تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821123255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زنان مبلغ؛ احياگران معنويت و اخلاق در خانواده و جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: زنان مبلغ؛ احياگران معنويت و اخلاق در خانواده و جامعه
گروه اجتماعي: عملكرد «زنان مبلغ» و ضرورت ارتقاي سطح كيفي و كمي فعاليت اين افراد با در نظر گرفتن نقش‌ متعدد زنان در خانواده و جامعه نيازمند اهتمام بيشتري در راستاي غني‌سازي تفكرات و نگرش آنهاست چراكه توجه به اين امر مي‌تواند تضمين‌كننده حاكميت معنويت و اخلاق در جامعه باشد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، تلاش براي اشاعه آموزه‌هاي دين، قابل فهم كردن مضامين ارزشي، پاسخ به پرسش‌ها مرتبط با مباحث عقيدتي و رفع شبهات مختلف در حوزه دين را مي‌توان در قالب «تبليغات ديني» تعريف كرد.

نقش خانواده و آموزش و پرورش در انتقال صحيح مباني و باورهاي ديني از جمله مواردي است كه نمي‌توان آن را ناديده گرفت تا جايي كه اين دو نهاد مي‌توانند با جايگاه برجسته‌ خود، تأثيرات عميق و ماندگاري بر رفتارهاي فردي و اجتماعي جوانان و نوجوانان داشته باشند.

باتوجه به اين‌كه دين‌باوري بايد در تمام شئونات زندگي فرد و اجتماعي جامعه ما جاري باشد لذا تربيت انسان‌هاي كارآزموده با اعتقادات ديني قوي نيازمند آموزش و اطلاع‌رساني ديني در سطوح مختلف و متناسب با نياز جامعه است كه اقدامات مرتبط با آن نيز نيازمند نگاه كارشناسانه و حضور صاحبنظران در اين حوزه است.

در گذشته از شيوه چهره به چهره براي ارائه و تبيين معارف ديني در قالب مجالس خانگي استفاده مي‌شد كه در زمان خود مورد اقبال عموم نيز قرار مي‌گرفت اما تغييرات و دگرگوني‌هاي اجتماعي و فرهنگي، شيوه تبليغ را ناگزير به بروز تغييرات خاصي كرده به‌گونه‌اي كه لازم است شيوه اطلاع‌رساني ديني از جذابيت خاصي در اين برهه از زمان برخوردار باشد.

در اين روند عملكرد «زنان مبلغ» و ضرورت ارتقاي سطح كيفي و كمي فعاليت اين افراد با در نظر گرفتن نقش‌ متعدد زنان در خانواده و جامعه نيازمند اهتمام بيشتري در راستاي غني‌سازي تفكرات و نگرش آنهاست.

اگر چه نمي‌توان فعاليت‌ نامطلوب برخي از زنان به اصطلاح مبلغ را در جلسات خانگي، مراسم عزاداري و... كه از پايين بودن سطح دانش، به روز نبودن تفكرات و همچنين ناآگاهي از نياز مخاطب به‌ويژه مخاطب جوان نشأت مي‌گيرد را انكار كرد اما از سويي نياز جامعه به فعاليت زنان مبلغ نيز امري غيرقابل انكار است.

در همين زمينه، سرويس اجتماعي خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) تلاش مي‌كند هم‌زمان با برپايي نخستين آيين «نكوداشت و تكريم بانوان مبلغ شهر تهران» كه در قالب همايش «اخلاق و معنويت» برگزار مي‌شود، جايگاه زنان مبلغ را مورد ارزيابي قرار دهد.

ترويج و اعتلاي اخلاق اسلامي، نحوه بهره‌مندي از اخلاق و سيره عملي پيامبران و ائمه اطهار(ع) در تبليغ مفاهيم ديني، شيوه‌هاي دعوت و تبليغ، اهميت و نقش تبليغ در تربيت اخلاقي جامعه و موانع و راهكارهاي فعاليت‌هاي تبليغي بانوان برخي از رئوس در نظر گرفته شده براي اين سوژه است كه در قالب گفت‌وگو با برگزيدگان و برگزاركنندگان نخستين آيين «نكوداشت و تكريم بانوان مبلغ شهر تهران» و صاحبنظران اين عرصه منعكس خواهد شد.
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن