تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820492626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله واعظ طبسي: سفر آيت الله رفسنجاني به عربستان موفق و پر از دستاورد بود


واضح آرشیو وب فارسی:انتخاب: آيت الله واعظ طبسي: سفر آيت الله رفسنجاني به عربستان موفق و پر از دستاورد بود
------------

آية ا... واعظ طبسي اتخاذ هرگونه سياست و روشي كه باعث مخدوش شدن وحدت مسلمانان و دوري مذاهب اسلامي از يكديگر شود را خيانت به اسلام برشمرد.

بر اساس اين گزارش از مشهد، نماينده ولي فقيه در خراسان و توليت آستان قدس رضوي در ديدار با اعضاي شوراي عالي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي افزود: بدون ترديد امروز هر سياست، تدبير و روشي كه به وحدت جهان اسلام صدمه بزند و مذاهب اسلامي را از يكديگر دور نمايد، و يا باعث شود وفاق و همدلي مسلمانان - به عنوان بزرگترين سرمايه فكري و فرهنگي جهان اسلام- در برابر قدرتهاي سلطه گر دچار اشكال شود، خيانت به اسلام و امت اسلامي است.

در اين ديدار كه بعد از ظهرديروز در تالار اماكن متبركه حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار شد، آية ا... واعظ طبسي افزود: حركت جمعي و خردمندانه اي كه مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در پيش گرفته است، قطعاً به نتيجه مطلوب منتهي خواهد شد.

وي تصريح كرد: سياست تقريب مذاهب كه مورد نظر امام راحل(ره) بود و رهبر معظم انقلاب نيز همواره با جديت آن را دنبال كرده اند بايد با حفظ همه اصول و مباني تا حصول نتيجه نهايي مورد توجه قرار گيرد.

------------

آدرس جديد و بدون فيلتر سايت «انتخاب»: www.TikNews.info

------------

عضو مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد: البته براي تحقق سياست اصولي تقريب، نبايد طوري عمل كرد كه توازن، اعتدال و منطق امور دستخوش احساسات يا روشهاي افراطي و تفريطي واقع شود.

وي سفر آية ا... هاشمي رفسنجاني به كشور عربستان را سفري موفق، پردستاورد و در راستاي سياست تقريب مذاهب دانست و اظهار داشت: در اين سفر، سخناني كه گفته شد و روشي كه در پيش گرفته شد، مطمئناً اثر خود را در درازمدت خواهد گذاشت، هرچند عده اي گروه هاي افراطي به طور حساب شده و بعضاً با الهام از قدرتهاي بيگانه در جهت عكس آن حركت كنند.

آية ا... واعظ طبسي در ادامه ضمن تقدير از تلاشهاي صورت گرفته در مجمع تقريب مذاهب اسلامي و مديريت آية ا... تسخيري گفت: ان شاءا... با برنامه ريزيها و سياستگذاريهاي اين مجمع به آنچه مرضي خاندان رسالت است، يعني تمسك به سنتها و سيره رسول اكرم(ص) و اهل بيت عصمت و طهارت(ع)، دست يابيم.

وي افزود: مطمئناً بهترين وسيله براي نافرجام گذاشتن تلاش مذبوحانه دشمنان اسلام كه در برابر نظام اسلامي موضع گرفته، سرمايه گذاري و تبليغ مي كنند و اسلام ناب را هدف قرار داده اند، همان تمسك به سيره پيامبر گرامي اسلام(ص) و اهل بيت(ع) است.

در ابتداي اين ديدار آية ا... محمد علي تسخيري، دبير كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت: مجمع عمومي تقريب مذاهب اسلامي داراي 220 عضو است كه 70 عضو آن ايراني و بقيه از شخصيتهاي برجسته كشورهاي مختلف مسلمان هستند.

وي افزود: فعاليتهاي مجمع در دو بخش فرهنگي و اجلاس طراحي شده است كه در بخش فرهنگي بيش از 20 كتاب از روايات مشترك بين مذاهب چاپ و منتشر و براي اعضا ارسال شده است. در بحث اجلاس نيز تا كنون 21 اجلاس مهم در تهران تشكيل و در حدود 200 اجلاس خارج كشور نيز حضور داشته ايم.

وي با اشاره به استقبال بسيار خوب كشورهاي اسلامي از پيشنهاد رهبر معظم انقلاب مبني برتهيه منشور وحدت اسلامي افزود: تاكنون 2500 امضا براي تدوين اين منشور جمع آوري شده است.
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: انتخاب]
[مشاهده در: www.entekhab.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن