تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816847531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار فرهنگسراهاي تهران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اخبار فرهنگسراهاي تهران
خبرگزاري فارس: برگزاري جشنواره بازي‌هاي سنتي در غرب پايتخت،اجراي نمايش «تولد سه قلوها» و بزرگداشت آيت‌الله ايرواني، برگزاري نشست ادبي سعدي آموزگار اخلاق شهروندي و برپايي نمايشگاه «200 سال ساز ايراني» با آثار 3 استاد از اهم اخبار امروز فرهنگسراهاي امروز تهران است.


*جشنواره بازي‌هاي سنتي در غرب پايتخت
جشنواره بازي‌هاي سنتي با هدف معرفي بازيها، سرگرميها و ورزش‌هاي سنتي ايراني و زنده نگه داشتن آداب و آيين بازي‌هاي بومي و ايجاد روح مشاركت در بين شهروندان تهراني برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي تفكر دراين جشنواره پدربزرگها و مادربزرگها تجارب خود را در حوزه بازيها و سرگرمي‌هاي سنتي به كودكان و نوجوانان منتقل مي نمايند و فرزندان با بازي‌هاي دوران كودكي والدين خود آشنا مي‌شوند.
اين جشنواره هر هفته عصرهاي پنجشنبه تابستان 87 ساعت 6 ميزبان شهروندان خواهد بود.
علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به آدرس شهرزيبا، شهران، پايين تر از فلكه دوم، ابتداي زيرگذر، فرهنگسراي تفكر واحد روابط عمومي تماس حاصل نمايند.

*دهكده آفتاب ميزبان تولد سه قلوها
فرهنگسراي تفكر در ادامه ويژه برنامه‌هاي فراغتي رايگان براي شهروندان تهراني نمايش كودكانه «جشن سه قلوها» را به روي صحنه مي برد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي تفكر، سرود كودكانه شعر خواني و بازي‌هاي ايراني نيز در كنار نمايش «جشن سه قلوها، پذيراي كودكان و نوجوانان در يك عصر شاد تابستاني است.
دهكده آفتاب در محوطه باز فرهنگسراي تفكر همه روزه عصرها از ساعت 18 با برنامه هاي متنوع فرهنگي و تفريحي ميزبان كودكان و نوجوانان است.
نمايش تولد سه قلوها كاري از محمود تيموري در روز شنبه 22/4/87 ساعت 6 عصر در دهكده افتاب به نشاني شهرزيبا، شهران، نرسيده به فلكه دوم ابتداي زيرگذر فرهنگسراي تفكر اجرا مي شود.

*بزرگداشت آيت الله ايرواني
فرهنگخانه ايرواني وابسته به مراكز فرهنگي هنري منطقه 12 بزرگداشت آيت الله ايرواني را برگزار مي‌كند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از مركز فرهنگي -هنري نوجوانان شهر تهران فرهنگخانه ايرواني به منظور گراميداشت ياد و خاطره حضرت آيت الله ايرواني از روحانيون برجسته و عاليقدر مراسم آن عالم فقيد را در مورخ 22 تيرماه از ساعت 19 الي 20 برگزار مي‌كند.
علاقه مندان جهت حضور در اين مراسم مي‌توانند به فرهنگخانه ايرواني به نشاني خيابان مولوي نرسيده به چهارراه وحدت اسلامي كوچه دولت آبادي كوچه حاج حسن مراجعه نمايند.

* نشست ادبي سعدي آموزگار اخلاق شهروندي
سلسله نشست‌هاي ادبي با عناوين «سعدي، آموزگار اخلاق شهروندي» و «مثنوي خواني» در فرهنگسراي خانواده برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مراكز فرهنگي هنري منطقه هشت؛ در نشست‌هاي «سعدي، آموزگار اخلاق شهروندي»، دكتر احمد تميم‌داري، استاد دانشگاه علامه طباطبايي به بررسي گلستان سعدي و آموزه‌هاي آن براي شهروندان مي‌پردازد.
همچنين سلسله «جلسات مثنوي خواني» با حضور عرفان نظر آهاري ا زديگر بنامه‌هاي ادبي فرهنگسرا خانواده است.
اين نشست‌ها با هدف فراهم آوردن امكاني براي آشتي دوباره مخاطبان امروز با آثار كلاسيك ادبيات فارسي به عنوان ميراث ارزشمند و بهره‌برداري و لذت از اين آثار، بازخواني حكايت‌ها و قصه‌هاي سعدي و مولانا و درك تازه‌اي از آموزه‌هاي اخلاقي، عرفاني، تربيتي و معرفتي ايشان و ارتباط با زندگي امروز و همچنين مجالي براي تعامل مخاطبان با يكديگر و بحث و بررسي و تحليل و نقد اين آثار در مواجهه با دنياي معاصر برگزار مي‌شود.

* 200 سال ساز ايراني با آثار 3 استاد
فرهنگسراي تفكر، نمايشگاه سازهاي سنتي را با هدف معرفي هنر ساخت و ساز و ارايه گونه‌هاي مختلف آن در نگارخانه معرفت بر پا كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگساي تفكر، در اين نمايشگاه فراز و نشيب‌هاي ساخت ساز ايراني، حداقل براي 2 قرن اخير، توسط سه استاد شاخص سازنده آلات موسيقي به نمايش در مي‌آيد.
استاد محسن حراج زاده و كاووس صابوني، تقديرشدگان در جشنواره سراسري موسيقي فجر و استاد رحمت آييني، هنرمنداني هستند كه سازهاي دست ساز آنان در اين نمايشگاه در معرض ديد عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.
سنتور، تار، تمبك و دف، ساخته‌هاي دست حراج زاده: عود، ديوان، تنبور، سه تار، ساخته‌هاي استاد صابوني و تار و كمانچه ساخته‌هيا استاد رحمت آييني هستند كه هر يك در اشكال و سبك‌هاي مختلف ارايه شده است.رهنگسراي تفكر، نمايشگاه سازهاي سنتي را با هدف معرفي هنر ساخت و ساز و ارايه گونه‌هاي مختلف آن در نگارخانه معرفت بر پا كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي تفكر، در اين نمايشگاه فراز و نشيب‌هاي ساخت ساز ايراني، حداقل براي 2 قرن اخير، توسط سه استاد شاخص سازنده آلات موسيقي به نمايش در مي‌آيد.
استاد محسن حراج زاده و كاووس صابوني، تقديرشدگان در جشنواره سراسري موسيقي فجر و استاد رحمت آييني، هنرمنداني هستند كه سازهاي دست ساز آنان در اين نمايشگاه در معرض ديد عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.
سنتور، تار، تمبك و دف، ساخته‌هاي دست حراج زاده: عود، ديوان، تنبور، سه تار، ساخته‌هاي استاد صابوني و تار و كمانچه ساخته‌هيا استاد رحمت آييني هستند كه هر يك در اشكال و سبك‌هاي مختلف ارايه شده است.
از ويژگيهاي اين نمايشگاه، ارايه انواع بديع و ابتكاري سنتورهاي حراج زده شامل: سل كوك، 7 كوك، 30 كوك، 2 كوك، در ابعاد 9 خرك، 12 خرك، 18 خرك است كه در برخي از آنها امكان اجراي موسيقي بدون تغيير كوك در 5 دستگاه مختلف وجود دارد.
اين نمايشگاه تا 30 تيرماه همه روزه از ساعت 9 الي 19 در نگارخانه معرفت به نشاني: شهرزيبا، شهران، پايين‌تر از فلكه دوم، ابتداي زيرگذر، فرهنگسراي تفكر، پذيراي علاقه‌مندان است.

* رونمايي ارتباطات آييني
فرهنگسراي رسانه كتاب «ارتباطات آييني» اثر دكتر عبدا... گيويان را رونمايي مي‌كند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي رسانه، در سلسله جلسات معرفي آخرين كتاب‌هاي منتشر شده حوزه ارتباطات با عنوان «زرين قلم اين بار كتاب» ارتباطات آييني مورد نقد و بررسي قرار خواهد گرفت.
شايان ذكر است اين برنامه با حضور نويسنده كتاب و اساتيد علوم ارتباطات دانشگاه‌هاي تهران روز شنبه 22 تيرماه ساعت 10 در فرهنگسراي رسانه واقع در ميدان وليعصر، ابتداي بلوار كشاورز، جنب پايگاه اهداي خون، شماره 20، سالن شهيد آويني برگزار مي‌گردد.
انتهاي پيام/ش
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن