تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816988793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعطاي جايزه بين‌المللي رياضي فيزيك به پژوهشگر ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اعطاي جايزه بين‌المللي رياضي فيزيك به پژوهشگر ايراني
چهارمين جايزه هرمن وايل در رشته رياضي فيزيك به دكتر محمد مهدي شيخ جباري، فيزيك‌پيشه جوان ايراني، به پاس نقش مهم وي در زمينه درك فيزيك تقارن‌ها اعطا مي شود.
به گزارش شبكه خبر به نقل از ايسنا، آئين اعطاي جايزه 2008 هرمن وايل به دكتر شيخ جباري، رئيس پژوهشكده فيزيك پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي، در "بيست و هفتمين دوره همايش علمي دوسالانه روش‌هاي نظريه گروه‌ها در فيزيك" كه از سيزدهم تا هجدهم آگوست در شهر ايروان ارمنستان برگزار مي‌شود، به وي اعطا خواهد شد.

اين نشست را "مركز بين‌المللي مطالعات پيشرفته و دپارتمان فيزيك دانشگاه دولتي ايروان" با همكاري "موسسه مشترك تحقيق هسته‌ اي روسيه"، ميزباني مي‌ كند.

"جايزه وايل"، شامل يك گواهينامه، جايزه نقدي و هزينه شركت در
همايش روش هاي نظريه گروه‌ها در فيزيك است.

دكتر شيخ جباري، پارسال به عنوان برنده جايزه سالانه كميته دائم همكاري‌هاي علمي و فناوري سازمان كنفرانس اسلامي ( كامستك ) در رشته فيزيك و جايزه علمي مركز بين‌المللي فيزيك نظري عبدالسلام انتخاب شد.

اين فيزيك‌پيشه جوان ايراني در گفتگو با خبرنگار ايسنا، درباره جايزه هرمان ويل گفت: اين جايزه كه پس از مرگ رياضي فيزيكدان مشهور آلماني «هرمن كلائوس هوگووايل» به نام وي نامگذاري شد، از سوي كميته دائم كنفرانس علمي دوسالانه، روش‌هاي نظريه گروه‌ها در فيزيك اهداء مي‌شود و هدف از اعطاي آن شناسايي محققان جواني عنوان شده كه زمينه اصلي تحقيقات آنها در حوزه درك فيزيك از طريق تقارن‌هاي عملي است.

دكتر شيخ جباري با بيان اينكه "اين جايزه از سال 2002 اعطا شده است"، خاطرنشان كرد: برندگان قبلي جايزه، ادوارد فرنكل از "دانشگاه بركلي"، نيكيتا نكرايف از IHES فرانسه و بوجكو باكالف از "دانشگاه ايالتي كاروليناي شمالي" بوده‌اند.

رئيس پژوهشكده فيزيك پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي، درباره روش برگزيده شدنش براي دريافت اين جايزه گفت: برندگان جايزه، از بين نامزدهاي زير 35 سال معرفي شده از سوي يك يا چند فيزيكدان به كميته علمي انتخاب مي‌شوند.

دكتر شيخ جباري افزود: از اينكه از طرف چه كساني نامزد شده‌ام، اطلاع ندارم، ولي كسب اين جايزه به علت مجموعه تحقيقاتي بوده است كه در زمينه كاربرد هندسه غير جا به جايي و فرمول‌بندي نظريه ميدان‌هاي كوآنتومي در هندسه غير جا به جايي انجام داده‌ام.

رئيس پژوهشكده فيزيك پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي، در سال 69 با كسب رتبه سوم كنكور سراسري در رشته الكترونيك به دانشگاه صنعتي شريف راه يافته و پس از تغيير رشته به فيزيك در سال 73 فارغ‌التحصيل شده و از سال 74 تحصيلات دكتري‌اش را در اين رشته پي گرفته است.

اين فيزيك پيشه جوان ايراني، پس از پايان مقطع دكتري در سال 76، حدود يك سال و نيم در پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي فعاليت كرده و پس از آن مدت دو سال در تريست ايتاليا و سه سال در دانشگاه استنفورد، به تحقيق و فعاليت علمي و آموزشي اشتغال داشته است.

شيخ جباري از حدود سه سال و نيم پيش به كشور بازگشته و در حال حاضر به عنوان رييس پژوهشكده فيزيك پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي فعاليت دارد.

كسب جايزه جوان خوارزمي در سال 81؛ كسب عنوان محقق برتر كشور در سال‌هاي 82 و 84 و جايزه بين‌المللي خوارزمي در سال 85 و عنوان استاد نمونه كشور در ارديبهشت ماه امسال، از ديگر افتخارات علمي اين محقق جوان است.
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن