تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819627196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل تدوين ضوابط و مقررات شهرسازي شهرداري تهران: پول تراكم مي‌گيريم، اما تراكم نمي‌فروشيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مديركل تدوين ضوابط و مقررات شهرسازي شهرداري تهران: پول تراكم مي‌گيريم، اما تراكم نمي‌فروشيم
اجتماعي. شهرداري . تراكم
مديركل تدوين ضوابط و مقررات شهرسازي شهرداري تهران با بيان اينكه هيچ كدام از مناطق شهرداري تهران مجاز به فروس تراكم نيستند گفت: هم اكنون شهرداري در تهران پول تراكم از ساخت و سازهاي شهر مي‌گيرد اما تراكم نمي فروشد.

فرزان شيروان بيگي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي ايرنا با بيان اينكه شهرداري تهران طبق قانون مجاز به فروش تراكم نيست و در سال هاي اخير نيز اين اتفاق نيفتاده است تاكيد كرد: تراكم پايه و مجاز شهر تهران كه حق عامه مردم طبق قانون ‪ ۱۲۰‬درصد بوده كه در برخي نقاط پايتخت و باتوجه به طرح جامع و تفضيلي شهر تهران امكان ساخت ساختمان تا ‪ ۳۰۰‬يا ‪۴۰۰‬درصد نيز وجود دارد.

وي ادامه داد: متقاضي ساخت بنا با تراكم ‪ ۳۰۰‬درصد قانوني ، طبق قانون مجاز به ساخت و ساز است و شهرداري بايد اين اجازه را براي ساخت بنا با تراكم بالا به وي داده كه اين تراكم فروشي نيست.

شيروان بيگي تاكيد كرد: از سويي با توجه به اينكه اين ميزان ساخت و ساز بيش از حق عمومي شهروندان براي احداث بناست شهرداري طبق قانون و مصوبه شوراي شهر تهران اقدام به دريافت هزينه مابه التفاوت ميزان تراكم در اين ساختمان است و پول اين تراكم را از شهروندان مي‌گيرد.

مديركل تدوين ضوابط و مقررات شهرسازي شهرداري تهران با بيان اينكه اين كار تراكم فروشي نيست و تراكم فروشي واقعي در تهران پيش از سال ‪ ۷۶‬انجام مي شد گفت: آن زمان فروش تراكم سيار نيز در تهران رايج بود اما در يك دهه اخير چنين اتفاقي در شهرداري تهران نيفتاده است.

وي با اشاره به اينكه شهرداري تهران براي صدور پروانه ساخت با حد تراكم قانوني منتظر ابلاغ طرح تفضيلي مناطق است اظهارداشت: البته در طرح جامع شهر تهران كه از سوي وزارت مسكن و شهرسازي و نيز شهردار تهران با مقياس يك ‪۱۰‬هزارم وضعيت ساخت و سازهاي شهر تهران ديده شده اما چون بيش از ‪۸۰‬ درصد بناهاي شهر تهران زير ‪ ۲۵۰‬متر مساحت دارند بايد در طرح تفضيلي مناطق با مقياس يك دو هزارم وضعيت تراكم و ميزان مجاز ساخت و سازها در تهران مشخص شود.

مديركل تدوين ضوابط و مقررات شهرسازي شهرداري تهران تاكيد كرد: در شهر تهران هيچ كس نمي‌تواند تراكم بخرد و يا بفروشد و در خصوص اعطاي تراكم تنها بر اساس طرح جامع و طرح‌هاي تفصيلي مناطق اعمال خواهد شد.

مديركل ضوبط و مقررات شهرسازي معاونت معماري و شهرسازي تهران با اشاره به مصوبه شوراي شهر، افزود: شهرداري اين امكان را به افرادي كه املاكشان در طرح قرار گرفته ، داده است تا طلب خود از شهرداري بابت صدور پروانه را در مناطق ديگر منظور كنند و اين مسئله مصوبه شوراي شهر تهران را نيز دارد.

به گفته شيروان بيگي ، تراكم واحدهاي مسكوني در شهر تهران تنها بر اساس طرح جامع و طرحهاي تفصيلي تهيه شده براي مناطق صادر مي‌شود و هيچ تراكم اضافه براي واحدهاي شهر تهران تحت عناوين مختلف خارج از طرح‌هاي تصويب شده شوراي شهر و شوراي عالي شهرسازي ، صادر نخواهد شد.
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن