تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816870870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جعفري جلوه:خانه سينما در راه اعتلاء سينماي ايران گام برمي‌دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جعفري جلوه:خانه سينما در راه اعتلاء سينماي ايران گام برمي‌دارد
مراسم توديع و معارفه اعضاء هيئت مديره پيشين و فعلي خانه سينما عصر روز يكشنبه 16 تيرماه با حضور معاون سينمايي وزير ارشاد و جمعي از هنرمندان در محل معاونت سينمايي برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، روابط عمومي معاونت سينمايي اعلام كرد محمدرضا جعفري جلوه در اين مراسم ضمن تقدير از تلاش‌هاي هيئت مديره سابق و تأكيد بر سخناني كه روز افتتاح ساختمان شماره دو خانه سينما داشت افزود: در شرايط موجود عده‌اي فضا را باز و بدون هر محدوديت مي‌خواهند و فقط به استيفاي حقوق خود مي‌انديشند و عده‌اي ديگر محدوديت‌هايي مضاعف مد نظر دارند و از جماعت صرفأ اداي تكليف طلب مي‌كنند.

وي ادامه داد: در اين شرايط ايستادن در ميانه و مطالبه توأمان حق و تكليف صبوري بسيار و تحمل بالا مي‌خواهد كه اگر كسي چنين كند بايد به او دست مريزاد گفت. در عرصه فرهنگ و هنر نيز همين گونه است. مطالبات گوناگوني كه گاه متناقض مي‌نمايد وجود دارند و گاهي حتي به شكل طنزآميز اين نگاههاي معارض كنار هم در يك جريده حتي در يك صفحه تيتر مي‌شوند. با اين مختصات كه در يكسوي شهر منش و رويه فردي را به وادادگي و در سوي ديگر او را به تصلب متهم مي‌كنند.

مهندس جعفري جلوه با اشاره به ايام سپري شده تيرماه و ياد 72 شهيد هفتم تير گفت: در اوايل انقلاب اسلامي هم افرادي چون شهيد بهشتي را داشتيم كه از سويي به تحجر متهم بود و از سوي ديگر او را عنصري محافظه‌كار و ليبرال مي‌خواندند. اما او در وسط ايستاده بود و عرصه انديشه و فرهنگ و سياست جامعه را با اصولگرايي و آزادانديشي توامان تدبير مي‌كرد تا به آنجا كه راست‌قامت جاودانه تاريخ شد.

معاون سينمايي وزير ارشاد افزود: عرصه فرهنگ امروز با چنين شمايلي توصيف مي‌شود و در چنين شرايطي در خانه سينما بناست جمع و طيفي از سلايق و علايق گوناگون حضور داشته و به حداكثر مقدور ضمن استيفاي حقوق فردي خود نسبت به انجام تكاليف جمعي و ملي مقيد و متعهد باشند. يعني مديريت خانه سينما بايد هم به اين ديدگاهها پاسخگو باشد و استيفاي حقوق گسترده از صنوف كند و هم در تكليفي قطعي آنها را در جهت مسئوليت‌هاي ملي و حركت به سو و جهتي متعالي سوق و ياري دهد.

وي گفت: در دوره‌اي كه گذشت و تدبير و اقدام‌هايي كه هيئت مديره خانه سينما داشت و در آقاي سيدرضا ميركريمي بروز و تجلي يافت به سبب صداقت در انديشه و عمل توفيقاتي حاصل شد كه بايد هم آنها را شكر گفت و هم بر آن تأكيد كرد. صادقانه در ميان ايستادن و دستي در فضيلت‌ها و اصول داشتن و همزمان دستي براي ياري در ميان جماعت گشودن طريق صحيح مديريت در عرصه فرهنگ، هنر و سينماست و در اين عرصه نمي‌توان هر دو دست را در يكسو نهاد و به يكسو آغوش گشود.

معاون سينمايي وزير ارشاد با اشاره به مراسم گراميداشت ياد قربانيان حادثه سقوط ايرباس گفت: يكي از ثمرات اين مديريت صحيح به صحنه كشاندن خودانگيخته سينماگران كشور بود در اين برنامه و در قبال آرمان، تاريخ، ميراث معنوي و مظلوميت مكتوم پيشينيان كه امروز آرمان و اعتراضي جهاني است. آئين ماندگار و زيبايي بود از عزيزاني كه با همت بالا آن را به انجام رساندند. سپاس ويژه داريم از كساني كه تدبير كردند و كساني كه با حضور خود چاووشي‌خوان حميت و حماسه و عشق شدند.

مهندس جعفري جلوه در پايان سخنانش ضمن تشكر از هيئت مديره سابق خانه سينما و تبريك به جمع جديد هيئت مديره گفت: شما نيز برآمده از انتخاب جمعي صنوف خانه سينما هستيد و اميدوارم در روندي همچنان رو به اعتلا در حركت باشيد و ان شاء الله در مسئوليت حساسي كه عهده‌دار شديد موفق باشيد.

در ادامه جلسه سيدرضا ميركريمي مدير عامل پيشين خانه سينما نيز با تشكر از تيم صبور و حرفه‌اي كه در هيئت مديره خانه سينما با آنها همكاري داشته گفت: اين جمع هيچ تلاشي براي ديده شدن نداشت و اجازه داد تمام افتخارها به نام من ثبت شود. اين الگويي است كه اگر خانه سينما شاهد آن باشد بسياري از مشكلات و حاشيه‌هايي كه داشتيم ديگر به وجود نخواهند آمد.

ميركريمي افزود: با نزديك شدن به انتخابات خانه سينما جو مطبوعاتي گرم و مناسبي را در اين خصوص شاهد بوديم و اين ميزان از حساسيت و ارزشگذاري به اين جايگاه يك دستاورد مهم بود و هست. اين لطف خداست و مطمئنم جمع هيئت مديره جديد كه قطعاً شاهد بركات و ثمراتشان خواهيم بود قدر اين موقعيت را خواهند دانست.

ميركريمي در ادامه گفت: من بايد از جناب جعفري جلوه كه از حضورم در شبكه دو افتخار آشنايي با ايشان را داشتم حلاليت بطلبم كه گاه در استيفاي حقوق همصنفان خود رعايت موقعيت، سن و سال و برخي موارد را نكرده و با سختي و تندي پيگيري كرده‌ام. از ايشان عذر مي‌خواهم و مطمئناً ايشان سماجت‌هاي بنده را در جهت پيگيري حقوق سينماگران و خانه سينما خواهند گذاشت.

ميركريمي ادامه داد: هيئت مديره جديد مسلماً دقت خواهد كرد كه در چه دوره حساسي مديريت مي‌كند و ميزان آستانه تحمل در مديران و جامعه ما چه ميزان است. ما در جامعه متحول و رو به رشدي هستيم كه اگر مقداري از مطالبات و سرعت رشد و حركتمان كم يا زياد شود از بين خواهيم رفت.

كارگردان "به همين سادگي" افزود: ما جزئي از يك صنف بسيار بزرگ هستيم كه بايد به همان ميزان كه پيگير حقوق بزرگان و نامداران سينما هستيم، در پي حقوق يك سياهي لشكر هم باشيم. تمام اعضاء هيئت مديره و شخص بنده بيشترين تلاشمان را در تمام موارد و براي رفع مشكلات فيلم‌ها، تهيه‌كنندگان و كارگردانان انجام داديم و در بسياري از شرايط هم توانستيم با كمك معاون امور سينمايي شرايط را تعديل كنيم. مسلماً اين پيگيري و تعامل در هيئت مديره جديد نيز وجود دارد.

ميركريمي در پايان سخنانش از پرويز پرستويي براي حضور فعال در برگزاري جشن خانه سينما در سال گذشته و به خاطر فعاليت در پاسداشت بيستمين سالگرد حادثه هواپيماي ايرباس تشكر كرد و اين اقدام را حاصل زحمات محمدرضا شرف‌الدين، حبيب احمدزاده و حميد آخوندي اعلام كرد.

محمود اربابي مدير كل ارزشيابي و نظارت سينماي حرفه‌اي نيز در اين نشست با تشكر از اعضاء سابق و جديد هيئت مديره خانه سينما گفت: دوره‌اي كه گذشت ويژگي بارزي داشت و آن نگاه احساسگرا توأم با منطق افراد بود. عقلانيت و احساسگرايي لازمه عرصه هنر است كه تركيب اين عناصر در دوره سپري‌شده بروز پيدا كرد و به موفقيت اين گروه انجاميد. در بستر جديدي كه فراهم شده نيز روزهاي خوبي را براي اهالي سينما پيش‌بيني مي‌كنيم.

در پايان مراسم ضمن تقدير جمعي از هنرمنداني كه ياد قربانيان حادثه هواپيماي ايرباس را گرامي داشتند، از پرويز پرستويي، حبيب احمدزاده، حميد آخوندي و محمدرضا شرف‌الدين تقدير به عمل آمد.

همچنين با اهداء هدايا و لوح سپاس از اعضاء قبلي هيئت مديره خانه سينما شامل ميركريمي، علي معلم، كامران ملكي، رويا تيموريان، محمدرضا سكوت، محمد سرير، مسعود اطيابي، ابراهيم مختاري، اصغر پورهاجريان و عليرضا خمسه قدرداني و به هيئت مديره جديد خانه سينما شامل محمدمهدي عسگرپور، مرتضي رزاق‌كريمي، فرهاد توحيدي، سرير، سكوت، ملكي، امين تارخ، اطيابي، امير عابدي، ابراهيم مختاري و محمدرضا صابري خيرمقدم گفته شد.

در اين مراسم جمعي از سينماگران و مديران سينماي كشور از جمله غلامرضا موسوي، منوچهر محمدي، عليرضا رئيسيان، منوچهر شاهسواري و مديران و مشاوران معاونت سينمايي شامل ابراهيم داروغه‌زاده، مجيد مسچي، بهمن حبشي، سعيد رجبي فروتن، مهدي حقيقي، رمضانعلي حيدري خليلي، مهدي گلجان، مهدي مسعودشاهي، جعفر صانعي‌مقدم، عباس اسداللهي و احد ميكائيل‌زاده حضور داشتند.
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن