تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816885262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مراسم توديع و معارفه وزير و سرپرست وزارت راه عنوان شد : توسعه صنعت حمل و نقل لازمه توسعه كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در مراسم توديع و معارفه وزير و سرپرست وزارت راه عنوان شد : توسعه صنعت حمل و نقل لازمه توسعه كشور است
معاون اول رئيس جمهوري با دفاع از عملكرد وزارت راه و ترابري ظرف 3 سال اخير تاكيد كرد : توسعه صنعت حمل و نقل لازمه توسعه كشور است .
پرويز داوودي ديروز در مراسم توديع محمد رحمتي وزير سابق راه و ترابري و معارفه حميد بهبهاني سرپرست كنوني اين وزارتخانه گفت : توسعه صنعت حمل و نقل لازمه توسعه كشور است و اين صنعت 7 درصد از توليد ناخالص ملي را تشكيل مي دهد .
وي افزود : از ابتداي سال 84 تاكنون 519 نقطه پرحادثه در جاده هاي كشور ترميم شده است و سرعت احداث بزرگراه ها و راههاي اصلي طي اين مدت 1 5 برابر مدت مشابه قبل از آن بوده است . در همين حال احداث راههاي روستايي نيز حدود 5 برابر رشد داشته و ميزان راههاي روستايي كشور از 2 هزار كيلومتر به 10 هزار كيلومتر افزايش يافته است .
داوودي اظهارداشت : در بخش حمل ونقل ريلي طي اين مدت 15 درصد افزايش داشته ايم كه نسبت به توقعات موجود بسياركم است و انتظار مي رود در دوره سرپرستي بهبهاني توسعه اين بخش در اولويت قرار گيرد.
معاون اول رئيس جمهور ادامه داد : بحث حمل ونقل دريايي با توجه به اهميت استراتژيك منطقه خليج فارس سهم عمده اي در فعاليتهاي اين وزارتخانه دارد و با توجه به توسعه ترانزيت كالا و انرژي در كشورهاي آسياي ميانه و روسيه اهميت حمل و نقل دراين خليج افزايش مي يابد. وي تفاهم نامه اخير شركت ملي نفت با رئيس شركت گاز پروم روسيه را بارقه اي براي توسعه فعاليتهاي اين بخش دانست .
وي ابراز داشت : در ايران به ازاي هركيلومتر 4 3 متر خط ريلي وجود دارد كه در مقايسه با ساير كشورها بسيار پايين است و از برخي كشورهاي آسياي ميانه و كشورهاي آفريقايي نيز پايين تر است .
داوودي خاطرنشان كرد : تسريع روند واگذاري شركتهاي وابسته به اين وزارتخانه مي تواند منجر به سود بآوري بيشتر بورس تهران شود; همان طور كه در خرداد ماه بورس تهران يكي از سود آورترين بورس هاي منطقه بود.
معاون اول رئيس جمهور افزود : رحمتي و بهبهاني هر دو متعلق به بدنه وزارت راه هستند و با انجام اين جابه جايي اتفاق خاصي نيفتاده است .
همچنين در اين مراسم وزير سابق راه و ترابري پرهيز از توجه به ادعاهاي واهي عده اي براي ايجاد شركتهاي هواپيمايي جهت خريد هواپيما راه اندازي قطار سريع السير با سرعت 600 كيلومتر در ساعت و شكاف زياد بين حجم انجام پروژه ها و بودجه را به عنوان « وصاياي » خود به اين وزارتخانه عنوان كرد.
محمد رحمتي در مراسم توديع خود گفت : درباره نحوه عملكرد من در اين وزارتخانه ادعاهاي زيادي از سوي برخي افراد مطرح مي شود كه قادر به راه اندازي قطارهاي سريع السير احداث ايرلاين و خريد هواپيما هستند كه مسئولان بايد به بررسي سابقه آنان در سرمايه گذاري بپردازند و از توجه به موارد واهي كه از سوي آنان مطرح مي شود بپرهيزند.
وي ادامه داد : عملكرد اين وزارتخانه با توجه به روند تخصيص بودجه بايد سنجيده شود چرا كه طي اين مدت درشركتهاي وابسته اين وزارتخانه 15 درصد افزايش درآمد داشته ايم و در سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي نيز بيش از 30 درصد افزايش درآمد به وجود آمده است .
رحمتي ادامه داد : در افزايش ظرفيت ناوگان هوايي مسافري نيز سالانه 10 درصد رشد اتفاق افتاده است كه با توجه به شرايط تحريم و تلاش دشمن براي زمين گير كردن اين صنعت حساس بسيار حائز توجه بوده است .
وزير سابق راه و ترابري ابراز داشت : حجم جابه جايي مسافران هوايي از 9 4 ميليون نفر در سال 83 به 12 9 ميليون نفر در سال 86 افزايش يافت و تعداد هواپيماها نيز از 91 فروند به 126 فروند ارتقا پيدا كرد . به گزارش مهر وي خاطر نشان كرد : بودجه دولت و سرمايه مردم وارد اين وزارتخانه مي شود اما هنر مديريت كردن بر آن و استفاده بهينه از منابع مي تواند زمينه بهره وري در وزارت راه و ترابري را ارتقا دهد.
رحمتي اظهار داشت : 2050 ميليارد تومان بودجه عمومي سال جاري اين وزارتخانه است كه با افزوده شدن 1700 ميليارد تومان بودجه از محل صرفه جويي سوخت و 1000 ميليارد تومان بودجه استاني مي توان گفت روند تخصيص بودجه در آن سال به نسبت قبل بهتر بوده است .
وزير سابق راه و ترابري ياد آور شد : تامين نيروي كشش راه آهن يكي از گلوگاه هاي توسعه اين بخش است كه اميدواريم با توليد لكوموتيو ملي و داخلي سازي آن بتوان از اين گلوگاه بيرون رفت .
سرپرست وزارت راه و ترابري نيز در اين مراسم رفع مشكلات احداث آزادراه تهران ـ شمال را يكي از اولويتهاي كاري خود دانست و گفت : راهكارهاي تسريع ساخت اين آزادراه در نظر گرفته شده است .
حميد بهبهاني گفت : اتمام برخي پروژه ها نظير آزادراه تهران ـشمال كه نه تنها آبرويي براي كشور به همراه نداشته بلكه موجب تضعيف آن نيز شده ; جزو اولويتهاي كاري وزارت راه در دوره مديريت جديد است .
سرپرست وزارت راه افزود : يكي از مشكلات اساسي در كند شدن روند احداث آزادراه تهران ـشمال عدم اطلاع رساني دقيق درباره مشكلات احداث اين آزادراه بوده و مشكل تملك اراضي و نحوه سرمايه گذاري از جمله اين موارد است كه راهكارهايي براي تسريع روند ساخت آن درنظر گرفته شده است .
وي تصريح كرد : اتمام پل روگذر درياچه اروميه نيز از ديگر پروژه هاي در دست اقدام خواهد بود كه تا پايان شهريور باند اول آن به اتمام خواهد رسيد.
به گفته بهبهاني خطوط ريلي يكي از بهترين روشهاي حمل و نقل محسوب مي شوند و توسعه زيرساختها ناوگان و ساخت قطعات لكوموتيو اولويتهاي اين بخش را تشكيل مي دهد.
اين مقام مسئول در وزارت راه اظهار داشت : توسعه و آسفالت كردن راه روستايي از ديگر اولويتهاي توسعه در وزارت راه و ترابري است كه بايد علاوه بر رشد اين بخش به افزايش ايمني اين راه ها نيز توجه ويژه مبذول شود.
وي خاطر نشان كرد : به منظور اجراي اصل 44 قانون اساسي برخي از شركتهاي وابسته به اين وزارتخانه تا كنون به بورس معرفي شده اند و تعدادي ديگر نيز به مرور وارد حيطه خصوصي سازي خواهند شد.
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن