تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819595850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شاخص بورس بيش از دو هزار و 925 واحد افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شاخص بورس بيش از دو هزار و 925 واحد افزايش يافت
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): شاخص بورس امروز (شنبه) بيش از دو هزار و 925 واحد افزايش يافت و ركورد جديدي را در تاريخ بورس به جا گذاشت.


به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بازار سرمايه، شاخص بورس(سود نقدي و قيمت) بيش از 2/6 درصد افزايش يافت و از مرز 47 هزار عبور كرد.
شركتهاي فولادي و شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران بيشترين تاثير را بر صعود ناگهاني شاخص داشتند. نماد سه شركت فولادي كه براي تعديل عايدي متوقف شده بودند، با تعديل مثبت پيش‌بيني درآمد هر سهم بازگشايي شد.
از آنجا كه محدوديتي براي قيمت سهام شركت هاي فولادي وجود نداشت، عدم عرضه قابل توجه سهام موجب شد تا بازار مقداري كند شود، البته در ساعات پاياني با افزايش حجم معاملات سرعت بر بازار حاكم شد.
با توجه به آنكه بازار منتظر خبر سياسي خاصي نبوده و از آرامش خوبي برخوردار است، كمتر سرمايه‌گذاري در اين شرايط حاضر به نقد كردن دارايي‌هاي خود است.
سهامداران ترجيح مي‌دهند نقدينگي خود را به صورت سهام در بازار حفظ كرده و از افزايش قيمت‌ها نهايت سود را ببرند. فولاد مباركه اصفهان، فولاد خراسان و فولاد خوزستان همچنين دوباره به بازار برگشتند تا شاخص را هدايت كنند.
شركت فولاد مباركه اصفهان سود هر سهم خود را براي سال مالي 87 مبلغ 907 ريال اعلام كرد كه حاكي از افزايش 50 درصدي سود نسبت به پيش‌بيني قبلي است. اين در حالي است كه تعداد سهامداران اين شركت در بازار اندك نبوده و تاثير زيادي بر روند بازار دارد.
فولاد خوزستان در حالي كه 65 تومان سود در مجمع تقسيم كرد، با بيش از 7 درصد رشد قيمت بازگشايي شد كه علت آن انتشار اخبار خوش از وضعيت توليد و فروش شركت بود كه امكان تعديل قابل توجه سود را فراهم مي­كند.
قيمت متوسط فروش محصولات در حالي حدود 800 هزار تومان در هر تن عنوان شده كه برخي شنيده‌ها از نرخ‌هاي كنوني بيش از يك ميليون تومان حكايت مي‌كند.
البته شركت با مشكل قطعي برق و افت توليد از ميزان پيش‌بيني‌ها روبروست اما اين مسئله در مقابل اين رشد قيمت‌هاي خيره‌كننده نمي‌تواند آن چنان مشكل‌ساز باشد و امكان تعديل عايدي را از بين ببرد.
از سوي ديگر نماد شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران هم پس از تعديل سود سال مالي پايان خرداد 87 و اعلام سود سال 88 بازگشايي شد. كشتيراني جمهوري اسلامي ايران پيش‌بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 31 خرداد 87 را مبلغ 551 ريال اعلام كرد. اين رقم نسبت به پيش بيني قبلي 77 ريال افزايش دارد.
به علاوه شركت پيش‌بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 31خرداد 88 را مبلغ 510 ريال اعلام كرد. با بازگشايي نماد كشتيراني در حوالي نرخ 500 تومان، بازدهي سهم از زمان عرضه اوليه در 29 ارديبهشت ماه به 100 درصد رسيد.
با بازگشايي فولادي ها و كشتيراني، شاخص با 590 واحد افزايش به بيش از 12 هزار و 500 واحد رسيد كه اين جهش تاكنون در تاريخ بورس سابقه نداشته است. فولاد مباركه اصفهان با بيش از 293 واحد، كشتيراني جمهوري اسلامي ايران با 187 واحد و فولاد خوزستان با 50 واحد بيشترين تاثير را بر ركوردزني شاخص‌ها داشتند.
به علاوه با توجه به توقف نماد اكثر شركت‌هاي سيماني براي اعلام اطلاعات جديد مربوط به دريافت مجوز افزايش نرخ فروش، شركتهاي سرمايه‌گذاري كه در پرتفوي خود سهام اين شركت‌ ها را دارند، مورد توجه بازار قرار گرفته‌اند. شركتهاي سرمايه‌گذاري ملي، سپه و توسعه صنعتي داراي صف خريد هستند. اما مهمترين شركتهاي متاثر از تحول سيماني‌ها، دو شركت سرمايه‌ گذاري اميد و غدير هستند كه با صف‌هاي بسيار سنگين مواجه شده‌اند.
اقتصام** 9141 ** 1558
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن