تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816889983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دفتر پرستاري وزارت بهداشت


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: مدير دفتر پرستاري وزارت بهداشت گفت: هنوز دفتر پرستاري وزارت بهداشت رديف بودجه و جايگاه سازماني تعريف شده ندارد.


به گزارش فارس، اعظم گيوري امروز در جمع خبرنگاران در محل وزارت بهداشت، افزود: دفتر پرستاري وزارت بهداشت هيچ آمار و اطلاعات مشخصي از فارغ التحصيلان پرستاري بيكار در كشور، پرستاران شاغل در بخش دولتي كه به صورت شركتي فعاليت مي‌كنند و نيز پرستاراني كه براي كار به خارج از كشور رفته‌اند ندارد زيرا تهيه برنامه و جمع آوري اطلاعات از پرستاران بودجه مي‌خواهد.
وي اظهار داشت: در حال حاضر 143 دانشكده پرستاري در كشور فعال است و سالانه 7 هزار فارغ التحصيل پرستاري در كشور وارد بازار كار مي شوند، كه مشخص نيست سالانه چقدر از آنها شاغل مي شوند.
وي ادامه داد: تعداد پرستاران شاغل در بخش دولتي در كشور 58 هزار و 204 نفر است و 21 هزار و 570 نفر نيز در بخش خصوصي فعاليت دارند كه با احتساب 58 هزار و 473 تخت فعال در بخش دولتي و 19 هزار و 446 تخت بيمارستاني فعال در بخش دولتي تقريبا به ازاي هر تخت يك پرستار شاغل است در حالي كه اين ميزان بايد به 8/1 پرستار به ازاي هر تخت برسد.
گيوري اضافه كرد: وضعيت پرستاران شاغل در كشور بسيار تاسف بر انگيز است به طوري در بعضي مراكز درماني پرستاران مجبورند 24 ساعت مداوم كار كنند و به علت كمبود نيرو به اجبار آنان را وادار به اضافه كار مي‌كنند، اكثر پرستاران پس از چند سال كار دچار ناراحتي هاي اسكلتي، دردهاي عضلاني، كمردرد و ناراحتي هاي روحي و رواني دچار مي شوند ضمن اينكه بسياري از آنان در معرض خطر ابتلا به ايدز و هپاتيت قرار دارند در حالي وضعيت حقوق و مزاياي آنان چه در بخش دولتي و چه خصوصي به هيچوجه با سختي كار آنها مطابقت ندارد.
وي گفت: مشكلات زيادي براي جامعه پرستاري كشور وجود دارد، هنوز دفتر پرستاري وزارت بهداشت رديف بودجه مستقل ندارد، مديران پرستاري دانشگاههاي علوم پزشكي هنوز جايگاه سازماني تعريف شده ندارند و حقوق آنها حتي از مترون بيمارستانها نيز كمتر است.
گيوري افزود: مهمترين مشكلات جامعه پرستاري عبارتست از سختي كار، پايين بودن حقوق، غير عادلانه بودن كارانه بيمارستانها، نبود تعرفه گذاري خدمات پرستاري، ساعت كار بالا، اجراي قانون خصوصي سازي خدمات پرستاري در بيمارستانهاي دولتي، اجراي ناقص طرح ارتقاي مسير شغلي، استفاده نشدن از پرستاران در بخشهاي توانبخشي و بهداشت و نيز طرح پزشك خانواده و پرستار سفر كه متاسفانه هيچ يك از اين مشكلات هنوز بر طرف نشده است.
وي گفت: يكي از بزرگترين مشكلات جامعه پرستاري اجراي ماده 192 قانون برنامه توسعه و سپردن خدمات پرستاري بيمارستانهاي دولتي به شركتهاي خصوصي است كه مي توان از آن به نظام برده‌داري نوين ياد كرد، در اين بخشها از پرستاران ماهانه بيش از 250 ساعت كار مي‌كشند در حالي كه از حداقل حقوق و بيمه محروم هستند و متاسفانه هيچ آمار مشخصي نيز از اين پرستاران در اختيار نداريم.
وي افزود: بر اساس قانون برنامه توسعه چهارم قرار است سالانه حدود 14 هزار نيروي جديد در وزارت بهداشت استخدام شوند كه پيشنهاد ما اين است كه حداقل 50 درصد آن پرستار باشد كه اميدواريم عملي شود.
مدير دفتر پرستاري وزارت بهداشت گفت:‌ طرح ديگري نيز تدوين شده است كه براي ارتقاي سطح علمي و جايگاه شغلي پرستاران درصدي از ظرفيت دانشكده هاي پرستاري به بهياران اختصاص يابد و سهميه‌اي براي پذيرش بهياران در دانشكده‌هاي پرستاري در نظر گرفته شود كه هنوز ميزان آن مشخص نيست و پس از تصويب اعلام مي شود.
گيوري ادامه داد: چارت دفتر پرستاري وزارت بهداشت نيز تدوين شده و به زودي با تصويب آن، رديف بودجه مستقلي براي اين دفتر در نظر گرفته مي شود كه موجب مي شود بتوانيم براي رفع انبوه مشكلات جامعه پرستاري قدمهاي بزرگتري برداريم.
وي گفت: طرحي نيز تهيه شده است كه بر اساس آن نظارت و ارزشيابي امور پرستاري در بيمارستانها به صورت دقيق انجام مي شود كه بر اساس آن علاوه بر تلاش براي رفع مشكلات پرستاران بانك اطلاعاتي قابل قبولي نيز از وضعيت پرستاران راه اندازي مي شود.
وي گفت: طرح تعرفه گذاري خدمات پرستاري نيز تدوين شده و براي تصويب به مجلس رفته است و منتظر تصويب آن در مجلس هستيم.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن