تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801556109




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب در زین دوچرخه! اختراعی که همه چیز را تغییر می‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی::

یک مهندس استرالیایی یک زین جدید برای دوچرخه‌ها طراحی کرده است که علاوه بر شکل عجیب و غریبش، ویژگی منحصر به فردی دارد: همزمان با حرکت پاهای دوچرخه‌سوار حرکت می‌کند.



 برای جلوگیری از درد در هنگام استفاده از دستگاه‌های ورزشی، نباید به قسمتی از بدن فشار وارد شود که همگام با آن حرکت نمی‌کند. این ایده الهام‌بخش ساخت زین جدیدی به نام وبزرایدر (vabsRider) شد که با حرکت پاهای دوچرخه‌سوار، دو طرف آن نیز حرکت می‌کند.

طبق گزارش نیو اطلس، رابین ماکان، مهندس استرالیایی، برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ ایده زینی را که با بدن دوچرخه‌سوار سازگار است، مطرح کرد. او برای توسعه این ایده با فیلیپ گیچارد، طراح صنعتی، همکاری کرد و سپس به گروه طراحی ویسل (Whistle) در ملبورن پیوست تا این محصول را برای بازار آماده کند. به همین منظور، ماکان یک استارت‌آپ به نام آتاراکسی‌بی‌اس‌سی (ataraxyBSC) تاسیس کرد.

این شرکت در وبسایت خود اعلام کرده که طراحی خلاقانه این زین دو تکه، امکان حرکت مستقل هر پا و چرخش حول مفاصل ران را در مسیری که پدال‌ها پاها را حرکت می‌دهند، فراهم می‌کند. بنابراین، با حرکت مستقل زین به همراه پاها به بالا و پایین، دو طرف زین فشار بیشتری به استخوان ران وارد کرده و بار را به طور یکنواخت‌تری توزیع می‌کنند.



همچنین، پیچ‌های تنظیم‌کننده در پایه این زین ویژه، امکان تنظیم جلو و عقب، ارتفاع، زاویه و عرض زین را فراهم می‌کنند.

جدیدترین و عجیب‌ترین زین دوچرخه ساخته شد

در حال حاضر، علاقه‌مندان به این زین می‌توانند با ارسال ایمیل به این شرکت، علاقه خود را اعلام کنند. البته هنوز اطلاعاتی درباره قیمت و زمان عرضه آن منتشر نشده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن