تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817106760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره زنان سرزمين من گشايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: جشنواره زنان سرزمين من گشايش يافت


جهان- همشهري آنلاين:
سومين جشنواره زنان سرزمين من عصر سه‌شنبه آغاز شد. در جشنواره امسال 32 كشور جهان، به ارائه مدل‌ها و طرح‌هاي لباس‌هاي خود مي‌پردازند

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايسنا، سومين جشنواره زنان سرزمين من عصر سه‌شنبه، با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و استاندار تهران و نيز تعداد اندكي از نمايندگان كشورهاي خارجي در حالي برگزار شد كه به گفته فرحناز قندفروش، دبير اين جشنواره، مجوز برگزاري نمايش زنده لباس در ساعت‌هاي پاياني روز دوشنبه صادر شد و براي برگزاري اين جشنواره باز هم جز حمايت استانداري، حمايت‌هاي جدي ديگري صورت نگرفت.

در جشنواره امسال، 32 كشور جهان، به ارائه مدل‌ها و طرح‌هاي لباس‌هاي خود مي‌پردازند و در بخش‌هاي نمايشگاهي حاضر خواهند بود.

همچنين در جشنواره امسال بيش از 2 هزار مدل لباس به دبيرخانه ارسال شده است كه براي اولين بار لباس اقوام و عروس و نيز لباس نوجوانان به همراه نخستين ژورنال مدل اسلامي عرضه خواهد شد.

گفتني است اين جشنواره در مدت ده روز برگزاري در سالن حجاب تهران، از روز چهارشنبه نيز شاهد نمايش روزانه و زنده لباس در دو نوبت عصر (16 به بعد) براي زنان است.

نبايد اجازه داد دشمنان،اسلام راعبوس وضدشادي تبليغ كنند

دكتر كامران دانشجو، استاندار تهران در مراسم آغاز به كار اين جشنواره گفت: سكوت و سكون براي فرهنگ، مرگ‌آور است و در فضاي سكون و مرداب، لجن رشد مي‌كند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايسنا، كامران دانشجو با اشاره به فضاي به وجود آمده پس از جنگ جهاني دوم و سلطه امپرياليسم صهيونيست در دنيا تصريح كرد: صهيونيسم جهاني، از فضاي به وجود آمده پس از جنگ جهاني دوم، سوء استفاده كرد و دنيا را به سمت تك قطبي شدن پيش برد و در حال حاضر نيز در صدد تغيير در مباني ذهني و انديشه‌هاي افراد و جوامع است.

وي افزود: صهيونيسم جهاني در حال حاضر، ارزش‌ها را به ضدارزش و ضد ارزش‌ها را ارزش تبديل كرده و كرامت زن را با عنوان ابزاري تبليغاتي براي مطامع حيواني خود تنزل داده و اعتقادات مذهبي را شبهه‌دار كرده است.

وي با بيان اين كه صهيونيسم جهاني، همچنين فرهنگ جوامع بشري را هدف قرار داده است، افزود: فرهنگ، منشأ حركت جامعه است و بي‌هويتي فرهنگي، جامعه را از بين مي‌برد و در اين صورت ديگر نيازي به لشكركشي هاي نظامي نيست.

به گفته استاندار تهران، صهيونيسم جهاني به جاي خداپرستي، عدالت، عشق و محبت و كرامت انساني، تباهي نسل‌ها، گسترش فقر، بي‌اعتمادي، تحقير ملت‌ها و هدر رفتن جان و مال و ناموس مردم و البته از بين رفتن بنيان خانواده را جايگزين كرده است.

وي با اشاره به روند وضعيت جامعه ايران در قبل از انقلاب اسلامي گفت: متاسفانه همين روند در آن زمان در ايران هم وجود داشت و اين افراد بر اين گمان بودند كه در سه دهه پس از انقلاب اسلامي و تعداد قابل توجه جوانان در جامعه آن‌ها به مطامع خود مي‌رسند، اما اين اتفاق نيفتاد.

دانشجو به وجود 4 ميليون و 600 هزار جوان در استان تهران اشاره و خاطرنشان كرد: بلوغ زيستي و اقتصادي در پنجاه سال گذشته با هم همخواني داشت، اما در حال حاضر بيش از يك دهه فاصله بين اين دو افتاده و اين مساله باعث شده كه جوانان ما در شرايط مناسبي قرار نداشته باشند، اما با اين و جود، اگر قرار بود تهديدها و اعمال فشار اين كشورهاي متخاصم جواب بدهد، در اين فاصله پنجاه سال جواب مي‌داد.

وي با اشاره به حمايت‌هاي كمي كه از «جشنواره زنان سرزمين من» صورت گرفت، گفت:‌ نمي‌توان با انفعال حركت كرد و يا نشست و از حركت دم زد. بايد فرهنگ را با كارهاي ايجابي جلو برد و جلوي برخي اقدامات انجام شده را با نظرات سلبي نگرفت.

استاندار تهران تاكيد كرد:‌ نبايد اين گونه تصور شود كه اگر اجازه كار به امور فرهنگي نمي‌دهيم، به دين و جامعه كمك كرده‌ايم، بلكه حتي اگر اقداماتي با اشتباه همراه است، باز هم بايد اجازه داد تا صورت گيرد و اصولا نفس وجود علماي دين اين است كه اشتباهات را تذكر بدهند.

دانشجو با تاكيد بر اين كه سكوت و سكون در حوزه فرهنگ مرگ‌آور است، افزود:‌ سكوت و سكون، مرداب است و در مرداب، چيزي جز لجن چيزي رشد نمي‌كند. بعضي‌ها خودشان ايستاده‌اند و فقط از دور تماشا مي‌كنند و همه را به ايستادن و فقط تماشا كردن ترغيب مي‌كنند و به اين ترتيب همه ما عادت كرده‌ايم كه گوشه‌اي بايستيم و فقط ايراد بگيريم.

وي گفت: به نظر مي‌رسد علت برخي مخالفت‌ها اين است كه اگر يك نفر حركت كند، سكون فرد ديگر مشخص مي‌شود و به دليل آن كه افرادي مي‌خواهند بر روي سكون و بي‌رغبتي خود سرپوش بگذارند، جلوي حركت ديگران را هم مي‌گيرند.

استاندار تهران تصريح كرد:‌ اگر افرادي داور هستند، بايد نقش داور را كه تنظيم حركت است، انجام دهند و نبايد جلوي حركت و پويايي را بگيرند.

به گفته وي، برخي از ترس اين كه «100» نشوند، در همان «صفر» باقي مي‌مانند و به عبارتي از ترس مرگ، خودكشي مي‌كنند؛ اما بايد پرسيد كه حركت چه كسي بدون ايراد است. همه ما ايراداتي داريم و هر ديكته نوشته شده‌اي غلط هم دارد.

دانشجو با بيان اين كه بايد به تشويق افرادي كه در زمينه فرهنگي حركت‌هاي خوبي داشته‌اند بپردازيم، گفت:‌ دولت نهم عزم خود را در حمايت از اين حركت‌ها جزم كرده، چرا كه اين دولت، دولت حركت است و از مشكلات نمي‌هراسد و حتي اگر جلوي پاي اين دولت، از سر غفلت و يا دشمني سنگ انداخته شود كه البته بسيار مي‌اندازند، مايوس نمي‌شود و هرگز «خويشاوند خميازه و خواب» نخواهيم بود و اگر قرار بود گوشه‌اي بنشينيم و رياست كنيم، اصلا نمي‌آمديم.

استاندار تهران خاطرنشان كرد:‌ عده‌اي در زمان شروع به كار جشنواره زنان سرزمين من مي‌گفتند كه چرا چنين هزينه‌هايي را تقبل مي كنيد؛ درحالي كه شهيدان ما براي حفظ حجاب و ارزش‌هاي زنان جامعه خون خود را دادند، چنين هزينه‌هايي لازم نيست!

وي تاكيد كرد:‌ اگر براي جوانان، الگوي مناسب قرار ندهيم، غرب اين الگو را در اختيار آنها قرار مي‌دهد و بايد با استفاده از چنين جشنواره‌هايي جلوي قوي‌تر شدن آنها را بگيريم و از طريق ابزار و تكنولوژي‌هاي روز زمينه‌هاي شادي و نشاط و روحيه كار را در جامعه ايجاد كنيم.

استاندار تهران تاكيد كرد: نبايد اجازه داد كه دشمن اسلام را ديني عبوس و ضد شادي تبليغ كند.

تكلفي كه در طراحي لباس داريم، گرفتارمان كرده است

به گزارش ايسنا صفار هرندي ـ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در مراسم افتتاحيه سومين جشنواره زنان سرزمين من از تصويب آيين‌نامه ساماندهي مد و لباس خبر داد و گفت: اين آيين‌نامه، به معناي تحديدهاي بازدارنده براي طراحان لباس نيست و اين مصوبه براي ميدان دادن به طراحان لباس است.

وي گفت: برگزاري جشنواره زنان سرزمين من يك حركت نمادين است و بايد از اين جشنواره نمادين كه براي جهت دادن به يك حركت است، استقبال كنيم.

صفار هرندي به برخي گفته‌ها با اين مضمون كه «شما چه كار داريد كه مردم چگونه لباس مي پوشند؟» اشاره كرد و گفت: پاسخ من به اين عده اين است كه آيا واقعا مردم به ميل خودشان لباس مي‌پوشند و آنطور كه دلشان مي‌خواهد از پوشش استفاده مي‌كنند؟ يا شرايط طوري شده كه به آنها جهت داده مي‌شود!

وي تاكيد كرد: در غرب، شبكه توزيع و طراحي لباس بسيار قوي است و طراحان در اين كشور‌ها با استفاده از هنر و رنگ ها بسيار ذوق‌پرور هستند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: بايد پيوندي بين طراحان و توليدكنندگان لباس به وجود آوريم تا آنها به ادامه اين روند اميدوار شوند.

صفارهرندي به برخي اعمال سليقه‌هاي شخصي طراحان اشاره كرد و گفت: برخي طراحان بر اساس ذوق و سليقه خود اقدام به طراحي لباس مي كنند، در حالي بايد طرح‌ها در مقياس وسيع، مورد حمايت و استقبال مردم قرار گيرد؛ خيلي وقت‌ها لباسي در ويترين بسيار چشم‌نواز است، اما خانم‌ها مي‌گويند ما نمي‌توانيم اين لباس را در خيابان به تن كنيم و اين به آن معني است كه اين لباس قابليت عرضه گسترده را ندارد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: بايد لباسي توليد كنيم كه استقبال مردم از آن خوب بوده و از اين لباس در كوچه و خيابان استفاده شود.

وي تصريح كرد: دليل رويكرد مردم به لباس‌هاي آن ‌ور آب، اين است كه ارزان بوده و سهل و آسان در دسترس هستند و تكلفي كه ما در طراحي لباس داريم، آنها ندارند و همين مسأله ما را گرفتار كرده است.

صفارهرندي با اذعان به اين كه لباس متناسب و متين، در دسترس زن ايراني نيست، گفت: دولت بايد قصور خود را جبران كرده و به سمت توليد لباس به صورت گسترده و قابل دسترس برود، هر چند كه اين كارها برعهده مردم است، ولي به هر تقدير، دولت جزو وظايفش است كه تسهيل كننده امور باشد.

به گزارش ايسنا وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين در پايان اين مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي در مورد حكم صادر شده در مورد فيلم سنتوري نيز توضيح داد: اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در مورد فيلم سنتوري قانوني و منطبق بر آيين‌نامه مصوب بوده است.

وي افزود : تاكيد داريم كه اين حكم در همه جا مصداق ندارد و اينطور نيست كه وزارت ارشاد اگر جلوي يك فرآورده فرهنگي را بر حسب مصالح كلي بگيرد، حتما خسارت بدهد. در برخي موارد مي‌توان اين مسؤوليت را بر عهده گرفت و در جاهاي ديگري نمي‌شود.

وي در پاسخ به سوال ايسنا كه چرا علي‌رغم هماهنگي‌هايي كه از چند ماه پيش براي برگزاري نمايش زنده لباس جشنواره صورت گرفته، مجوز آن در روز گذشته صادر شده است!؟ پاسخي نداد و به اين جمله اكتفا كرد كه حالا كه صادر شده است!

باز هم خبري از حمايت ديگران نبود

بر اساس گزارش خبرنگار ايسنا، فرحناز قندفروش، دبير جشنواره زنان سرزمين من نيز در ابتداي مراسم افتتاح جشنواره،

با اعلام اين كه 32 كشور به عرضه لباس و شركت در بخش نمايشگاهي جشنواره تمايل نشان داده‌اند گفت: 2 هزار طرح به دبيرخانه ارسال شده كه حدود 100 دست از آنها به شكل نمايش زنده لباس عرضه مي‌شود.

وي با اشاره به اين كه بخش بين‌الملل جشنواره روز شنبه با حضور نمايندگان كشورهاي خارجي و همسران سفراي اين كشورها در ايران افتتاح مي‌شود، گفت: نمايش زنده لباس به دليل اين كه مجوز مربوط به آن علي‌رغم هماهنگي‌هاي چند ماه گذشته دبيرخانه روز گذشته صادر شده است، با اندكي تاخير و از روز چهارشنبه در دو نوبت عصرگاهي برگزار مي‌شود.

قندفروش تاكيد كرد: علي‌رغم اعلام حمايت بسياري از مراكز و سازمان‌ها،‌سومين جشنواره زنان سرزمين من باز هم فقط با حمايت استانداري تهران برگزار شد.

تاريخ درج: 25 تير 1387 ساعت 23:03 تاريخ تاييد: 26 تير 1387 ساعت 00:51 تاريخ به روز رساني: 26 تير 1387 ساعت 00:06
 چهارشنبه 26 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن