تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816874514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غلامحسين الهام: دولت در قضيه قوه قضائيه و مجلس وارد نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: غلامحسين الهام: دولت در قضيه قوه قضائيه و مجلس وارد نمي‌شود
موارد منتشر شده از جمله حذف يارانه‌هاي انرژي و يا ميزان و زمان پرداخت مسقيم يارانه هاي انرژي هيچكدام درست نيست و بايد در اين موارد مهم، از اظهار نظر شخصي و فردي پرهيز شود. اخبار و اطلاعات لازم به موقع از منابع رسمي آن اعلام خواهد شد.
آفتاب: غلامحسين الهام سخنگوي دولت اظهار داشت: «تغييري در مواضع جمهوري اسلامي ايران در موضوع هسته‌اي حاصل نشده است و حقوق ملت ايران قابل عقب نشيني نيست».

به گزارش سرويس سياسي آفتاب، الهام روز شنبه در ادامه نشست هفتگي خود با خبرنگاران، در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا انعطافي در موضع جمهوري اسلامي ايران در خصوص هسته‌اي به وجود آمده و اين انعطاف تا كجا قرار است پيش رود، افزود: «تغييري در مواضع جمهوري اسلامي ايران حاصل نشده است. ملت ايران در اين مساله اراده راسخ دارد و اين مسيري است كه رهبري معظم انقلاب ترسيم كرده‌اند و ادامه پيدا خواهد كرد».

سخنگوي دولت در عين حال اظهار داشت: «اشخاص در جمهوري اسلامي ايران آزادند و اظهار نظر مي‌كنند اما نظرات شخصي آنها نظرات دولت و نظام نيست. اظهار نظراتي شخصي است كه در فضاي بازي كه در جمهوري اسلامي ايران وجود دارد بيان مي‌شود».

الهام اضافه كرد: «هميشه اين مسايل وجود داشته و نقد و نظر و بررسي و اظهار عقيده، امري رايج و طبيعي است و كسي هم مانع و مخالف اظهار نظر نبوده است».

سخنگوي دولت تاكيد كرد: «اين طبيعت نظام جمهوري اسلامي است اما مسوول امور دولت است و دولت تصميم گيرنده است».

سخنگوي دولت افزود: «روابط دولت و رهبري نيز مساله‌اي واضح و روشن است و در چهارچوب نظام جمهوري اسلامي ايران مسايل روشن و تعريف شده است و براي عموم ملت ايران نيز قابل درك بوده و روشن است».

الهام تصريح كرد: «در مورد موضوع هسته‌اي نيز اجماع ملي و مردمي وجود دارد و مردم در حفظ حقوق شان راسخند. اگر كساني فكر مي‌كنند كه به تحليل‌هاي منفرد اشخاص مي‌توانند تكيه كنند، اين مساله خود آنهاست اما در داخل كشور هيچ ترديد و تزلزلي در استمرار حقوق مسلم مردم و تكيه بر اصول و مباني اي كه از سوي رهبر معظم انقلاب ترسيم شده است، وجود ندارد».

سخنگوي دولت خطاب به كشورهاي غربي گفت: «ما به آنها توصيه مي‌كنيم دنبال پيدا كردن شكاف و شقاق در داخل كشور نباشند اما اگر مي‌خواهند روي اين مسايل تكيه و حساب كنند، مساله خود آنهاست».

سخنگوي دولت در خصوص اخبار منتشر شده مبني بر حذف يارانه‌هاي انرژي و پرداخت نقدي آن، اينگونه اخبار را اطلاعات غلط دانست و گفت: «آنچه اعلام شده، به هيچ عنوان درست نيست و توصيه و تاكيد ما اين است كه از انتشار اطلاعات نادرست خودداري شود».

الهام روز شنبه در ادامه نشست هفتگي با خبرنگاران افزود: «موارد منتشر شده از جمله حذف يارانه‌هاي انرژي و يا ميزان و زمان پرداخت مسقيم يارانه هاي انرژي هيچكدام درست نيست و بايد در اين موارد مهم، از اظهار نظر شخصي و فردي پرهيز شود. اخبار و اطلاعات لازم به موقع از منابع رسمي آن اعلام خواهد شد».

سخنگوي دولت تاكيد كرد: «طرح مربوط به يارانه‌ها بسيار جامع و يك بسته منسجم است كه همه بخشهاي آن بايد به طور پيوسته اجرا شود و تجزيه يك بخش و غفلت از بخش‌هاي ديگر، طرح را منحرف مي كند. اطلاعات غلط نبايد مبناي داوري قرار گيرد و مطالب بايد از طريق مسوول طرح منتشر شود».

الهام در پاسخ به پرسش خبرنگاري ديگري در زمينه برخي از اظهار نظرها در مجلس شوراي اسلامي درباره برگزاري رفراندوم براي طرح تحول اقتصادي تصريح كرد: «رفراندوم در زمينه‌هايي برگزار مي‌شود كه به شان قانونگذاري مربوط مي‌شود و طبق اصل 59 قانون اساسي مجلس مي‌تواند در اموري كه مجلس شوراي اسلامي بايد تصويب كند اين كار را انجام دهد اما اكنون اين بحث در آن حوزه نيست بنابر اين صحبت كمي بدون تعمق در ابعاد طرح مطرح شده و در واقع يك حرف زودرس است و در شرايط فعلي بحث در مورد اين قضيه موضوعيتي ندارد».

وي تاكيد كرد: «آنچه در چارچوب اختيارات و از تكاليف قانوني دولت محسوب مي شود؛ از حوزه رفراندوم خارج است و در اين زمينه؛ بايد ابتدا مشخص شود، جايي كه مجلس بايد در مورد آن تصميم بگيرد؛ كجاست»؟

سخنگوي دولت در پاسخ به سوال ديگري در زمينه تصميم مجلس براي تشكيل كميسيون ويژه براي بررسي طرح تحول اقتصادي گفت: «از اقدام مجلس براي همكاري و تعامل در گرفتن تصميمات پخته و مناسب براي سرنوشت كشور البته با حفظ حقوق و استقلال هرقوه در تصميم سازي و اجرا استقبال مي كنيم و به طور كلي مجلس بنا داشته است در مسايل مشترك بادولت ودرمواردي كه نياز به كار بيشتر وجود دارد؛ كميته اي مشترك براي بررسي بيشتر موضوع تشكيل شود».

وي افزود: «در باره طرح تحول اقتصادي تاكنون جلسه‌اي با حضور رييس جمهور‌، اعضاي دولت و همچنين نمايندگان مجلس برگزار شده است و كارشناسان و مسوولان ابعاد اين طرح را تشريح كردند و به سوالات نمايندگان پاسخ دادند و نمايندگان نيز نظرات خود را ابرازكردند».

سخنگوي دولت در ادامه نشست خبري هفتگي خود در پاسخ به سوالي در زمينه ميزان واردات بنزين و تصميم دولت براي ارائه لايحه جديد دراين زمينه گفت: «چنين لايحه‌اي و درخواستي از جانب دولت مطرح نيست».

غلامحسين الهام در پاسخ به سوالي در زمينه ملاقات جلال طالباني رئيس جمهور عراق با يك مقام صهيونيستي و واكنش پارلمان عراق به اين موضوع و اينكه آيا اين موضوع در چارچوب توافقنامه آمريكا و عراق صورت گرفته است گفت: «تصميم در مورد موافقتنامه امنيتي عراق و آمريكا در اختيار ملت عراق و دولت برآمده از اين ملت است و تصميم گيرندگان در اين زمينه كه حرف آخر را مي زنند دولت و ملت عراق هستند».

سخنگوي دولت افزود: «همان‌گونه كه دولت و ملت عراق تا به حال نشان داده‌اند تسليم تحميل‌هاي غيرمنطقي و مخل هويت ملي كشور و ملتشان نشده‌اند و حفظ حقوق ملت فلسطين از مواضع اصولي است كه هيچ كشور اسلامي و منطقه نمي‌تواند از آن خارج شود و حقوق فلسطين شاخص است و حفظ اين حقوق مبناي تنظيم روابط بين‌الملل و احترام به حقوق ملتهاست».

از الهام همچنين در خصوص انتخابات آمريكا و اظهارات باراك اوباما مبني بر مذاكره با ايران سوال شد. الهام در پاسخ گفت: «براي ما سياست‌هاي دمكرات و جمهوريخواه تفاوتي ندارد. هر دوي اينها از وضعيت و خاستگاه مشتركي در آمريكا برخوردار هستند و تفاوتي براي ما ندارند».

الهام افزود: «آنچه مهم است، اصلاح رويكردهاي دولت آمريكاست و اينكه آنها به حقوق ملت‌ها و قوانين بين‌المللي احترام بگذارند، از يكجانبه گرايي پرهيز كنند و در حد يك دولت نه متولي جهان تصميم بگيرند».

الهام تاكيد كرد: «جابجايي

” خبرنگار در ادامه گفت: به عنوان وزير دادگستري اظهار نظر كنيد؟ الهام پاسخ داد: «اينجا به عنوان سخنگوي دولت هستم ، وزير دادگستري نيستيم». ... “

دولتها امر موثري نيست. به يك اصلاح فكري، مبنايي و زيربنايي نياز دارد».

از سخنگوي دولت در خصوص موضع دولت نسبت به گزارش تحقيق و تفحص از قوه قضاييه سوال شد كه در پاسخ گفت: «دليلي بر اظهار نظر دولت در اين خصوص نيست. قوه قضائيه و مجلس با هم تعامل دارند و روابطشان بر اساس قانون تنظيم مي‌شود».

خبرنگار در ادامه گفت: به عنوان وزير دادگستري اظهار نظر كنيد؟ الهام پاسخ داد: «اينجا به عنوان سخنگوي دولت هستم ، وزير دادگستري نيستيم».

الهام همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص اظهارات وزير امور خارجه مبني بر آمادگي ايران براي تأسيس دفتر حافظ منافع آمريكا در ايران گفت: «آنچه من از صحبت‌هاي آقاي متكي دريافت كردم، اين بود كه ايشان گفته‌اند اگر آمريكا درخواست كند، اين درخواست بررسي خواهد شد، لذا صحبت كردن در خصوص اين موضوع بيش از اين جايي ندارد».

سخنگوي دولت در ادامه گفت و گوي هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه در مذاكره با ‪ ۵ + ۱‬آيا تعليق كوتاه مدت گنجانده شده است يا خير، گفت: «موضوع مذاكرات بحث درخصوص مشتركات دو بسته پيشنهادي است و به هيچ عنوان محروميت ازحقوق ملت در مذاكرات نخواهد بود».

خبرنگاري از الهام پرسيد با توجه به اينكه مطلب اصلي بسته پيشنهادي 1+5 محدود كردن نقش ايران در عرصه منطقه اي و بين المللي است بنابر اين چه نقطه مشتركي بين دوطرف مي تواند وجود داشته باشد؟

غلامحسين الهام گفت: «ما يك بسته پشنهادي ارائه كرده‌ايم و گروه ‪ ۵ +۱‬ نيز بسته پيشنهادي خود را به ما ارائه كرده‌است و اگر بحث مذاكره مطرح باشد منطقي‌ترين كار در مذاكره بررسي موضوعات مشترك در دو بسته پيشنهادي است و گفت‌و‌گو و مذاكره بايد حول موضوعات مشترك باشد كه جمهوري اسلامي ايران براي اين امر اعلام آمادگي كرده است».

سخنگوي دولت در عين حال تاكيد كرد كه ملت ايران از تحمبل اعتقادات يك گروه بر جامعه جهاني اجتناب كرده و آن را غير منطقي مي‌داند و معتقديم كه در مورد تحميل عقيده يك گروه بر جامعه جهاني فراتر از حقوق ملتها، نمي‌توان گفت و گو كرد.

الهام با بيان اينكه ملتها نمي‌توانند بپذيرند كه متولي امور جهان يك دولت يا يك گروه خاص باشد و محروميت از حقوق قانوني به هيچ وجه قابل پذيرش نيست، تصريح كرد: «در مواضع اساسي جمهوري اسلامي ايران تغييري ايجاد نشده است ضمن اينكه باب گفت و گو درباره موضوعات بين‌المللي مشترك باز است».

سخنگوي دولت همچنين درخصوص حمايت از ملت مظلوم فلسطين نيز گفت كه حفظ و حمايت از حقوق ملت فلسطين از مواضع و اصولي است كه هيچ كشور اسلامي منطقه نمي‌تواند از چارچوب آن خارج شود.

در اين نشست همچنين خبرنگاري با اشاره به سالگرد ربوده شدن ديپلماتهاي ايراني توسط رژيم صهيونيستي، از اقدامات انجام شده درمورد پيگيري وضعيت آنها سوال كرد، الهام در پاسخ گفت: «مسوول اين حادثه تروريستي رژيم اشغالگر و دولت جعلي و نامشروع صهيونيستي است و اگر چه هيچ پاسخگويي در عرصه بين‌المللي ندارد اما مسئوليت حفظ جان ديپلماتها با او است».

سخنگوي دولت در عين حال تاكيد كرد كه گروهي براي پيگيري اين موضوع در وزارت خارجه تعيين شده است كه از همه روشهاي ممكن براي روشن شدن وضعيت اين عزيزان استفاده مي‌كنند.

از سخنگوي دولت همچنين سوال شد كه آيا در مذاكرات پيشنهاد تشكيل كنسرسيوم مشترك براي غني‌سازي مطرح خواهد شد؟، الهام در پاسخ با تاكيد بر اينكه بايد منتظر باشيم تا مذاكرات انجام شود و موضوعات در زمان خودش مطرح گردد، گفت: «تاريخ پيشنهاد برخي موارد منقضي شده است و ما نبايد در گذشته سير كنيم و بايد به افق‌هاي پيش رو نگاه كنيم».
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن