تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817067057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان بهزيستي در پاسخ به فارس:‌ 30 هزار نقطه كشور امسال براي تردد معلولان مناسب سازي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان بهزيستي در پاسخ به فارس:‌ 30 هزار نقطه كشور امسال براي تردد معلولان مناسب سازي مي‌شود
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان بهزيستي كشور با اعلام ارائه گزارش عملكرد دستگاه‌هاي دولتي در زمينه مناسب سازي محيط به رئيس جمهوري، گفت: 30 هزار نفطه پرتردد كشور امسال براي رفت و آمد معلولان مناسب سازي مي‌شود.


ابوالحسن فقيه امروز در يك نشست خبري در محل شيرخوارگاه آمنه در پاسخ به پرسش خبرنگار اجتماعي فارس، افزود: قبلاً براي مناسب سازي محيط براي تردد معلولان از بالا به پايين و با مذاكره با وزرا و روساي دستگاههاي اجراي عمل مي‌كرديم كه چندان موفق نبود، البته اين كار متوقف نشده است اما از اين پس در محيط شروع به عمل مي‌كنيم، به همين علت 30 هزار نقطه پرتردد و اولويت دار را براي مناسب سازي تردد معلولان شناسايي كرديم كه تا پايان سال مناسب سازي مي‌شوند.
وي گفت: اين 30 هزار نقطه در تمام شهرهاي كشور است و بيشتر پارك‌ها، تفريحگاه‌ها، سينماها و ورزشگاه‌ها را شامل مي‌شود،‌ علاوه بر آن با شوراي عالي استانها نيز هماهنگ شده است كه شوراهاي شهر و شهرداري‌ها، مناسب سازي محيط را براي تردد معلولان در خيابان‌هاي اصلي پيگيري كنند.
وي در پاسخ به اين پرسش فارس كه كدام ارگان يا شهرداري در زمينه مناسب سازي محيط موفق بوده يا در اين زمينه مي‌تواند به عنوان الگو معرفي شود، گفت: هيچ شهر يا ارگاني از اين نظر به عنوان نمونه معرفي نشده است اما اميدواريم گزارش عملكرد دستگاه‌ها را در اين زمينه در نيمه دوم امسال اعلام كنيم.
فقيه گفت:‌ همه دستگاه‌ها از جمله شهرداري‌ها، تربيت بدني، ميراث فرهنگي و وزارت ارشاد در اين زمينه وظيفه دارند و خبرنگاران نيز بايد مسئولان اين دستگاه‌ها را در اين زمينه مورد پرسش قرار دهند.

* مستمري مددجويان بهزيستي از 32 هزار تومان تا 63 هزار تومان

رئيس سازمان بهزيستي كشور در مورد مستمري‌هاي مددجويان بهزيستي گفت: سال 83 در مجموع حدود 90 هزار معلول از بهزيستي مستمري مي‌گرفتند كه بر حسب تعداد خانوار بين 8 تا 16 هزار بود، در پايان سال 85 تعداد معلولان مستمري بگير بهزيستي به 137 هزار نفر با مستمري بين 25 تا 50 هزار تومان رسيد و سال 86 هيچ افزايشي در اين زمينه نداشتيم و امسال نيز 90 هزار معلول ديگر به جمع مستمري بگيران بهزيستي اضافه مي‌شوند و رقم مستمري نيز 25 درصد اضافه مي‌شود.
وي افزود: تعداد زنان سرپرست خانوار مستمري بگير بهزيستي نيز از 112 هزار نفر در سال 83 به 146هزار نفر در پايان سال 86 رسيد كه امسال نيز 35 هزار نفر به اين جمع اضافه مي‌شوند، ميزان مستمري معلولان و زنان سرپرست خانوار نيز با توجه به تعداد خانوارشان يكي است و البته اين ميزان بين مستمري بگيران بهزيستي و كميته امداد نيز يكسان است كه رقم دقيق آن به زودي اعلام مي‌شود و مابه‌التفاوت آن نيز از اول سال پرداخت مي‌شود.

* 85 درصد اعتبارات بهزيستي صرف مستمري‌ها مي‌شود

فقيه گفت: سال گذشته 103 ميليارد تومان براي مستمري مددجويان بهزيستي در اختيار داشتيم كه امسال 176 ميليارد تومان به آن اضافه شد و در مجموع 85 درصد از اعتبار 433 ميليارد توماني بهزيستي صرف پرداخت مستمري‌ها مي‌شود.
رئيس سازمان بهزيستي همچنين از راه‌اندازي بانك اطلاعات مددجويان بهزيستي و سيستم اتوماسيون اداري سراسري اين سازمان خبر داد و گفت: نقص آماري ما در زمينه آسيب ديدگان اجتماعي است كه براي جبران آن با يكي از موسسات پژوهشي معتبر قرار داد بسته‌ايم كه تا پايان سال برآورد آماري آسيب‌هاي اجتماعي كشور را در اختيارمان قرار دهد.
وي در مورد املاك متعلق به بنياد مستضعفان كه در اختيار بهزيستي گفت: اولين چالش ما با بنياد مستضعفان در مورد مركز اميدوار در تهران بود كه به يك چالش رسانه‌اي هم بدل شد، پس از آن چندين نوبت يك بار با حضور داوودي معاون اول رئيس جمهوري، يك بار با حضور كاظمي، وزير وقت رفاه با رياست بنياد جلسه داشتيم، پس از آن نيز بنده با رئيس سازمان مستغلات بنياد چندين بار جلسه داشتم كه حاصل اين جلسات امضاي تفاهمنامه بين بهزيستي و بنياد مستضعفان بود.

* بنياد مستضعفان املاك بهزيستي را واگذار مي‌كند

وي گفت: بر اساس اين تفاهمنامه، 3 مركز بهزيستي در تهران با املاك ديگر بنياد تعويض مي‌شوند و پس از آن بنياد مستضعفان به صورت وكالت بلاعزل بقيه حدود 30 مركز بهزيستي متعلق به بنياد را به سازمان بهزيستي واگذار مي‌كند.
وي در مورد طرحهايي كه در بهزيستي اعلام ولي اجرايي نمي‌شوند نيز توضيح داد: در گذشته هر دفتر و اداره بهزيستي دهها طرح كوچك را تعريف مي كرد كه در نهايت ممكن بود به 100 نفر هم خدمت رساني نكند، ما اعلام كرديم كه تمام اين طرحهاي كوچك جمع شوند و هر دفتر حداكثر 3 يا 4 طرح بزرگ را اجرا كند و به سرانجام برساند، مانند طرح بيمه اجتماعي زنان سرپرست خانوار روستايي، يا بيمه پايه و مكمل معلولان تا به پوشش 100 درصد در اين طرحها برسيم.
انتهاي پيام/ز
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن