تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816841945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توكلي در جمع خبرنگاران: ضرورتي به تشكيل كميسيون ويژه بررسي طرح تحول اقتصادي نبود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: توكلي در جمع خبرنگاران: ضرورتي به تشكيل كميسيون ويژه بررسي طرح تحول اقتصادي نبود
خبرگزاري فارس: عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: از آنجا كه هنوز ابعاد طرح گسترده تحولات اقتصادي مشخص نشده است، ضرورتي براي تشكيل كميسيون ويژه براي بررسي اين طرح در نهاد قانون‌گذاري وجود نداشت.


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، احمد توكلي عضو كميسيون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس هشتم كه در پايان جلسه علني امروز چهارشنبه مجلس با خبرنگاران گفتگو مي‌كرد علت عدم نامزدي خود براي عضويت در كميسيون ويژه بررسي طرح دولت نهم براي تحولات اقتصادي را اعتقاد به عدم ضرورت تشكيل چنين كميسيوني در شرايطي كه كميسيون‌هاي تخصصي مجلس در آغاز راه هستند عنوان كرد.
وي افزود: كميسيون‌هاي تخصصي مي‌توانند اطلاعات مورد نياز براي بررسي طرح تحولات اقتصادي را از دولت استعلام و جمع‌آوري كرده و با صاحب‌نظران و كارشناسان مركز پژوهش‌هاي مجلس مورد ارزيابي قرار دهند تا مشخص شود اين طرح وافي اهداف صحيح خود خواهد بود يا خير.
نماينده تهران در مجلس هشتم تصريح كرد: كميسيون‌هاي تخصصي مجلس مي‌توانستند با استعلام از دولت طرح تحولات اقتصادي را از جوانب مختلف بررسي كنند و نيازي نبود مانند مجلس هفتم كه كميسيوني‌ ويژه براي تسريع در اجراي اصل 44 قانون اساسي تشكيل شد، كميسيون جديدي تشكيل دهند چراكه طرح تحولات اقتصادي طرحي گسترده و ابعاد آن نامشخص است و فقط مي‌دانيم كار بزرگ و مهمي است.
توكلي با اشاره به تهيه و آماده كردن فرم‌هاي آماري مربوط به يارانه‌ها براي پرداخت نقدي افزود: دولت تاكنون اطلاعاتي جمع‌آوري كرده ولي خبرهايي نيز حاكي است پژوهش در عرصه‌هاي مختلف مربوط به اين كار تمام نشده و با اين وجود، كميسيون ويژه در روزهاي نخست خود دستور كاري براي بررسي نخواهد داشت.
وي اين نكته را متذكر شد كه دولت با وجود درخواست مجلس هنوز اطلاعات خود را در خصوص ابعاد طرح تحولات اقتصادي به مجلس ارائه نكرده اما دليل اين كار، سرباز زدن از تعامل نيست بلكه هنوز كار جمع‌آوري اطلاعات و پژوهش در زمينه‌هاي مختلف از سوي دولت به اتمام نرسيده است.
وي در عين حال گفت: كسب اطلاعات از وضعيت درآمدي و هزينه خانوارها از طريق پرسشنامه كاري درست و خوب است و حتي اگر يارانه‌‌ها هدفمند و بصورت نقدي پرداخت نشود براي كشور ضروري است اما چنانچه قرار باشد اين كار بدون كارشناسي كافي و با درنظر گرفتن همه جوانب، بر محور راه انداز و جاانداز صورت بگيرد، مطلوب نيست.
خبرنگاري از اين نماينده اقتصاددان مجلس هشتم در خصوص مهلت دولت براي معرفي وزير آينده امور اقتصادي و دارايي سوال كرد كه وي پاسخ داد:‌ مهلت دولت در حال اتمام است اما هنوز تمام نشده و رئيس جمهور تا سوم مرداد فرصت دارد گزينه خود را براي تصدي وزارت اقتصاد معرفي كند.
توكلي افزود: اينكه دولت در مهلت قانوني گزينه پيشنهادي خود براي تصدي يك وزارتخانه را معرفي نكند كار خوبي نيست و فرصت بررسي ويژگي‌هاي آن فرد را از مجلس مي‌گيرد در حاليكه اگر فردي كه براي تصدي يك وزارتخانه معرفي مي‌شود راي نياورد دولت بايد فرصت معرفي فردي ديگر را داشته باشد و مجلس نيز بايد از فرصت كافي براي بررسي ويژگي‌هاي او داشته باشد.
وي خاطرنشان كرد: چنانكه مهلت قانوني سرپرستي وزارت امور اقتصاد و دارايي پايان يابد اقدامات نامبرده از مشهوريت قانوني برخوردار نخواهد بود و در آن صورت بايد براي انجام ماموريت‌هاي اين وزارتخانه از رهبر معظم انقلاب مجوز گرفت.
خبرنگاري از نماينده تهران در مجلس هشتم در خصوص نياز وزارت نفت به 8 ميليارد دلار براي واردات بنزين سوال كرد كه توكلي با تاكيد بر لزوم كسب اطلاعات لازم براي اظهار نظر در اين زمينه گفت: بايد بررسي شود كه رقمي كه وزارت نفت مي‌گويد ناشي از افزايش قيمت بنزيني كه قرار بود وارد كشور شود، است يا اين وزارتخانه به دنبال توزيع بنزين بيشتر است.
وي در عين حال گفت كه صرف ارزهاي نفتي براي واردات بنزين و افزايش رفت‌وآمد خودروهاي شخصي را مثبت نمي‌داند.
خبرنگار ديگري از عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص اثرات تورم جهاني و خنثي كردن افزايش قيمت نفت سوال كرد كه وي پاسخ گفت: تورم جهاني و مشكلات ناشي از افزايش حق بيمه واردات ايران، در خنثي‌كردن افزايش قيمت نفت و گراني كالا در كشورها مؤثر بوده است.
توكلي افزود: بايد مشخص شود بار افزايش تورم را دولت و توليد‌كنندگان يا ملت بردوش كشند كه به نظرم لازم است نقطه تعادلي بين حفظ منافع بلند مدت توليدي و حفظ قدرت خريد مصرف‌كنندگان پيدا شود.
وي در پايان تصريح كرد:‌ اگر بخواهيم با استفاده از حساب ذخيره ارزي نيز اثرات افزايش قيمت‌هاي جهاني براي مصرف‌كنندگان را خنثي كنيم موجب خالي شدن اين حساب مي‌شود و در آينده دچار مشكل خواهيم شد و بايد از فرصت‌ها جهت تقويت توليدات داخلي استفاده كنيم.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن