تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816873310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي علل وقوع قتل‌هاي زنجيره‌اي _ 2 قتل‌هاي زنجيره‌اي نمود بيروني عقده‌هاي شخصيتي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بررسي علل وقوع قتل‌هاي زنجيره‌اي _ 2 قتل‌هاي زنجيره‌اي نمود بيروني عقده‌هاي شخصيتي است
خبرگزاري فارس: يك حقوقدان درباره وقوع قتل‌هاي زنجيره‌اي گفت: قتل‌هاي زنجيره‌اي نمود بيروني عقده‌هاي شخصيتي افراد است.


نعمت‌الله احمدي، حقوقدان دادگستري تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس در خصوص وقايع اتفاق افتاده از قبيل حادثه وقوع قتل‌هاي زنجيره‌اي در شهرستان كرج كه در آن فردي 8 زن را به طور يكسان به قتل رسانده است، اظهار داشت: هيچ جامعه‌اي نبوده و نيست كه از اينگونه قتل‌ها مبرا باشد.
وي در ادامه افزود: در هر كشوري فرهنگ خاصي بر افراد آن جامعه حاكم است كه ساختارهاي فرهنگي در ناهنجاري‌هاي جامعه تاثير گذاشته و جرم‌هايي مثل قتل بسته به نوع جوامع با يكديگر متفاوت است.
احمدي اضافه كرد: در قانون اساسي تبصره‌اي به نام پيشگيري قبل از وقوع جرم داريم به اين معني كه پيشگيري بايد قبل از وقوع جرم در جامعه اتفاق افتد و اين از وظايف قوه قضائيه و پليس است.
وي اضافه كرد:‌با اينكه در قانون اساسي نقش پليس براي پيشگيري از جرم مشهود بدون اجازه قاضي تاييد شده است اما حتي در مواقع اينچنيني هم پليس نمي‌تواند به راحتي انگيزه‌اي براي چنين قتل‌هايي پيدا كند و اين ‌كار نياز به تحقيقات گسترده دارد.
احمدي با بيان اين مطلب كه قتل‌هاي زنجيره‌اي را مي‌توان نمود بيروني عقده‌هاي شخصيتي افراد عنوان كرد، اضافه كرد:جوامع از افرادي تشكيل شده است كه داراي عقده‌ها و انگيزه‌هايي براي زندگي هستند كه هر اتفاقي در طول زندگي‌شان مي‌تواند تمام زواياي زندگي آنها را مورد احاطه قرار دهد كه اين فرد (اميد 22 ساله) هم از اين قاعده مستثني نبوده و بايد وي را از نظر روانشناسي مورد بررسي قرار داد چرا كه يك فرد از جهات بسيار مي‌تواند انگيزه اين ‌كار را پيدا كند.
وي در خصوص انگيزه‌هاي روانشناسي، نظريه فرويد را مطرح كرد و افزود:‌ فرويد در يكي از نظريه‌هاي خود مي‌گويد آخرين وزنه و فشاري كه روي يك فرد وارد مي‌آيد و مقاومت وي را مي‌شكند شايد اندازه پر كاهي سنگيني نداشته باشد.
وي در ادامه اضافه كرد:‌ مثال فرويد در اين زمينه اين است كه وقتي روي يك چوب باري را مي‌گذاريم و بدون در نظر گرفتن ضريب مقاومت آن ،باز هم روي آن اضافه بار ايجاد مي‌كنيم ، شايد تحمل چوب تا 50 كيلو ادامه داشته باشد ولي زماني مي‌رسد كه اگر فقط پر كاهي را روي آن بگذاريم ممكن است چوب بشكند كه اين همان ظرفيت افراد است در برابر مشكلاتي كه برايشان به وجود مي‌آيد.
احمدي اضافه كرد:‌ ما هيچ موقع درمان نداشته‌ايم و به دنبال اين نبوده‌ايم كه در موارد خاصي همچون اين ماجرا ( قتل‌هاي زنجيره‌اي ) درماني پيدا كنيم كه البته رسيدن به راه حل مناسب نياز به تحقيق و بررسي دارد و به راحتي نمي‌توان درماني پيشنهاد كرد.
وي تصريح كرد:‌ اين قاتل را مي‌توانيم از ديدگاه روانشناسي مورد بررسي قرار دهيم به طوري‌كه عقده اديپ در وي تاثير گذاشته و باعث ايجاد اين قتل‌ها شده ،‌كه اين عقده در روانشناسي معروف است.
اين حقوقدان از نظر روانشناسي درباره اميد مي‌گويد: اميد فردي است كه تازه زندگي خود را شروع كرده و مشخص است اين فرد به دنبال هواهاي نفساني نبوده است چرا كه در سن 18 سالگي ازدواج مي‌كند. بايد ديد علت و انگيزه واقعي چه بوده است.اميد در روز حداقل 20 زن را سوار ماشين خود مي‌كرده و چون زاويه ديد وي از زني كه قبلا با او برخورد داشته، منفي بوده و به دنبال اين مي‌گشته كه افرادي را كه داراي اين گونه تفكر و يا كاراكتر هستند و يا به قصد سوال‌پيچ كردن وي ، سوار برخودروي او مي شدند، بدون هيچ گونه دليل منطقي و يا احساس نا امني ، طعمه خود قرار داده و فقط براي ارضاي ميل انتقام خواهي از آنها اين قتل‌ها را انجام داده است.
وي ادامه داد: اميد در نهايت بعد از 8 قتل عقده هيجان خواهي‌اش فروكش كرده و به قول معروف خسته شده و زماني كه اين فرد از تمامي قتل‌ها دست كشيده و در منطقه‌اي از رامسر به عنوان سرايدار قصد استخدام را داشته به وسيله پليس به دام مي‌افتد.
احمدي اضافه مي‌كند:‌اين فرد مي‌دانسته كه تحت تعقيب است چون مرتكب جرم آدم كشي شده و كسي هم كه جرم و خلاف قانون انجام دهد از نظر روحي داراي شرايط ايده‌الي نيست به خصوص كه انگيزه‌هاي قتلي وي بازتاب بيروني داشته و جنازه‌اي بر روي دست وي باقي مانده است.سوال من اين است كه چرا پليس از قتل اول به دنبال راهكار و يا پيگيري قضيه به صورت جدي نبوده است.
اين حقوقدان با بيان اينكه اميد اولين قتل خود را در سن 18 سالگي انجام داده و پليس پس از گذشت 5 سال توانسته وي را دستگير كند اضافه كرد: پليس اظهار داشته از قتل سوم و چهارم به اين نتيجه رسيده است كه يكسري قتل در منطقه‌اي خاص اتفاق افتاده كه آلت قتاله در تمام آنها مشابه است كه در آن قاتل زن‌ها را به خانه خود برده و بعد از تجاوز ،آنها را كشته و در ماشين خود قرار داده و در خارج از خانه در جايي آنها را مي‌انداخته است.
اين جامعه شناس با بيان اين مطلب كه اين گونه قتل‌ها را از سه ديدگاه حقوقي ، روانشناسي و جامعه‌شناسي مي‌توان مورد بررسي قرار داد ، اظهار داشت:اين موضوعات موضوعات ساده‌اي نيست كه به راحتي از كنارشان بگذريم. در واقع ما بايد با دقت و وسواس بيشتري با اين گونه مسائل اجتماعي برخورد كنيم. اولا چرا جامعه به سمتي مي‌رود كه اين افراد را به بار مي‌آورد ، ثانيا ديدگاه‌هاي روانشناسي افراد مورد بررسي قرار ‌گيرد كه چرا يك فرد، انگيزه براي كشتن حتي يك آدم را در خود مي‌بيند و مي‌تواند هم نوع خود را به راحتي از بين ببرد. و در نهايت بايد باب حقوقي مسئله را مورد بررسي قرار دهيم.
انتهاي پيام/ز
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن