تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820707936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مباحثه ابتكار و غفوري‏فرد با اميراحمدي


واضح آرشیو وب فارسی:الف: مباحثه ابتكار و غفوري‏فرد با اميراحمدي
هوشنگ اميراحمدي ميهمان برنامه خاورميانه امروز (Middle East Today) روز دوشنبه شبكه پرس تي وي بود. در اين برنامه كه به موضوع روابط ايران و آمريكا اختصاص داشت، علاوه بر اميراحمدي، معصومه ابتكار و حسن عفوري فرد نيز حضور داشتند.

به گزارش فردا، اين گفتگو كه با توجه به حضور نماينده آمريكا در نشست اخير مذاكرات هسته‌اي ايران شكل گرفته بود، با سوال از اهميت حضور برنز آغاز گرديد. در حالي كه خانم ابتكار و دكتر غفوري فرد با ديده ترديد به اين حركت مي‌نگريستند، اميراحمدي معتفد بود اين حركت بايد از طرف ايران جدي گرفته شود؛ رييس انجمن دوستي ايران و آمريكا اظهار داشت ايران و آمريكا در شرايط جنگ يا صلح قرار دارند و با توجه به حضور نماينده آمريكا و انعطاف اين كشور، ايران بايد قدم اول را در ايجاد روابط بردارد!

دكتر ابتكار، شركت نماينده‌اي از آمريكا در مذاكرات را نشانه‌اي معنادار دانست، اما بايد با صبر و تامل به آن نگريست و پاسخ داد. معاون رياست جمهور در دولت پيشين در پاسخ به اين امر احتياط و واقع گرايي را شرط دانست.

دكتر غفوري فرد نيز به اين حركت چندان خوشبين نبود؛ وي با يادآوري كودتاي آمريكا عليه دولت دكتر مصدق، سياستهاي اين كشور را غيرقابل اعتماد خواند. وي گفت آمريكا بايد از زبان زور و تهديد دست بردارد و با زبان منطق با ايران گفتگو كند. آمريكا و غرب بايد ايران را به عنوان يك قدرت در منطقه و در امر انرژي به جساب آورند و با اين ديدگاه با ايران گفتگو كنند.

در پاسخ به اين اظهارات، هوشنگ اميراحمدي اصرار داشت بايد به جاي وجوه افتراق، به وجوه اشتراك دو كشور پرداخته شود؛ وي يكي از اين موارد را ثبات منطقه دانست. اميراحمدي در پاسخ به اينكه چرا آمريكا سياستهاي دوگانه‌اي در قبال ايران دارد، اظهار داشت دولت بوش دو سياست را در پيش گرفته است. يكي سياست معمول اين دولت، و ديگري سياست اين كشور در شوراي امنيت است. وي ابراز داشت سياست آمريكا در شوراي امنيت تقابل با روسيه است و اين دو كشور در اين شورا براي به كرسي نشاندن حرف خود رقابت مي‌كنند، حتي اگر با سياستهايشان همخواني نداشته باشد! بنابر اين ايران بايد سياست عمومي آمريكا را بنگرد و قدم اول را در عادي سازي روابط بردارد.

در انتها معصومه ابتكار نيز در پاسخ به اميراحمدي يادآور شد كه دولت خاتمي سالها پيش با بحث گفتگوي تمدنها رويكرد آشتي طلبانه خود با دنيا را نشان داد، اما در پاسخ، دولت بوش ايران را محور شرارت دانست.

وي اين اقدام بوش را اشتباه اصلي اين دولت دانست كه هنوز هم از آن دست نكشيده است.

ابتكار همچنين اظهار داشت دولت و كنگره آمريكا با ساختار سياسي و سياستگذاري و تصميم‌گيري ايران آشنا نيستند و براي چيزي تصميم گيري مي‌نتمايند كه هيچ اطلاعي در مورد آن ندارند. از نظر وي اين سوتفاهم دليل ديگري در اشتباهات آمريكا در قبال ايران است.
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن