تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814444826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انواع مهاجرت را بشناسید؛ 6 روش به همراه مزایا و معایب


واضح آرشیو وب فارسی::



امروزه افراد به‌دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت می‌گیرند و به‌دنبال راهی آسان و کم‌ریسک برای اقامت در کشورهای دیگر هستند. رؤیای مهاجرت شیرین است؛ اما اجرای این تصمیم سرنوشت‌ساز چالش‌های زیادی دارد و در اولین قدم برای اجرای آن، باید انواع مهاجرت و زیروبم‌های هر کدام را بشناسید تا بتوانید با توجه به بودجه و شرایط خود، بهترین روش را برای ساختن زندگی در کشوری دیگر انتخاب کنید.

در این مطلب قرار است شما را با انواع روش‌های مهاجرت آشنا کنیم و مزایا و معایب هر کدام را شرح دهیم. در انتها هم جایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای مشاوره و پیش‌بردن مسیر مهاجرت خود، روی آن حساب کنید.



مهاجرت کاری؛ مخصوص حرفه‌ای‌ها

در میان انواع مهاجرت، این روش کمی از بقیه سخت‌تر است و به پیش‌نیازهای پیچیده و بیشتری نیاز دارد. برای مهاجرت به این روش معمولاً باید مدرک تحصیلی و سابقه کار مرتبط و قابل‌اثبات داشته باشید که بسته به شغل و کشور مقصد، این سابقه کار باید چیزی بین 3 تا 5 سال و در برخی موارد بیشتر هم باشد. داشتن این شرایط، تازه شما را با سایر متقاضیان هم سطح می‌کند و برای متمایز شدن، باید مدرک فنی حرفه‌ای مرتبط، سطح زبان خوب و ... داشته باشید.

البته شرایط مهاجرت کاری برای برخی از رشته‌ها مثل پزشکی، پرستاری و مهندسی نرم‌افزار ساده‌تر است. همچنین روش‌های آسان‌تری مثل شرکت در دوره‌های کارآموزی، ویزای جستجوی کار و ... هم وجود دارد که معمولاً توسط کشورهایی مثل آلمان ارائه می‌شوند.

مهاجرت سرمایه‌گذاری؛ آسان ولی نیازمند بودجه بالا

مهاجرت سرمایه‌گذاری یکی از آسان‌ترین روش‌های مهاجرت است؛ به شرطی که بودجه لازم برای آن را داشته باشید. این نوع مهاجرت 3 روش دارد:

تمکن مالی:

در این روش شما باید ثابت کنید که بدون کار کردن می‌توانید حداقل درآمد تعیین‌شده توسط کشور مقصد را داشته باشید. گرفتن ویزای تمکن مالی نیازی به انتقال سرمایه و اخذ ویزای کار ندارد.

خرید املاک و مستغلات:

در این روش شما باید ملکی را با مبلغی قابل‌توجه (200 هزار دلار به بالا) در کشور مقصد بخرید.

ثبت شرکت:

در این روش شما باید یک شرکت در کشور مقصد تأسیس کنید. فعالیت‌های این شرکت باید واقعی و قانونی باشد و حداقل مالیات سالانه را نیز بپردازد.



مهاجرت توریستی؛ آسان و پرریسک

مهاجرت توریستی بیشتر نوعی ویزا است و نمی‌توان کاملاً آن را یک روش مهاجرت یا یکی از انواع مهاجرت حساب کرد. در کشورهایی مثل کانادا و آلمان می‌توانید ویزای توریستی را به ویزای کاری تبدیل کنید و به همین دلیل به این روش مهاجرت توریستی هم می‌گویند. البته در آلمان شرایط تبدیل ویزای توریستی به کاری پیچیده و خاص است و به‌راحتی امکان‌پذیر نیست.

مهاجرت پناهندگی؛ دشوارترین راه

بسیاری تصور می‌کنند که در میان انواع مهاجرت، روش پناهندگی از همه آسان‌تر است؛ اما لازم است بدانید که قوانین پذیرش پناهندگان در کشورهای مختلف دائم در حال تغییر است و برای گرفتن اقامت از این طریق باید خودتان را برای چند سال زندگی‌کردن در کمپ و با شرایط سخت آماده کنید. همچنین در برخی از کشورها تا چند سال اجازه کار و تحصیل به شما داده نمی‌شود.

مهاجرت لاتاری؛ سپردن بخت به شانس!

برنده‌شدن در لاتاری آمریکا هم می‌تواند یکی از آسان‌ترین انواع مهاجرت باشد؛ البته شانس در آن دخالت زیادی دارد و هیچ‌کس توصیه نمی‌کند که به آن دل ببندید. از طرف دیگر، برنده‌شدن در لاتاری هم به معنای اخذ ویزای قطعی آمریکا نیست؛ چون تعدادی از متقاضیان در پروسه مصاحبه سفارت حذف می‌شوند.

مهاجرت تحصیلی؛ آسان‌ترین راه برای جوانان

در میان انواع مهاجرت، مهاجرت تحصیلی آسان‌ترین راه برای جوانان 20 تا 40 ساله است؛ چون با این روش می‌توان به بیشتر کشورهایی که کیفیت زندگی بالایی دارند، مهاجرت کرد. البته شرایط مهاجرت تحصیلی کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد؛ مثلاً تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان است و در کشورهایی مثل کانادا و آمریکا، تنها در صورت دریافت بورسیه فول فاند (پوشش تمامی هزینه‌های تحصیل) می‌توانید رایگان تحصیل کنید.

مسلماً برای تحصیل رایگان یا دریافت بورسیه، شما باید مدرک مرتبط، سطح زبان خوب، شرایط سنی مناسب، نمرات بالا و پایان‌نامه با موضوع مرتبط داشته باشید.

برای بیشتر کشورها، مهاجرت تحصیلی گامی مهم برای مهاجرت کاری و دائم است و در حال حاضر روش‌های مختلفی برای این نوع مهاجرت وجود دارد:

تحصیل در کالج‌ها (شروع تحصیل با مدرک دیپلم)

تحصیل در مقاطع کارشناسی، فوق‌لیسانس و دکترا

شرکت در دوره‌های زبان کوتاه‌مدت کشورهایی مثل فرانسه

در ادامه موسسه مهاجرت تحصیلی اپلایرز به ادرس www.applyers.ir را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای مشاوره مهاجرت تحصیلی به آن مراجعه کنید.

اپلایرز؛ مشاور معتمد شما در مهاجرت تحصیلی

در این مطلب انواع مهاجرت را بررسی کردیم. مقایسه روش‌های بالا ما را به این نتیجه می‌رساند که ریسک مهاجرت تحصیلی نسبت به سایر روش‌ها کمتر است. البته این روش زمانی آسان است که مشاوری مطمئن و متخصص در این حوزه داشته باشید و اپلایرز همان مشاور امین و مطمئنی است که برای پیمودن مسیر مهاجرت تحصیلی به آن نیاز دارید.

این مجموعه متخصص مهاجرت تحصیلی است و با بیش از 200 دانشگاه معتبر در کشورهای کانادا، انگلیس، آمریکا، استرالیا و ... همکاری می‌کند. برای گرفتن ویزای تحصیلی، اپلایزر یک منتور کارکشته را به شما اختصاص می‌دهد و مشاوران این مرکز تا لحظه رسیدن به مقصد شما را همراهی می‌کنند. برای گرفتن مشاوره رایگان، وارد لینک زیر شوید و فرم مخصوص مشاوره را پر کنید:

www.applyers.ir

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گردشگری
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن