تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816881033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احتمال افزايش ساعات خاموشي در ماههاي آتي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: احتمال افزايش ساعات خاموشي در ماههاي آتي


انرژي- همشهري آنلاين:
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي گفت: با توجه به اين موضوع در صورت عدم تحقق صرفه جويي‌هاي پيش‌بيني شده و گرمتر شدن هوا خاموشيهاي برق گسترش مي‌يابد.
به گزارش مهر، محمد احمديان دوشنبه (31 تير) در يك نشست خبري با تشريح وضعيت توليد و مصرف برق در شبكه سراسري تا شب گذشته گفت: تا پايان هفته قبل، نيروگاه هاي حرارتي به ميزان 69 هزار و 855 گيگاوات ساعت انرژي برق توليد كرده اند كه نسبت ب

به گزارش مهر، محمد احمديان دوشنبه (31 تير) در يك نشست خبري با تشريح وضعيت توليد و مصرف برق در شبكه سراسري تا شب گذشته گفت: تا پايان هفته قبل، نيروگاه‌هاي حرارتي به ميزان 69 هزار و 855 گيگاوات ساعت انرژي برق توليد كرده اند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد داشته؛ اين در حالي است كه به دليل محدوديت ناشي از خشكسالي، نيروگاه‌هاي آبي به ميزان 2 هزار و 758 گيگاوات ساعت توليد انرژي داشته‌اند كه در مقايسه با سال قبل كه 8 هزار و 745 گيگاوات ساعت بوده، 69 درصد كاهش نشان مي دهد.

معاون وزير نيرو در امور برق وانرژي افزود: در مجموع شبكه سراسري اعم از نيروگاه‌هاي حرارتي و آبي با حدود 72 هزار و 613 گيگاوات ساعت توليد انرژي نسبت به سال گذشته 9/6 درصد افزايش توليد داشته اند.

وي تصريح كرد: در اين مدت انرژي تامين نشده كشور 782 گيگاوات ساعت بوده كه اگر حتي نيمي از ظرفيت برق آبي سال گذشته به مدار وارد مي‌شد اين ميزان انرژي تامين نشده پوشش داده مي‌شد. در عين حال بخشي از اين كاهش با توليد اضافي نيروگاه‌هاي حرارتي جبران شده ولي همچنين بخش تامين نشده منجر به خاموشي‌هايي شده است.

احمديان گفت: همانطور كه در سال جاري به فصل تابستان وارد مي‌شويم به شدت تاثير اطلاع رساني‌هاي وزارت نيرو در رفتار مصرفي مشتركان نمودارتر مي‌شد به نحوي كه رشد مصرف برق در فروردين ماه نسبت به سال قبل 2/11 درصد افزايش داشت، اين رقم در ارديبهشت ماه به 1/11 درصد و در خردادماه با شروع فعاليتهاي اطلاع رساني به 7/5 درصد رسيد.

وي با اشاره به اضافه شدن سالانه 900 هزار مشترك جديد به شبكه برق كشور افزود: ميزان رشد مصرف نشانگر اين است كه مشتركان قبلي وزارت نيرو كاملا مطابق با الگوهاي صرفه جويي پيش رفته و بدون رشد مصرف نسبت به سال گذشته پيش رفته اند.

حداكثر نياز مصرف شبكه

اين مقام مسئول در وزارت نيرو حداكثر نياز مصرف شبكه سراسري برق كشور در شب گذشته را 36 هزار و 800 مگاوات ذكر و تصريح كرد: اين رقم بيشترين ميزان مصرف در سال جاري بوده كه با توجه به وضعيت هوا به نظر مي‌رسد در حال گذراندن اوقات حداكثر مصرف شبكه سراسري برق كشور هستيم.

به گفته احمديان، خاموشي‌ها در دو مرحله بعدازظهر و سرشب در شبكه سراسري ممكن است اعمال شود اين درحالي است كه حدود 25 هزارمگاوات ساعت در طول روزهاي عادي خاموشي داريم كه در مقايسه با نياز مصرف شبكه سراسري در روز كه 750 هزار مگاوات ساعت است، به طور متوسط 1000 مگاوات خاموشي اعمال مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: با اقداماتي كه در طول يكماه اخير صورت گرفته اولا تمام نيروگاه‌هاي حرارتي تعميراتي قبل از تيرماه به اتمام رسيده و تمام واحدهاي حرارتي شبكه هم اكنون مشغول به كار هستند البته به دليل ماهيت نيروگاه‌هاي برق، اشكالات كوتاه مدت نيز ممكن است بروز كند ممكن است خروج اضطراري نيروگاه‌ها را داشته باشيم.

به گفته احمديان، اتصال شبكه برق خراسان به شبكه سراسري نيز در حال انجام است و هم اكنون 150 مگاوات متصل شده و تا 750 مگاوات تا پايان هفته جاري قابل افزايش خواهد بود. در اين شرايط 600 مگاوات از توليد نيروگاه‌هاي استان خراسان براي كاهش محدوديتهاي در بخش اصلي شبكه مورد استفاده قرار مي گيرد.

لامپهاي كم مصرف

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي گفت: اقدام ديگري كه در ارتباط با فراهم كردن 13 ميليون شعله لامپ كم مصرف در وزارت نيرو براي كاهش مصرف انجام شده به نتيجه رسيده و تا 15 مردادماه اين لامپها وارد مدار توزيع مي شوند.

وي افزود: با موسسه استاندارد نيز هماهنگي شده تا كنترلهاي لازم بر روي ورود لامپهاي كم مصرف و نيز جلوگيري از واردات كالاهاي بي‌كيفيت در اين رشته صورت گيرد.

دعوت از بخش خصوصي براي توليد برق

احمديان از كليه توليدكنندگان برق حتي توليدكنندگان اين محصول از ديزلهاي پراكنده درخواست كرد كه به فروش برق توليدي خود به وزارت نيرو اقدام كنند. وي خاطرنشان كرد: اين برق به قيمت آزاد و معادل 773 ريال براي هر كيلووات ساعت از آنها خريداري مي‌‌شود.

ميزان صرفه جويي مردم تا پايان تير

به گفته احمديان، در كل شبكه برق كشور هر سال 8 تا 9 درصد افزايش مصرف رخ مي‌دهد كه به نظر مي‌‌رسد اواخر مرداد و اواسط شهريورماه بخش توليد محدود نيروگاه‌هاي برقابي را نيز از دست دهيم، در اين شرايط اگر وضعيت هوا مطلوب باشد و ميزان مصرف نيز كاهش يابد، انتظار مي‌رود تا اواسط شهريورماه وضعيت موجود خاموشي‌ها تداوم يابد.

تلفات شبكه

وي خاطرنشان كرد: اقدامات وزارت نيرو اثر خود را در كاهش تلفات نشان داده و در صورت كنترل آمارهاي ميزان تلفات در 7 سال گذشته اين روند به خوبي قابل مشاهده است. در سال 86 اين ميزان 3/1 درصد براي تلفات شبكه توزيع كاهش يافته است. امسال نيز هدفگذاري شده كه 2 درصد كاهش يابد.

احمديان اظهار داشت: با تداوم شيوه‌هاي فعلي قطعا در سالهاي آتي به وضعيت مطلوبي خواهيم رسيد. اما بايد توجه داشت كه تلفات بهينه در هر شبكه موضوعي است كه مطالعات فني و اقتصادي پاسخ آنرا روشن مي‌كند.

وسائل برق غيراستاندارد

احمديان با اشاره به ورود برخي وسائل برق غيراستاندارد به كشور گفت: زمانيكه قرار است صرفه جويي برق صورت گيرد قطعا استفاده از تجهيزات برق با بازدهي بالا بايد مورد استفاده قرار گيرد. در اين راستا استانداردهاي لازم براي 28 قلم از كالاهاي پركاربرد مردم تدوين شده و لازم الاجرا است. ضمن اينكه موسسه استاندارد نيز استانداردهاي لازم را تهيه و تصويب و ابلاغ كرده است.

خوزستان كم مصرف ترين استان

اين مقام مسئول در وزارت نيرو استان خوزستان را يكي از كم مصرف‌ترين استانهاي كشور دانست و گفت: به نظر مي‌رسد به دليل قرار گرفتن نيروگاه‌هاي بزرگ برق آبي در اين استان مشكلات براي مردم آنجا محسوس‌تر باشد چراكه صرفه جويي بيشتري از سوي ساكنان اين استان صورت پذيرفته است.

وي اظهارداشت: در مجموع استان سيستان بالغ بر 25 درصد افزايش مصرف انرژي داشته است.

طرح تحول اقتصادي

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي گفت: بناي دولت بر اين است كه در قالب طرح تحول اقتصادي كه در 9 محور پيگيري مي‌شود و يكي از محورهاي آن هدفمندكردن يارانه‌ها است، قيمت برق، گاز و ساير موارد انرژي را در يك بسته كلي تعيين تكليف كند.

وي اظهارداشت: كليات اين طرح توسط رئيس جمهوري توضيح داده شده و توضيح جزئيات اگر مشخص شود توسط كارگروه‌هايي اعلام خواهد شد.

احمديان گفت: هرگونه اصلاحاتي بر روي قيمت برق نيز بايد در قالب آن طرح صورت گيرد. قيمتهاي موجود با فرض نهاده‌هاي اوليه است كه در اختيار نيروگاه‌ها قرار مي‌گيرد. مثلا قيمت هر مترمكعب گاز 69 تومان براي نيروگاه‌ها كشور است و گازوئيل و نفت كوره نيز به قيمت بين‌المللي در اختيار آنها قرار مي‌گيرد.

تامين برق صنايع

به گفته وي، قرار بر اين است كه نظم مشخصي به تامين برق صنايع داده شود و آنها نيز در طرحهاي برق رساني وزارت نيرو در ايام خشكسالي اولويت يابند. بر اين اساس هر استان براي تامين برق صنعت خود برنامه‌هايي داده كه در اكثر استانها برنامه بر اين شد كه يك روز هفته به غير از جمعه‌ها صنايع تعطيل باشند. البته اين امر براي تمام صنايع اعمال نمي‌شود چراكه برخي از آنها نمي‌توانند از اين الگو تبعيت كنند.

احمديان گفت: نبايد از كنار وضعيت كشور در تامين برق به راحتي گذشت بلكه بايد برنامه ريزي دقيق و منطقي براي تخصيص بهتر منابع مالي به اين صنعت صورت گيرد تا بتوان ذخيره مطمئني را براي شبكه برق كشور طي سالهاي آتي فراهم كرد.

سوخت نيروگاه‌ها

اين مقام مسئول در وزارت نيرو گفت: در 29 تيرماه سال جاري 160 ميليون مترمكعب مصرف گاز نيروگاه‌ها بوده است. ضمن اينكه نيروگاه‌ها 8/9 ميليون ليتر گازوئيل و 4/14 ميليون ليتر مازوت مصرف كرده اند. در حال حاضر ذخيره مفيد مازوت در نيروگاه‌هاي كشور 58 درصد است كه مشابه با سال قبل است.

وي ادامه داد: به طور متوسط 8/22 ميليون ليتر مازوت تحويل نيروگاه‌ها شده كه اين رقم در سال گذشته 1/10 ميليون ليتر بوده ضمن اينكه از نظر گازوئيل نيز تحويلي 7/11 ميليون ليتر بوده كه سال گذشته 7/7 ميليون ليتر بوده است.

صادرات و واردات برق

احمديان گفت: ميزان دريافتي برون مرزي ايران در 30 تيرماه جاري 365 مگاوات بوده كه در طول ماه‌هاي اخير تلاش ما اين بوده كه ميزان برق وارداتي ايران بيشتر شود اما اين به دليل مشكلات همسايگان ميسر نبوده است. همچنين ارسالي برق ايران به كشورهاي همسايه نيز 240 مگاوات بوده است.

تاريخ درج: 31 تير 1387 ساعت 17:06 تاريخ تاييد: 31 تير 1387 ساعت 22:36 تاريخ به روز رساني: 31 تير 1387 ساعت 22:35
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن