تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816846682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فيلم «فراتر از فتنه» و بازتاب‌هاي جهاني آن فرصتي براي سخن گفتن با جهان‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: فيلم «فراتر از فتنه» و بازتاب‌هاي جهاني آن فرصتي براي سخن گفتن با جهان‌
جام جم آنلاين: پس از انتشار فيلم موهن «فتنه» كه توسط نماينده افراطي پارلمان هلند ساخته شد، گروه اسلام و مسيحيت وابسته به فرق و اديان معاونت تبليغ و آموزش‌هاي كاربردي حوزه علميه قم در اقدامي سريع و نو در سال شكوفايي و نوآوري به تهيه مستندي به نام «فراتر از فتنه» اقدام كرد. در ابتداي ساخت، خبر آن به رسانه‌هاي مختلف داده شد كه در دنيا بازتاب وسيعي داشت و بيش از 300 هزار سايت، خبرگزاري، تلويزيون و روزنامه آن را پوشش دادند.


به منظور كنترل و هدايت افكار مخاطبان در جهان، سايت اين گروه با نشاني ngoic.com به 9‌زبان دنيا راه‌اندازي شد. پس از جلسات متعدد كارشناسي با فيلمسازان و مشاوران مختلف، فيلمنامه آن تهيه و اين اثر منتشر شد.

با اعلام خبر انتشار آن، موجي عجيب در دنيا به راه افتاد و 26 خرداد 87‌ حدود 420 هزار سايت، وبلاگ، خبرگزاري و شبكه تلويزيوني و روزنامه در دنيا آن را پوشش داده‌اند.

خبرگزاري‌هاي رسمي بيشتر كشورهاي دنيا و شبكه‌هاي مهم تلويزيوني مانند فاكس‌نيوز، سي‌بي‌اس، سي‌ان‌ان، يوميروي ژاپن، فرانس‌پرس، يورو نيوز و ... به انتشار خبر آن پرداختند.

روزنامه‌هاي داخلي و اكثر سايت‌هاي فارسي زبان، راديو و شبكه‌هاي مختلف سيما نيز بارها اين خبر را پوشش دادند.

با انتشار خبر ساخت فيلم فراتر از فتنه كه بلافاصله در رسانه‌هاي مختلف جهان بازتاب گسترده‌اي يافت و مورد استقبال مسلمانان ساير كشورهاي مختلف قرار گرفت، اين نظرات نيز در قالب مقاله يا نظرات مخاطبان در رسانه‌ها منتشر شد.

در حالي كه اين تشكل غيردولتي در حال ادامه مراحل ساخت مستند ايراني فراتر از فتنه است، سايت اين مستند را نيز به نشاني htpp://www.ngoic.com راه‌اندازي كرد. اين سايت محتوي مطالب و مقالات مربوطه به مستند موهن فتنه در هلند و اخباري درباره مستند ايراني فراتر از فتنه است و در آن مطالبي نيز درباره اسلام و مسيحيت منتشر شده است.

سايت مستند فراتر از فتنه اكنون به 9 زبان فارسي، عربي، انگليسي، چيني، اسپانيولي، فرانسوي، هندي، اردو و ... راه‌اندازي شده است.

مستند ايراني فراتر از فتنه در واكنش به انتشار فيلم موهن فتنه، قرار است پس از پايان مراحل توليد، در همين سايت منتشر شود.

سبقت از فتنه

به گزارش خبرگزاري NGOIC ، با وجود اين‌كه فيلم فتنه هياهوي زيادي در دنيا برپا كرد و خبرگزاري‌هاي جهان تمام اخبار آن را پوشش مي‌دادند، ولي مجموع خبرها و تحليل‌هايي كه‌ تاكنون درباره فتنه هلندي به زبان انگليسي در اينترنت موجود است، رقمي حدود 936000 واژه مي‌باشد.

اين در حالي است كه اخبار فيلم فراتر از فتنه بسرعت در حال پيشي گرفتن از فتنه هلندي است. تاكنون 304000 خبر و تحليل نيز درباره فيلم فراتر از فتنه در اينترنت به زبان انگليسي موجود است و پيش‌بيني مي‌شود در صورت اكران فراتر از فتنه بيش از 2 برابر فيلم فتنه واكنش در پي داشته باشد.

ويلدرز به تهيه‌كنندگان پاسخ مي‌دهد

پس از انتشار خبر ساخت فيلم فراتر از فتنه توسط ان‌جي‌اوي اسلام و مسيحيت كه بازتاب خبري گسترده‌‌اي در محافل جهاني داشت، نماينده افراطي پارلمان هلند (سازنده فيلم فتنه)‌ در گفتگو با روزنامه دي بيرس از سازندگان اين فيلم درخواست مناظره كرد.

محمد كريمي سخنگوي ان‌جي‌او اسلام و مسيحيت گفت: هرچند سازندگان فتنه تمام همت خود را در فيلم فتنه براي تحريف مفاهيم آيات قرآن به كار بسته‌اند، اما كسي كه كوچك‌ترين آشنايي با اين كتاب آسماني داشته باشد، براحتي به تعابير مغرضانه و ناشيانه ايشان در فيلم پي ‌مي‌برد.

وي درخواست مناظره از سوي ويلدرز را يك شگرد تبليغاتي خواند و اعلام كرد: سازندگان فيلم فراتر از فتنه آمادگي خود را براي هرگونه مناظره اعلام مي‌كنند و از ويلدرز مي‌خواهند پيش از مناظره به 3 سوال اساسي آنها پاسخ دهد.

1- طراحان فتنه، معاني آيات را به‌طور كلي تحريف كردند مثلا در آيه (60 سوره انفال)‌ خداوند به مسلمانان توصيه مي‌كند با تجهيز و آمادگي بازدارندگي نظامي خود را بالا ببرند تا مورد هجوم دشمنان واقع نشوند، ولي سازندگان فتنه در اين آيه واژه (ترهبون)‌ را كه به مفهوم بازدارندگي نظامي است به ترور كردن ترجمه نمودند، يا آيه (56 سوره نساء)‌ كه مربوط به اتفاقات روز قيامت است را به اين دنيا مرتبط كردند و خواستند به بيننده القا كنند مسلمانان در همين دنيا بايد گناهكاران را در آتش بسوزانند.

حال سوال ما اين است آيا اين ترجمه‌ها خيانت در نقل كيست؟ آيا مي‌توان اين را صرفا يك اشتباه علمي دانست يا ناشي از بيسوادي و غرض‌ورزي فتنه‌سازان است؟

2- عمده جنايات و جنگ‌هاي قرن اخير همچون جنگ جهاني اول، جنگ جهاني دوم، جنگ بوسني، جنگ ويتنام، اشغال فلسطين و جنگ عراق و افغانستان توسط جهان غرب به راه افتاده است. آيا مي‌توان چنين جناياتي را نشات‌گرفته از كتاب مقدس مسيحيان و يهوديان دانست؟ ولي به نظر شما اگر كسي برخي آيات خشن كتاب مقدس موجود را مانند (سفر تثنيه 16:20)‌ و (سفر تثنيه: 3/3 7)‌ يا صحيفه يوشع را مطالعه كند آيا (طبق استدلال شما)‌ حق دارد برداشت كند كه همه اين جنايات ريشه در آن كتب دارد؟‌ لازم به ‌ذكر است ما همه پيامبران از جمله حضرت موسي و عيسي مسيح را پيامبران رحمت مي‌دانيم و نسل‌كشي‌هايي را كه كتاب مقدس به ايشان منتسب كرده را نمي‌پذيريم.

3- استفاده از تصاوير برخي از گروه‌هاي تروريستي و افراطي مانند القاعده كه مورد انزجار اكثريت جامعه مسلمانان اعم از شيعه و سني هستند براي خشن نشان دادن دين اسلام چه توجيهي دارد؟ آيا نسبت دادن رفتارهاي يك گروه كوچك به تمام جامعه اسلامي و اسلام كار صحيحي است؟ آيا طراحان فتنه تاكنون به رفتارهاي جنايت‌بار گروه‌هاي تند‌روي مسيحي و يهودي كه جنايات خونباري را رقم زدند اعتراضي داشته‌اند؟ لازم به ذكر است كه ما هيچگاه جنايات گروه‌هاي افراطي و تروريستي مسيحي و يهودي مانند كشتار دانشمندان و جنايات دلخراش دولت بوش و صهيونيست‌ها را به حساب مسيحيت و يهوديت نگذاشتيم.

البته بديهي است سازندگان فيلمي كه آن را با توهين (كاريكاتور پيامبر اسلام)‌ شروع كردند و با اهانت (پاره كردن قرآن)‌ به پايان رساندند، نمي‌توانند دنبال منطق و استدلال يا مناظره علمي باشند.

درگيري دولت هند و سازنده فتنه

اكران مستند ايراني فراتر از فتنه در رسانه‌هاي عمومي هلند و قرار گرفتن پيوند آن در پايگاه اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ اين كشور، خشم گرت ويلدرز سازنده فيلم اسلام‌ستيزانه فتنه را برانگيخت.

به گزارش خبرگزاري فارس، حزب آزادي هلند كه ويلدرز، سازنده فيلم موهن فتنه، رياست آن را به عهده دارد، در بيانيه‌اي رسمي با حمله به وزير فرهنگ هلند، وي را به علت قرار گرفتن پيوند مستند ايراني فراتر از فتنه در فهرست مطالب پايگاه اطلاع‌رساني اين وزارتخانه مورد بازخواست قرار داد و پرسش‌هايي را خطاب به رونالد پلاسترك وزير فرهنگ اين كشور مطرح كرد كه وي نيز متعاقبا به اين پرسش‌ها پاسخ داده است.

پلاسترك در پاسخ به اين پرسش كه چرا پيوند مستند ايراني فراتر از فتنه در پايگاه اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ قرار گرفته است، تصريح كرد: «ما در بايگاني پايگاه خود يك پيام درباره اكران مستندي با نام فراتر از فتنه يافتيم كه اين خبر در تمام تلكس‌هاي خبري و رسانه‌ها، راديو و تلويزيون جهان آمده بود و ما هم مثل بسياري از رسانه‌هاي ديگر كه خبر اكران اين مستند را اعلام كرده بودند، آن را به نمايش گذاشتيم».

انتقاد وزير كشور آلمان از ويلدرز

وزير كشور آلمان با حملات تند عليه ويلدرز به خاطر اهانت به اسلام و برانگيختن خشم مسلمانان از وي انتقاد كرد.

به گزارش خبرگزاري NGOIC از پايگاه خبري محيط، وولفگانگ چويبله در خصوص اين فيلم اظهار داشت: من تاكنون اين فيلم را خودم نديده‌ام، اما با مطالعه مقالات و نوشته‌هايي كه در خصوص آن به نگارش درآمده، به زشتي عمل ويلدرز پي بردم. وي در ادامه افزود: اين شيوه ويلدرز با اصول دموكراسي در تعارض است هرچند با اين حال به خاطر آزادي بيان نمي‌توانيم جلوي آن را بگيريم.

وي همچنين اظهار داشت: بسيار دوست داشتم جلوي پخش اين فيلم را بگيرم، اما اين كار از عهده من خارج است؛ با اين حال من همواره اين كار را تقبيح مي‌كنم.

دكتر بسمن، استاد دانشگاه ايمان كاتوليكي تايلبورگ هلند، ضمن تحليل مفصلي از محتواي فيلم فراتر از فتنه، آن را داراي روح اتحاد بين اديان معرفي كرد و گفت: اين فيلم فرصت بزرگي براي حكومت و مردم ايران است تا حرف خود را با جهان مطرح كنند.

حمايت نويسنده عرب از پاسخ ايران‌

به گزارش فارس، عقيل بن عبدالخالق اللواتي، يكي از نويسندگان عماني، مطلبي را با عنوان پاسخ به آن فتنه در يكي از روزنامه‌هاي رسمي عمان به چاپ رسانده است.

اين نويسنده عماني ابراز اميدواري كرده است كه اين فيلم جديد ايراني كه هم‌اكنون مراحل پاياني توليد خود را مي‌گذراند، در اين جهت حركت كند كه چهره‌اي حقيقي از اسلام را براساس آموزه‌هاي قرآن كريم نشان دهد و در آن به اديان الهي اهانتي نشود يا تحريك غيرمسلمانان را به دنبال نداشته باشد.

وي افزوده است: پاسخ ما به اهانتي كه از طرف عضو تندروي پارلمان هلند به اسلام از طريق فيلم فتنه شده است، بايد براساس اخلاق اسلامي و به دور از هر گونه كشمكش ديني يا عقيدتي باشد. ما مامور دعوت به اسلام براساس حكمت و موعظه حسنه هستيم و اين از راه عكس‌العمل‌هاي غيرصحيح و برملا كردن عيب‌هاي ديگران به دست نمي‌آيد، بلكه از طريق توضيح و نشر خوبي‌ها و فضائل دين مبين ما و رفتار روزانه زندگي ما تجلي مي‌كند.

اين نويسنده آورده است: كوشش ايراني‌ها موجب تشكر و تقدير است و ما از درايت سينماي ايران كه ديدگان همه را در داخل و خارج ايران به خود جلب كرده و به انديشه‌ها و دستاوردهاي جديدي نيز رسيده و توانسته است كه نقش خود را ارتقا دهد، آگاهيم.

عصبانيت سازنده فيلم فتنه

گرت ويلدرز در سايت خبري‌اش طي تحليلي كه از فيلم فراتر از فتنه ارائه كرد، از هياهوي زياد فيلم فراتر از فتنه گلايه‌مند بود و نوشت رسانه‌هاي گروهي ايراني با خوشحالي زياد خبر ساخت فيلم فراتر از فتنه را اعلام كردند و گفت اين فيلم فاقد هم‌ستيزي و جدال است. او ضمن تحليلي از فيلم مي‌نويسد: فراتر از فتنه مي‌‌خواست نشان دهد اسلام دين محبت و عطوفت است و حتي براي زنان و غيرمسلمانان هم حقوقي قائل است و همه را به علم‌آموزي تشويق مي‌كند.

همچنين سازندگان اين فيلم مي‌‌خواهند تعادلي در خشونت بين اسلام و مسيحيت ايجاد كنند و سازندگان آن قصد داشتند علاوه بر پاسخگويي به فيلم ويلدرز به سخنان سال قبل پاپ بنديكت شانزدهم نيز كه اسلام را دين خشونت ناميد پاسخ دهند.

وي در ادعايي بي‌اساس گفت اين فيلم توسط دولت ساخته شده در حالي كه «ان‌جي‌او» اسلام و مسيحيت هيچ وابستگي‌اي به هيچ نهاد دولتي ندارد و همان‌طور كه از نامش پيداست، يك ان‌جي‌او. تخصصي در مباحث اسلام و مسيحيت است و توسط كارشناسان اديان مديريت مي‌شود و در پايان مدعي شد كه فيلم فراتر از فتنه كپي‌برداري از فيلم فتنه است و در انتخاب موسيقي و ضرب‌آهنگ‌هاي تصويري از روش فتنه استفاده كرده است، در حالي كه كارشناسان معتقدند فراتر از فتنه از نظر تكنيكي بسيار فني‌تر و شكيل‌تر از فتنه ساخته شده و كارشناسان هلندي در سايت geenstijl نيز اذعان داشتند كه موسيقي فيلم فراتر از فتنه از فيلم فتنه تاثيرگذارتر و جذاب‌تر بوده است.

اين سايت مدعي شد ايران متعهد شده كه غير از ساخت فيلم فراتر از فتنه اقدام ديگري عليه فيلم فتنه انجام ندهد.
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 318]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن