تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817192429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وحشت مردم آمريكا از شاخص‌هاي منفي اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: وحشت مردم آمريكا از شاخص‌هاي منفي اقتصادي
تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: تمام شاخص‌هاي اقتصادي در آمريكا با وجود خوش خيالي‌هاي جرج بوش رييس جمهور اين كشور، منفي است و اكنون آمريكايي‌هاي وحشت زده از اين وضعيت اقتصادي، سراسيمه در حال خارج كردن سرمايه‌هاي خود از بانك‌ها هستند.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، روزنامه "صبح نيويورك" گزارش داد موج حمله مردم به بانك‌ها براي خالي كردن حساب‌هاي خود از ايالت كاليفرنيا شروع شد.

اين روزنامه در گزارش خود با عنوان "وحشت فزاينده آمريكايي‌ها از نابودي روزافزون سپرده‌هاي بانكي خود" نوشت: اين موضوع از ابتداي هفته با اجتماع كاليفرنيايي‌ها در مقابل بانكها شروع شد، آنها از ترس از دست دادن پولهايشان هياهويي به راه انداخته بودند.

به نوشته اين روزنامه، اكنون اين وضعيت به نيويورك سرايت كرده و حالا نيويوركي‌هاي مضطرب و وحشت زده هم نگران اين هستند كه بر سر سپرده هايشان چه خواهد آمد.

صبح نيويورك افزوده است: بحراني كه گريبان دو نهاد بزرگ مالي "فردي مك" و "فني مي" را گرفته، بر اين وحشت كه بانك‌هاي بيشتري ممكن است در معرض ورشكستگي قرار بگيرند، افزوده است.

دو شركت "فني مي" و "فردي مك" بيش از نيمي از وام‌هاي مسكن آمريكا را در اختيار دارند كه حدود پنج هزار ميليارد دلار است. اين دو شركت با مشكلات مالي عمده روبرو شده‌اند و دولت بوش تلاش مي‌كند تا بحران اعتباري اين دو را به نوعي حل كند.

دولت بوش از كنگره تقاضا كرده كه اعتبار لازم براي اين دو شركت را تصويب كند كه با مخالفت دمكرات‌ها روبرو شده است.

بسياري در آمريكا معتقدند اگر اين دو شركت مالي در آمريكا سقوط كند، اقتصاد و بازار نه تنها آمريكا بلكه دنيا نيز دچار مشكل و بحران خواهد شد.

روزنامه صبح نيويورك تصريح دارد: هم اكنون در سراسر آمريكا، مردم وحشت زده به دنبال راهكارهايي مي‌گردند تا سپرده هاي بانكي خود را كه حاصل صرفه جويي هاي ساليان آنها است، از خطر نابودي نجات دهند.

ادام اشنايدر از مركز مشاوره "ديلويت" يكي از صاحبنظران امور اقتصادي درباره احتمال فروپاشي بانك‌هاي نيويورك به اين روزنامه گفته است كه چنين احتمالي را نبايد كاملا ناديده گرفت.

در عين حال "جرج پينتو" استاد سرمايه گذاري جهاني دردانشگاه "پيس" گفته است نظام بانكي آمريكا پيكره بسيار نيرومندي دارد و گرچه در حال حاضر دوران سختي را مي‌گذراند، در آينده توان از دست رفته خود را باز خواهد يافت.

بن برنانكه رئيس بانك مركزي آمريكا نيز در دو جلسه اضطراري كنگره براي توضيح وضعيت وخيم اقتصادي آمريكا گفته است، اقتصاد كشور در ماه‌هاي باقيمانده از سال جاري ميلادي بطور عمده پايين تر از سطح كنوني رشد خواهد كرد و دلايل عمده آن افزايش بهاي انرژي، شرايط دشوار اعتباري و ضعف بازار مسكن است.

همزمان با اظهارات برنانكه، احتمال اعلام ورشكستگي جنرال موتورز بزرگترين شركت خودروسازي آمريكا نيز تقويت شده و مديران اين شركت در جستجوي دريافت وام سه ميليارد دلاري، تعطيلي دهها كارخانه زيرمجموعه و اخراج بخش عمده اي از كارگران خود هستند.

افزايش بيكاري در كنار افزايش شديد بهاي كالاها و اجناس بويژه كالاها و اجناس وارداتي، آمريكايي ها را به ستوه آورده است.

عمده كالاهاي مصرفي مردم آمريكا از خارج و بويژه چين وارد مي شود و با توجه به كاهش شديد ارزش بهاي دلار، واردات اين كالاها با هزينه بيشتري انجام مي گيرد و در نتيجه به طور طبيعي، قيمتها شديدا بالا رفته است.

وزارت بازرگاني آمريكا رسما تاييد مي كند كه ظرف 12 ماه گذشته بهاي كالاها در سطح عمده فروشي آمريكا 9/2 درصد افزايش يافته كه از سال 1981 ميلادي تاكنون بي سابقه است.

بر اساس گزارش وزارت بازرگاني آمريكا، فشار اقتصادي بر مردم آمريكا بيشتر شده و فروش خودرو سقوط شديد داشته و يكي از مشكلات شركتهاي خودروسازي همين است.

اما جرج بوش رئيس جمهوري آمريكا بي توجه به وضعيت اقتصادي كشورش، همچنان به پيشبرد سياستهاي جنگ طلبانه خود ادامه مي دهد و هر هفته ميلياردها دلار صرف حفظ نظاميان خود در افغانستان و عراق مي كند.

بوش كه سياستهاي جنگ طلبانه اش اين كشور را عملا به يك ورشكسته اقتصادي تبديل كرده، روز سه شنبه در نشستي با خبرنگاران، سران حزب دمكرات را بخاطر مشكلات اقتصادي كشورش سرزنش كرد.

وي همچنين با متهم كردن خبرنگاران به بزرگنمايي بحث ورود آمريكا به دوران ركود همراه با تورم شديد، گفت كه سران حزب دمكرات با مانع تراشي و سنگ اندازي در مسير سياستهاي اقتصادي، باعث بروز اين مشكلات شده اند.

ر ئيس جمهوري آمريكا گفت:"شهروندان ما به حق نگران بحران مالي مسكن و افزايش بهاي بنزين هستند اما با وجود چالشهايي كه روبروي ما قرار گرفته اند اقتصاد ما از مقاومت بسيار برخوردار است."

نكته جالبتر اينكه، مقام‌هاي ارشد دولت بوش بي توجه به مشكلات اقتصادي كشورشان، در مورد ديگر كشورها هم اظهارنظر مي‌كنند كه البته در برخي موارد اين موضوع باعث تمسخر آنان هم مي‌شود.

تازه‌ترين نمونه آن روز چهارشنبه و هنگامي اتفاق افتاد كه سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در نشستي به تشريح به اصطلاح وضعيت ايران پرداخت.

"شان مك كورمك" كه تلاش داشت نشان دهد تحريم‌ها اثرات خود را بر ايران برجاي گذاشته گفت كه هم اكنون تورم در آن كشور به 20 درصد نزديك مي‌شود و بيكاري گسترش يافته و بسياري از شاخص‌هاي اقتصادي در ايران منفي است.

در اين هنگام يكي از خبرنگاران آمريكايي حاضر در اين نشست مطبوعاتي خطاب به مك كورمك گفت كه "با اين وضعيتي كه شما ترسيم مي‌كنيد به اين نتيجه مي‌رسيم كه مردم ايران نيز كم كم به وضعيتي نزديك مي‌شوند كه هم اكنون ما در آمريكا با آن مواجه هستيم.

به هر صورت اين وضعيت اقتصادي آمريكا است و بسياري از كارشناسان اقتصادي نيز معتقدند كه سياست‌هاي بوش تاثير عمده اي در اين وضعيت داشته و اكنون نگاه‌ها به انتخابات رياست جمهوري آمريكا است.

شايد بي جهت نباشد كه بوش در ماه‌هاي آخر حكومتش، تا حدودي در مسير "شايد اصلاح" اين راه غلط گام برداشته است اما آيا اين گام‌هايش فقط ظاهري است و يا جهان در عمل نيز شاهد تغييراتي در ديدگاههاي جنگ طلبانه بوش خواهد بود؟

انتهاي پيام//
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن