تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817015307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش كامل نخستين يادواره «خورشيد دوكوهه»؛ اظهارات دكتر لاريجاني، محسن رضايي، سردار عسكري، سردار يزدي، پيام رييس جمهور و...


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: گزارش كامل نخستين يادواره «خورشيد دوكوهه»؛ اظهارات دكتر لاريجاني، محسن رضايي، سردار عسكري، سردار يزدي، پيام رييس جمهور و...


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و حماسه

نخستين يادواره‌ «خورشيد دوكوهه» گراميداشت حاج احمد متوسليان و 15 هزار نفر شهيد لشكر 27 محمد رسول‌الله (ص) شب گذشته در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرويس فرهنگ و حماسه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دكتر محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين يادواره حاج احمد متوسليان را مظهر آيه شريفه‌ يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ.» توصيف كرد.

وي با اشاره به رشادت‌هاي متوسليان در غرب كشور كه نقش مؤثري در پاكسازي ضدانقلاب ايفا كرد و هم‌چنين فرماندهي مؤثر او در عمليات‌هايي چون بيت‌المقدس گفت: به توصيف‌هاي غيرواقعي از حماسه‌سازان دفاع مقدس اعتقاد ندارم؛ بايد واقعيت‌هاي دفاع مقدس آن‌طور كه بودند به نسل جوان منتقل شود.

رضايي يادآور شد: نبايد اين تصور ايجاد شود كه ممكن است با گفتن واقعيت‌ها ارزش حماسه‌سازان و شهيدان ما پايين بيايد. آنها آنقدر شآن و ارزش دارند كه نيازي به توصيف ما ندارند.

وي هم‌چنين دفاع مقدس را يك عبادت توصيف و خاطراتي از احمد متوسليان بيان كرد.

دكتر لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي نيز در اين يادواره گفت: نوع اخلاق سياسي مي‌تواند همه زحمات را به نتيجه برساند، يا هدر دهد. اگر سعه صدر كمتري داشته باشيم، يا رفتارمان درست نباشد نمي‌توانيم از تمام ظرفيت‌ها استفاده كنيم.

وي ادامه داد: متأسفانه بعضي افرادي كه مجاهد في سبيل‌الله بود‌ه‌اند، با اندك تفاوت، آن‌ها را حذف مي‌كنيم و جامعه‌اي كه مجاهدين في سبيل‌الله را از بين خود حذف كند، لباس مذلت برايش پوشانده مي‌شود.

وي يادآور شد: اگر سليقه‌اي عمل كنيم، همگرايي به هم مي‌خورد و بي‌مبنا حركت مي‌كنيم.

وي هم‌چنين متوسليان را نماد يك فكر توصيف كرد و افزود: ثمره مجاهدت حماسه‌سازاني چون متوسليان را امروز در لبنان و فلسطين نيز مي‌بينيم.

رييس مجلس در ادامه به تهديدات رژيم صهيونيستي اشاره كرد و افزود: اسرائيل رژيم دردسرساز در منطقه، باعث شده است كه منطقه خاورميانه هيچ‌گاه آرامش نداشته باشد.

لاريجاني به انواع برنامه‌هاي اجراشده ايجاد صلح توسط رژيم صهيونيستي براي مشروعيت‌ بخشيدن به خود اشاره و عنوان كرد: يكي از اين برنامه‌ها كنفرانس آناپوليس بود كه درحال حاضر جنازه سياسي بيش نيست.

وي با بيان اين‌كه اسرائيل دنبال دشمن بيروني نباشد، چون مشكل در درون اين رژيم بوده و با خودش سوء‌تفاهم دارد، تاكيد كرد: رژيم صهيونيستي از درون، پوچي مشروعيت دارد، و اگر دنبال صلح هست با ديپلماسي وصله پينه به جايي نمي‌رسند و روش‌هاي نظامي و قيل و قال ثمره ندارد.

لاريجاني هم‌چنين به شكست آمريكا و هم‌پيمانانش در عراق و افغانستان اشاره كرد و خطاب به آن‌ها گفت: با ستيزه‌كردن، خودتان به گودال مي‌افتيد.

وي هم‌چنين گفت: آن‌ها درك درستي از شرايط ما ندارند.

لاريجاني در عين‌حال خواستار شناساندن فرهنگ و تمدن اسلامي به غرب در قالب‌هاي جديد شد و افزود: امروز بيش از هر زمان ديگري، لازم است نگاه آن‌ها را به اصل ماجرا متوجه كنيم.

رييس مجلس به عرصه داخلي كشورمان اشاره كرد و افزود: پايداري نظام، ميراث گرانقدري است كه بايد جلوه‌هاي خوبي آن را به درستي عرضه كنيم و مجموعه مديريتي كشور در اين زمينه بايد تلاش كنند.

رييس قوه مقننه ادامه داد: در اين زمينه بايد سياست‌هاي ابلاغ‌شده از سوي مقام معظم رهبري پايه كار قرار گيرد و مديريت كشور سازوكار تحقق آن را فراهم كند.

لاريجاني در پايان گفت: حكومت خوب آن است كه قواي آن با هم همگرايي داشته باشند.

سردار عسگري از همرزمان حاج احمد متوسليان نيز در اين يادواره با بيان خاطراتي و با اشاره به حساسيت‌هاي وي درخدمت به مردم و حفظ بيت‌المال گفت: مصلحت‌ انديشي حاج احمد هميشه به نفع بيت‌المال بود.

وي افزود: او اسير هيچ سيستمي نشد و هرجا منافع بيت‌المال به خطر مي‌افتاد با عاملانش برخورد مي‌كرد.

ماموسلا فتاحي از همرزمان حاج احمد متوسليان و از برادران اهل تسنن نيز دراين يادواره گفت: هركسي به اين انقلاب خيانت كند به خون امام‌حسين (ع) خيانت كرده است.

وي ادامه داد: رزمندگان اسلام در هشت‌سال دفاع مقدس عاشق امام‌حسين (ع) بودند و عامل موفقيت‌ آنها هم در همين پيرو‌بودن راه آن حضرت بود.

فتاحي يادآور شد: پيروزي‌هاي كشورمان مديون رهبري حضرت امام‌خميني (ره) است.

وي به زحمات حاج احمد متوسليان در مريوان اشاره كرد و افزود: او با مردم مريوان بسيار صميمي بود.

فتاحي گفت: اگر حاج احمد شهيد شده باشد خونش در اسرائيل غوغا به پا مي‌كند.

در اين يادواره خواهر احمد متوسليان نيز خاطراتي از او بيان كرد.

سردار يزدي، دبير يادواره‌ نيز طي سخناني گفت: هدف از برگزاري اين يادواره تنها معرفي بخش كوچكي از شخصيت حاج احمد متوسليان است.

وي افزود: نمي‌خواهيم الگوسازي كنيم بلكه هدف ما معرفي الگو است. درحالي كه غرب از كوچكترين اتفاق، دريايي مي‌سازد اما ما نتوانسته‌ايم درياي خروشان انسان‌هاي بزرگ را به درستي به نسل جوان معرفي كنيم.

سردار يزدي با اشاره به برخي اقدامات صورت گرفته در جهت زنده‌ نگه‌ داشتن ياد و خاطره‌ حاج احمد متوسليان گفت: منزل پدري حاج احمد در حال تبديل ‌شدن به موزه است.

به گفته‌ وي،‌ سريالي نيز در مورد متوسليان در حال ساخت است كه از شبكه‌ دوم سيما پخش خواهد شد.

سردار يزدي ادامه داد: يكي از ورزشگاه‌هاي تازه‌ تاسيس جنوب تهران نيز به نام احمد متوسليان نامگذاري شده است.

وي نامگذاري يكي از ميادين تهران و ساخت تنديسي از حاج احمد را از ديگر اقداماتي نام برد كه در حال انجام است.

سردار يزدي در پايان از دولت و مجلس خواست سرنوشت چهار ديپلمات ربوده شده را به‌صورت جدي‌تر پيگيري كنند.

در اين يادواره هم‌چنين از تمبر يادبود حاج احمد متوسليان باحضور دكتر لاريجاني، دكتر محسن رضايي، سرلشگر جفعري فرمانده‌ كل سپاه و شمخاني رونمايي شد.

تقدير از خانواده‌ حاج احمد متوسليان نيز از ديگر برنامه‌هاي اين يادواره بود.

كوثري، نماينده‌ مردم تهران در مجلس نيز پيام دكتر احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور به اين يادواره را قرائت كرد.

در اين پيام آمده است:

« بسم الله الرحمن الرحيم

الهم عجل لوليك الفرج و العافيه والنصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه

سخن گفتن از شهيدان ، سخن گفتن از كساني است كه در عالي‌ترين مراتب انساني و در جوار حضرت حق حضور دارد. "عند ربهم "روزي مي‌خورند و شايد به لحاظ آزاد بودن از قفس زمان و مكان تمام آفرينش در نزد آنان حاضر است. احتمالا "الي ربها ناظره " به همين توجه مي‌دهد كه وقتي به پروردگارشان نظاره مي‌كنند، به حقيقت وجود نظاره مي‌كنند كه تمام عالم هستي سايه‌اي از آن حقيقت است؛ بنابراين وقتي به حقيقت وجود نگاه مي‌كنند به طريق اولي به سايه و تجلي آن كه تمام وجود است نظارت مي‌كنند.

شهيدان بزرگوار علاوه بر اين كه ستارگان عالم معنا هستند، ستارگان عالم ما نيز هستند . هر شهيدي چراغي و علامتي است كه راه را نشان مي‌دهد . شهيدان معيار و ميزان هستند . اگر بخواهيم بدانيم كه آيا در مسير صحيح هستيم يا خير، بايد ببينيم آيا در مسير شهيدان كه مسير اخلاص و فداكاري و عشق و خدمت به مردم و ارزش‌هاست قرار داريم يا خير؟ آيا حاضريم به خاطر خدا از منافع شخصي و گروهي خود بگذريم ؟ آيا آماده سربازي در راه تحقق حاكميت جهاني حضرت ولي عصر(عج) هستيم؟ آيا شيطان و اميال شيطاني اسير دست ماست يا به خاطر متاع دنيا حاضريم ايمان خود و همه كرامت‌هاي انساني را زير پا بگذاريم؟

شهيدان پرچم مبارزه با ستم و ظلم ، پرچم مقاومت و ايستادگي و رسواكننده ستمگران و ظالمان و الگوي تمام‌نماي حقيقت هستند و كساني كه در برابر شهيدان و راه آنان قرار دارند الگوي تمام نماي شياطين و ستمگران و منحرفان هستند.

دلاور مظلوم متوسليان سرافراز و همسنگران و همرزمان او تمام قد در برابر شقي‌ترين دشمنان بشريت ايستادند و آنان را رسوا كردند. بلي آنان معيارند. هر كه با آنان باشد پيروز و در مسير حق است و هركه در برابر آنان بايستد از طايفه شياطين خواهد بود.

متوسليان و يارانش طلايه‌دار نور و روشنايي و رژيم منحوس صهيونيستي و حاميان او تجسم ضلالت و گمراهي و سقوط به قعر پستي هستند. آنان كه به خيال خام خود اراده كرده بودند با به كارگيري همه دنياي خود، نور برآمده از دوكوهه را خاموش كنند امروزدر كمال ياس و سرخوردگي شاهد درخشش صدها خورشيد از افق دو كوهه و انديشه الهي دوكوهه نشينان هستند.

ملت عزيز ايران مفتخر است كه صدها هزار شهيد تقديم راه حق و حقيقت كرده است و امروز پرچم شهيدان را در دست دارد. ملت عزيز ايران راه شهيدان را راه نور و روشنايي و كمال و تعالي مي‌داند و تا ابد آن را حفظ خواهد كرد و صدها البته در كمين طواغيت و ظالمان نشسته است و اراده خدا را بر آنان جاري خواهد كرد. درود و سلام خدا بر شهيدان و خانواده‌هاي بزرگوار آنان از صدر اسلام تا انقلاب و جنگ تحميلي و شهيدان لبنان و فلسطين.»

انتهاي پيام
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 557]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن