياري از موارد تكذيب شده، البته در حوزه مسائل اقتصادي هم اين اشتباه مكرر اتفاق افتاده است.
وي درباره خبر احتمال بركناري رئيس كل بانك مركزي گفت: بعد از انتشار اين خبر آقاي مظاهري با مقامات دولت تماس مي گيرد و گلايه مي كند كه اين چه طرز برخورد است و اگر قصد بركناري را داريد مستقيم بگوييد چرا به خبرگزاري ها اعلام مي كنيد!
صفاري هرندي اين خبر و مشابه آن را باعث آشوب رواني در حوزه عمل يك مدير دانست كه در شرايط كنوني كشور به صلاح منافع ملي نيست.
پس از توضيحات وزير، نادران سوال خود را ادامه داد و گفت: آيين نامه عملكرد خبرگزاري هاي غيردولتي كه وزير درباره آن صحبت كرد هنوز به دست مجلس نرسيده است؛ ضمن اينكه ما از تشكيل جلسه هيئت نظارت بر خبرگزاري هاي دولتي انتقاد داريم چرا كه معلوم نشده اين هيئت با چند نفر تشكيل شده و با چند راي تصميم گرفته است.
صفار هرندي در بخش دوم پاسخ خود بار ديگر آيين نامه تاسيس خبرگزاري هاي غيردولتي را داراي وجاهت قانوني دانست و تاكيد كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مدافع جريان آزاد اطلاع رساني است و اگر اين نگاه نبود برخوردهاي ما با رسانه ها سنگين تر بود .
وي افزود: ما به آزادي جريان اطلاع رساني اعتقاد داريم ولي جريان آزاد شايعات را قبول نداريم.
نادران پس از توضيحات وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد از پاسخ او قانع نشده است و بدين ترتيب سوال براي بررسي بيشتر به كميسيون فرهنگي مجلس ارجاع داده شد.
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن