تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819849493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار ادبي و هنري


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: اخبار ادبي و هنري
تعزيه ثبت ملي و جهاني مي شود
هنر نمايشي تعزيه به ثبت ملي و جهاني خواهد رسيد.مدير دفتر نمايش هاي آييني و سنتي در نشستي خبري با اعلام اين خبر گفت: قرار است ضوابط جديدي از سوي يونسكو براي ثبت جهاني تعزيه ارائه شود.
محمدحسن ناصربخت افزود: با توجه به اين كه ثبت جهاني تعزيه در يونسكو نيازمند ملي شدن اين هنر در ايران است، در اين زمينه نيز اقدامات بسياري شده و با ميراث فرهنگي مذاكره نموده ايم و منتظر پاسخ هستيم. داوود فتحعلي بيگي، كارگردان تئاتر در ادامه اين نشست از ثابت شدن مكان انجمن تعزيه خبر داد و گفت: در حال حاضر تالار سنگلج محل اين انجمن است اما بر اساس مذاكرات انجام شده اميدواريم يك تالار مختص تعزيه و نمايش هاي آييني و سنتي در نظر گرفته شود.
به همين سادگي در راه پنج جشنواره جهاني
فيلم «به همين سادگي» به كارگرداني سيدرضا ميركريمي، در پنج جشنواره جهاني حضور خواهد داشت.
اين فيلم به ترتيب از 8 تا 14 شهريور در جشنواره وارنا در بلغارستان، از 2 تا 5 مهر در جشنواره ياري در سوئد، از 4 تا 11 مهر در جشنواره هامبورگ، از 19 تا 28 مهر در جشنواره آنتاليا و از 24 آبان تا 10آذر در جشنواره بوستون در آمريكا شركت مي كند.
بهره گيري از سينما و بازي رايانه اي براي ارتقاي هويت
احيا و ارتقاي فرهنگ و هويت ملي با بهره گيري از سينما و بازي هاي رايانه اي در دستور كار معاونت سينمايي وزارت ارشاد قرار گرفت.
نشست تخصصي بررسي مولفه هاي ماندگاري در عرصه توليد بازي هاي رايانه اي روز گذشته با حضور معاون امور سينمايي ارشاد، برخي مديران فرهنگي، توليدكنندگان بازي هاي رايانه اي، كارشناسان و سردبيران نشريات تخصصي بازي برگزار شد.در اين نشست محمدرضا جعفري جلوه علاوه بر اعلام خبر فوق گفت: با توجه به اهميت اين موضوع به آموزش و پرورش در قالب فعاليت ميان بخشي پيشنهاد كرديم كه آرام آرام كلاس هاي انشا و رايانه به سمت فيلمنامه نويسي و داستان پردازي و فعاليت كلاس انيميشن و كاريكاتور به سمت بازي رايانه اي سوق داده شود.
جشنواره نماز، كودك و خانواده در مساجد
نخستين جشنواره كودك، خانواده و نماز با عنوان «سپيده نيايش» از عيد مبعث تا نيمه شعبان در بيش از 200 مسجد تهران، براي نمازگزاران 6 تا 12 سال برگزار مي شود.محل برگزاري اين جشنواره در مساجد مناطق 14، 13، 8، 7، 4 و 15 است و هدف آن انس و الفت كودكان و نوجوانان با مسجد، ترويج فرهنگ نماز، توجه بيش از پيش خانواده ها به تربيت ديني فرزندان و... است.
اين جشنواره داراي دو مرحله مقدماتي و نهايي است كه از 8 تا 28 مرداد پيگيري خواهد شد و همچنين ائمه جماعات مساجد، حوزه هاي مقاومت بسيج نواحي، مراكز فرهنگي و هنري شهرداري تهران را در برگزاري آن ياري مي كنند.
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن