تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821248646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست كميته پيگيري و گسترش همكاريهاي اقتصادي ايران و سوريه در دمشق


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نشست كميته پيگيري و گسترش همكاريهاي اقتصادي ايران و سوريه در دمشق
دمشق /واحد مركزي خبر/ اقتصادي 87/4/15

نشست دوره اي كميته پيگيري گسترش همكاريهاي مشترك اقتصادي ايران و سوريه اين هفته به رياست وزير مسكن و شهرسازي ايران و وزير اقتصاد و بازرگاني سوريه در دمشق برگزار خواهد شد.
"سيد مرتضي مرتضوي" مسئول بخش امور اقتصادي و بازرگاني سفارت جمهوري اسلامي ايران در سوريه امروز در اين خصوص به خبرنگار واحد مركزي خبر در دمشق گفت: موضوع تشكيل بانك مشترك مهمترين بند دستور كار اين دوره از نشست كميته پيگيري گسترش همكاريهاي مشترك اقتصادي ايران و سوريه خواهد بود.
مرتضوي افزود: نشستهاي اين كميته هر شش ماه يكبار و بصورت دوره اي در تهران و دمشق برگزار مي شود تا مصوبات و اجراي تفاهمات صورت گرفته در كميسيون عالي همكاريهاي اقتصادي بررسي شود.
وي گفت: كميسيون عالي دو كشور بطور سالانه و به رياست معاون اول رئيس جمهور ايران و نخست وزير سوريه برگزار مي شود كه در آستانه برگزاري آن، نشست كميته پيگيري همكاريهاي اقتصادي تشكيل مي شود.
براساس اين گزارش،‌ كارشناسان ايران و سوريه روز سه شنبه جلسات مقدماتي را به رياست معاونان دو وزراتخانه مسكن و شهرسازي ايران و اقتصاد و بازرگاني سوريه براي تهيه دستور كار نشست روز چهارشنبه كميته پيگيري و گسترش همكاريهاي اقتصادي دو كشور برگزار
مي كنند.
"محمد سعيدي كيا" وزير مسكن و شهرسازي جمهوري اسلامي ايران در راس هيات پنجاه نفره از مديران ارشد وزارتخانه هاي صنايع، كشاورزي ، بازرگاني، مسكن و شهرسازي و شماري از مديران شركتهايي كه در حال اجراي طرحهاي اقتصادي در سوريه يا درصدد گفتگو با طرف سوري هستند
به دمشق سفر مي كند.
دهمين اجلاس كميسيون عالي مشترك ايران و سوريه دو كشور اسفند ماه سال گذشته به رياست پرويز داوودي معاون اول رييس جمهوري اسلامي ايران و محمد ناجي عطري نخست وزير سوريه در دمشق برگزار شد و قرار است اجلاس بعد اواخر امسال در تهران برگزار شود.
ارزش مبادلات بازرگاني ايران و سوريه در سال گذشته ميلادي، بالغ بر دويست ميليون دلار بود كه طراز آن بطور قابل توجهي به نفع ايران است.
ارزش طرحهاي اجرا شده يا در دست اجراي شركتهاي ايراني در سوريه بالغ بر يك و نيم ميليارد دلار است كه از جمله مي توان به احداث كارخانه خودروسازي سمند و سايپا، كارخانه سيمان و سيلوهاي دهگانه انبار غلات اشاره كرد.
129
265
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن