تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817253835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متهمان نقشه 15 سرقت مسلحانه را طراحي كرده بودند عمليات شبانه براي دستگيري قاتلان مامور پليس


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: متهمان نقشه 15 سرقت مسلحانه را طراحي كرده بودند عمليات شبانه براي دستگيري قاتلان مامور پليس
گروه حوادث؛ عاملان قتل مامور كلانتري يوسف آباد كه دقايقي پيش از دستبرد مسلحانه به يك بانك مرتكب اين جنايت شده بودند پس از گذشت يك سال و نيم از زمان وقوع حادثه شناسايي و به همراه همدستان شان دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار ما عاملان قتل، دو برادر به نام هاي اميرعباس و اميرحسين هستند كه به همراه شش همدست شان در دو عمليات همزمان در شهرك نفت غافلگير و دستگير شدند و جرم شان را پذيرفتند.

قتل

ساعت 30/13 روز سه شنبه 28 آذرماه سال 85 دو مامور گشت كلانتري يوسف آباد به جواني كه سوار بر موتورسيكلت در خيابان گلستان به طرز مشكوكي توقف كرده بود مظنون شدند و به طرف او رفتند. هنگامي كه ستوان سوم حسن زاده از موتور خود پياده شد تا به بازرسي بدني از مظنون بپردازد ناگهان از فاصله چند متري مردي ديگر به سوي او آتش گشود و سپس همكار وي را نيز هدف گلوله قرار داد. در اين هنگام جوان موتورسوار به سرعت خودش را به مرد مسلح رساند و هر دو سوار بر يك دوو سي يلو گريختند. دقايقي بعد ستوان پليس با استفاده از بالگرد به بيمارستان امام خميني(ره) انتقال يافت اما تلاش پزشكان براي نجات وي ناموفق ماند و اين مامور جان باخت.

با اعلام خبر شهادت ستوان حسن زاده محمد روشن - بازپرس ويژه قتل تهران - دستور انجام تحقيقاتي ويژه را صادر كرد. كارآگاهان با راهنمايي همكار مقتول و شاهدان عيني به چهره نگاري از متهمان پرداختند. آنان سپس با معطوف كردن بررسي هاي خود روي موتورسيكلت پولسار به جاي مانده از قاتلان و همچنين مشخصات دوو سي يلو به اين نتيجه رسيدند كه هر دو وسيله نقليه مسروقه است. پليس توانست مالك اصلي دوو سي يلو را پيدا كند. اين مرد توضيح داد سارقان در نقش خريدار خودرو با وي وارد معامله شدند و سپس اتومبيل وي را ربودند. اظهارات اين مرد و به دست آمدن سرنخ هاي تازه به دستگيري چند مظنون انجاميد اما مشخص شد هيچ يك از آنان، افرادي نيستند كه كارآگاهان براي دستگيريشان تلاش مي كنند.

دستبرد به آژانس

ساعت 4 بعدازظهر روز 25 خردادماه امسال سه مرد كه مسلح به دو قبضه سلاح كمري بودند وارد يك آژانس هواپيمايي شدند و با تيراندازي و تهديد حاضران در آژانس مبلغ سه ميليون و 700 هزار تومان وجه نقد و 17 ميليون تومان تراول چك به يغما بردند.

ساعتي بعد هنگامي كه كارآگاهان ويژه مبارزه با سرقت مسلحانه در محل حادثه حاضر شدند، مدير آژانس به آنها اطلاع داد دزدان سوار بر يك زانتياي نقره يي رنگ گريخته اند. با بررسي شماره پلاك اين خودرو مشخص شد كارآگاهان با مانع تازه يي روبه رو شدند و فهميدند پلاك خودروي دزدان مسروقه بوده و در واقع هيچ سرنخي از سارقان مسلح وجود ندارد.

جدال با فروشنده

شامگاه 8 تيرماه هنگامي كه صاحب يك سوپرماركت در خيابان آيت الله كاشاني خود را براي تعطيل كردن محل كسب خود آماده مي كرد دو مرد وارد مغازه شدند و با تهديد سلاح از او وجوه نقدش را مطالبه كردند. مرد فروشنده به رغم خطر جاني كه تهديدش مي كرد در برابر سارقان تسليم نشد و به جدال با آنان پرداخت. دزدان مسلح با شليك چهار گلوله و زخمي كردن مرد مغازه دار به سرعت فراري شدند. تيم ويژه اداره اول پليس آگاهي تهران هنگامي كه تحقيقات خود را در اين رابطه آغاز كرد متوجه شد حلقه اتصالي ميان اين دزدي و دستبرد به آژانس هواپيمايي وجود دارد.

سارقان سوپر ماركت نيز همانند سه مرد مسلح قبلي سوار بر زانتيايي نقره يي رنگ به محل سرقت مراجعه كرده بودند و به احتمال زياد هر دو دزدي توسط يك شبكه طراحي شده بود.

گلوله هاي مشابه

از آنجا كه احتمال داشت سرقت هاي مسلحانه اين گروه به صورت سريالي ادامه پيدا كند، كارآگاهان دامنه تحقيقات خود را گسترش دادند و با جمع آوري چهار پوكه فشنگ بر جاي مانده از دزدان در سوپر ماركت، آن را در اختيار واحد اسلحه شناسي قرار دادند. نتيجه يي كه در جريان بررسي هاي علمي به دست آمد كارآگاهان را بهت زده كرد. متخصصان اسلحه شناسي به آنها اعلام كردند اين گلوله ها از همان سلاحي شليك شده كه با آن ستوان حسن زاده به قتل رسيده است.

سرنخ

به اين ترتيب افسران زبده پليس آگاهي گرد هم جمع و مسوول پيگيري پرونده شدند. آنان با رديابي زانتياي نقره يي رنگ متوجه شدند سارقان اين بار نيز در نقش خريدار با مالك اصلي اتومبيل وارد معامله شده، سپس با جاگذاشتن خودروي پرايد خود نزد فروشنده،ماشين وي را ربوده اند. اين بار فروشنده سوپر ماركت، مالك زانتيا و شاهدان سرقت از آژانس مسافرتي به پليس آگاهي احضار شدند و به چهره نگاري از متهمان پرداختند.

سپس تصاوير فرضي با عكس هاي موجود از مجرمان سابقه دار تطابق داده و بالاخره هويت يكي از آنها شناسايي شد.

كارآگاهان با تحقيقات نامحسوس و پرس وجو از منابع اطلاعاتي خود متوجه شدند اين مجرم كه قبلاً نيز به خاطر سرقت به زندان افتاده بود اكنون در برجي در شهرك نفت زندگي مي كند. ماموران با به دست آوردن نشاني محل سكونت اين متهم، به محل مورد نظر رفتند و به صورت پنهاني آنجا را زيرنظر گرفتند. آنان كه مي دانستند فرد شناسايي شده عضو يك گروه حرفه يي تبهكاري است، پس از چند روز مراقبت موفق شدند افرادي را كه با وي در ارتباط و همخانه بودند شناسايي كنند. همچنين پي بردند، اين باند علاوه بر آپارتمان مورد نظر در برجي ديگر كه روبه روي محل اقامت متهمان است خانه يي خريداري و چند تن از اعضاي خود را در آنجا مقيم كرده است تا ساكنان هر دو آپارتمان، بتوانند محوطه اطراف را زير نظر داشته باشند و در صورت احساس خطر بلافاصله همدستان خود را آگاه كنند.

عمليات ضربتي

با جمع آوري اطلاعات لازم، تيم ضربت عملياتي ويژه را براي دستگيري متهمان طراحي كرد. اين عمليات نيمه شب پنجشنبه گذشته به مرحله اجرا درآمد و ماموران توانستند به صورت همزمان وارد دو آپارتمان مورد نظر شوند. آنان هنگامي كه مشاهده كردند يكي از زنان عضو باند قصد دارد پسر جواني را فراري دهد به سوي او شليك و وي را مجروح كردند اما آن جوان توانست بگريزد.

در نهايت با دستگيري پنج مرد به اسامي اميرعباس و اميرحسين - دو برادر - يعقوب، خسرو و علي كه بين 20 تا 25 سال دارند به همراه سه زن كه يكي از آنها دختري فراري، ديگري خاله اميرعباس و اميرحسين و نفر سوم مادر يكي ديگر از متهمان است، بازداشت شدند. همچنين ماموران در بازرسي از خانه اين افراد، دو قبضه سلاح كمري، يك قبضه كلاشينكف، سه خشاب پر از فشنگ، صدا خفه كن، اسپري اشك آور و يك جفت دستبند پيدا كردند. در ادامه دفترچه يي را يافتند كه سارقان در آن مشخصات 15 محل را به همراه نقشه و نحوه سرقت از آن اماكن يادداشت كرده بودند.

بازجويي

متهمان در بازجويي هاي صورت گرفته به جرائم خود اعتراف كردند و اميرعباس كه سردسته باند است جزييات قتل مامور كلانتري يوسف آباد را شرح داد. او گفت؛ آن روز قرار بود من و برادرم به بانك مسكن يوسف آباد دستبرد بزنيم. برادرم سوار موتور بود و من نيز در خودرو دوو سي يلو نشسته بودم كه ديدم مامور گشت قصد دارد از اميرحسين بازرسي بدني انجام دهد. از آنجا كه وي سلاح به همراه داشت نمي خواستم اين بازرسي انجام شود، به همين دليل نيز به سوي آن مامور و همدستش شليك كردم.

وي افزود؛ چند روز پس از فرار دو وي مسروقه را كنار خيابان رها كرديم و تا مدتي هيچ دزدي مرتكب نشديم تا اينكه تصميم گرفتيم دوباره فعاليت مان را شروع كنيم. براي رسيدن به هدف مان اخيراً 15 محل را براي سرقت شناسايي و جزييات دقيق دزدي را طراحي كرديم اما فقط دو سرقت اول را انجام داديم. اين متهم و همدستانش در ادامه به سرقت چند دستگاه خودرو نيز اعتراف كردند و گفتند همه اين دزدي ها را به عنوان خريدار اتومبيل انجام داده اند. بنابر اين گزارش متهمان اكنون به دستور بازپرس روشن در اختيار پليس آگاهي قرار دارند تا زواياي پنهان جرائم آنها برملا شود.
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 389]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن