تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816889479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحليل واشنگتن پست از تغييرات اخير در سياست خارجي دولت بوش


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تحليل واشنگتن پست از تغييرات اخير در سياست خارجي دولت بوش
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): تهران - يك روزنامه آمريكايي در تحليلي به بررسي انگيزه ها و اهداف "جرج بوش" رييس جمهوري آمريكا از ايجاد تغييرات قابل توجه در سياست خارجي خود پرداخت.


به گزارش گروه صوتي و تصويري ايرنا، "واشنگتن پست" نوشت: تغيير رويكردهاي اخير بوش نسبت به ايران، عراق و كره شمالي در واقع حركت وي به سوي سياست هاي خارجي ميانه روانه را شتاب بخشيده، همچنان كه باعث خوشحالي دمكراتها، خشم برخي جمهوري خواهان و آشفتگي بازار تبليغات انتخاباتي شده است.
اين روزنامه امريكايي افزود: در چند روز اخير، بوش نماينده خود را به ژنو اعزام كرد تا در مذاكرات ايران و اتحاديه اروپا شركت كند، براي اولين بار با اعلام يك برنامه زماني براي عقب نشيني نيروهاي آمريكايي از عراق موافقت كرد و به وزير خارجه خود اجازه داد تا در مذاكرات شش جانبه در خصوص پايان بخشيدن به برنامه توليد سلاح هاي هسته اي كره شمالي شركت كند.
بنا به تحليل واشگتن پست، تمام اين مانورها بر اين تاكيد دارد كه دولت بوش تا چه اندازه نسبت به سال 2002 كه عراق، ايران و كره شمالي را محور شرارت ناميد، تغيير كرده است. زيرا اكنون بوش بر رفتارهاي ديپلماتيك مقابل ايران و كره شمالي تكيه دارد و از موضع سرسختانه در قبال حضور سربازان آمريكايي در عراق به نفع دستيابي به هماهنگي با دولت "نوري المالكي" نخست وزير عراق دست كشيده است.
اين روزنامه افزود: بسياري از دمكراتها تحولات اخير را نشانه نزديك شدن سياستهاي نظامي و ديپلماتيك بوش به سياستهاي "باراك اوباما" نامزد اين حزب در انتخابات رياست جمهوري مي دانند كه از مدتها قبل در حال تبليغ آن بوده است.
بر اساس تحليل، اين اقدامات حتي مي تواند به نفع "جان مك كين" كانديداي جمهوريخواهان نيز تمام شود زيرا اكنون وي مي تواند بدون آنكه به عدم وفاداري به بوش متهم شود، خواستار عقب نشيني نيروهاي امريكايي از عراق بشود.
در عين حال، به عقيده اين روزنامه آمريكايي، اقدامات ياد شده، عصبانيت محافظه كاراني را سبب شده است كه مي گويند، بوش از اصولي كه در دور اول رياست جمهوري خود اعلام كرده بود فاصله گرفته تا ژست "باز"تري را كه مورد حمايت رايس و حاميان وي است، به خود بگيرد. به طوري كه "جان بولتون" سفير سابق بوش در سازمان ملل كه اكنون يكي از سخت ترين منتقدان محافظه كار بوش به شمار مي رود، معتقد است، اقدامات اخير بوش مانند ترك هايي در بدنه سدي در حال فروپاشي است.
بولتن مي گويد: "وقتي سقوط آغاز مي شود، نكات منفي غالب مي شود. در رابطه با رياست جمهوري بوش نيز اين همه تغييرات در آخرين روزهاي عمر اين دولت اعتبار آن را از بين مي برد، زيرا به نظر مي رسد، هيچ عمق نهايي براي سقوط اين دولت وجود ندارد."
واشنگتن پست به نقل از "فلينت لورت" كه پيشتر مدير امور خاورميانه در كاخ سفيد بود، نيز نوشت: "اقدامات اخير در مورد عراق، ايران و كره شمالي همه نشانه نااميدي تاكتيكي است و گواهي بر اين ادعاست كه اگر اين اقدامات را انجام ندهند، ديگر چيزي برايشان باقي نخواهد ماند."
اين در حاليست كه به نوشته اين روزنامه آمريكايي، مقامات كاخ سفيد با رد اين انتقادات، ادعا كرده اند، نمايندگان دو حزب عمده آمريكا "تصميمات تاكتيكي" را با تغيير سياست ها اشتباه گرفته اند. به طوري كه سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريكا در همين ارتباط ادعا كرد: اقدامات اخير "ميوه كار ديپلماتيكي است كه در دو سال گذشته انجام شده است. تحركاتي كه ما در اين هفته انجام داديم همه اقدامات تاكتيكي هستند كه در نتيجه استراتژي هاي قبلي رييس جمهوري حاصل شده اند."
اين روزنامه با ذكر اين نكته كه تصميم آمريكا مبني بر اعزام نماينده خود براي شركت در گفت وگوها با ايران، شگفت انگيزترين اقدام بوش در چند روز اخير بوده است، نوشت: هر چند مقامات آمريكايي مي گويند كه اين تصميم براي ايجاد اتحاد بيشتر با ائتلاف بين المللي عليه ايران اتخاد شده، اما نكته مهم آن است كه "سعيد جليلي" مذاكره كننده ارشد ايران در ژنو هيچ واكنش خاصي به حضور برنز در اين مذاكرات نشان نداد و تنها به اظهار نظرهاي عام و عادي خود كفايت كرد.
واشنگتن پست در مقاله خود، هدف نهايي از تغييرات "صوري" در سياستهاي بوش در قبال عراق، ايران و كره شمالي را كمك به مك كين عنوان كرد، زيرا "اگر دولت بوش مواضع ميانه رو تري اتخاذ كند، آنگاه ديگر مك كين مجبور نخواهد شد، بين يك دولت دست راستي و يك جبهه مخالف دست چپي دست و پا بزند. او مي تواند بگويد كه از مواضع دولت پيروي مي كند، در حالي كه اين مواضع در عين حال مورد حمايت تعداد بيشتري از آمريكايي ها قرار خواهد گرفت."
صوير ** 1424** 1549
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن