تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816864855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تأييد كاهش قيمت مسكن از سوي منتقدان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تأييد كاهش قيمت مسكن از سوي منتقدان
به دنبال افزايش عرضه، سودآوري بسيار زياد در بخش مسكن و همچنين پايين آمدن قدرت خريد مردم، قيمت مسكن وارد مرحله ركود تورمي و در نتيجه كاهش قيمت مسكن شده است.

از طرفي گفته مي‌شود سياست‌هاي انقباضي دولت از جمله كاهش عرضه نقدينگي به جامعه به خصوص بخش مسكن همچنين عدم ارائه وام به اين بخش باعث شده تقاضاي بخش مسكن طي ماه‌هاي گذشته با كاهش نسبي روبه‌رو شود.

در اين باره مجتبي بيگدلي عضو هيات مديره انجمن انبوه سازان كشور در گفت‌وگو با «سرمايه» سياست‌هاي انقباضي دولت در خصوص عدم ارائه وام‌هاي مسكن را عامل اصلي ركود فعلي مسكن دانست و گفت: «اين اقدام دولت نه تنها به نفع كشور نخواهد بود بلكه به ضرر اين بخش تمام شده و در نهايت باعث ركود و افزايش شديد قيمت‌ها خواهد شد.»

وي با بيان اينكه نمي‌دانيم اگر به بخش مسكن وام ندهيم به كدام بخش ها، در چه زماني وام پرداخت خواهد شد، اظهار داشت: «سياست سه قفله شدن منابع بانكي ظرف 9 ماه گذشته توسط بانك مركزي، مسابقه شهرداري و نظام مهندسي بر سر تعيين تعرفه، عوارض و حق الزحمه‌ها باعث ركود فعلي اين بخش شده است.»

بيگدلي با بيان اينكه ساخت‌وساز در كشور به صورت سانتي‌متري پيش مي‌رود، يادآور شد: «تا پايان سال به هيچ وجه نخواهيم توانست يك ميليون واحد مسكوني در كشور بسازيم.»
وي همچنين با بيان افزايش قيمت 200 درصدي قيمت مصالح ساختماني و خدماتي طي ماه‌هاي گذشته اظهار داشت: «به طور حتم تا پايان سال قيمت مسكن بيش از 70 تا 80 درصد افزايش خواهد داشت.»

عضو هيات مديره انجمن انبوه سازان كشور تصريح كرد: «عمر تمامي طرح‌هاي دولت به يك سال و نيم نخواهد رسيد چرا كه تاكنون كلنگ هيچ پروژه‌اي به زمين زده نشد و تنها مي‌توان گفت 10 درصد از اقدامات در نظرگرفته شده انجام شده است.»

وي اظهار داشت: «وضعيت فعلي بازار مسكن به حدي آشفته است كه توليدكننده هر چه بفروشد، نمي‌تواند دوباره بسازد بلكه بايد تا 40 درصد از سودي را كه به دست آورده صرف كند تا مسكن ديگري توليد شود.»

وي در باره كاهش قيمت مسكن طي اين مدت اظهار داشت: «به طور طبيعي در مقطعي از سال قيمت مسكن به دليل كش و قوس‌هايي كه در ساير بخش‌ها صورت مي‌گيرد، كاهش يافته اما نبايد فراموش كرد كه در كنار آن قدرت خريد مردم به شدت با كاهش مواجه شده است.»

بيگدلي بر اين باور است: «در حال حاضر سالانه يك و نيم ميليون نياز بالفعل در كشور وجود دارد. اين در حالي است كه از گذشته نيز بيش از هشت ميليون واحد مسكوني به نياز كشور افزوده شده است. در عين حال نيز سالانه حدود يك ميليون ازدواج به نيازهاي قبلي نيز تحميل شده است.»
وي با اشاره به روند افزايش نياز مردم به مسكن و افزايش شديد اجاره بهاي مسكن اظهار داشت: چنانچه قيمت‌ها كاهش يافته و بازار با ركود مواجه شود به معناي آن نيست كه مسكن زياد عرضه شده بلكه به اين مفهوم است كه قدرت خريد مردم به شدت كاهش يافته است.

اما كارشناسان اقتصادي معتقدند علت كاهش قيمت مسكن و ركود شديد حاكم بر معاملات مسكن از يك سو كاهش تقاضا به دليل سياست‌هاي انقباضي بانك مركزي است و از سوي ديگر به دليل افزايش شديد ساخت و ساز مسكن به طرز بي‌سابقه در تاريخ ايران است كه مطابق برخي برآوردها براي امسال تا 120 ميليون مترمربع ساخت‌وساز در مناطق شهري تخمين زده مي‌شود، اين در حالي است كه مجموع ساخت و ساز مسكن در مناطق شهري از 65 تا 70 ميليون مترمربع براي اين مناطق فراتر نرفته است.

ناظران معتقدند افزايش شديد ساخت و ساز و ركود فعلي در خريد و فروش مسكن مي‌تواند در سال آينده اقتصادي سنگين را بر فعاليت‌هاي ساختماني و از طريق آن بر بازار اشتغال و توليد ناخالص ايران بر جاي بگذارد.
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن