تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801315531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنیاد نخبگان ایران درخواست کاهش نرخ سود وام مسکن نخبگان را از شورای عالی پول و بانک مرکزی مطرح کرده است


واضح آرشیو وب فارسی::

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد که بنیاد ملی نخبگان به شورای عالی پول و اعتبار و بانک مرکزی پیشنهاد داده است که وام مسکن برای نخبگان با سود ۱۵ درصد اعطا شود به جای ۲۳ درصد. این پیشنهاد هنوز به عمل نیافته است. وی همچنین اشاره کرد که وام مسکن یکی از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان است که به منظور تسهیل و تسریع در اخذ آن، به عنوان اولویتی در دستور کار دولت قرار گرفته است.



سلیمانی، معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان، اعلام کرد که بنیاد ملی نخبگان قصد ندارد که تنها به یک نهاد حمایتی تبدیل شود. وی توضیح داد که شورای عالی پول و اعتبار مبلغ وام و درصد سود را مشخص می‌کند و سپس این وام با همکاری بانک مرکزی به نخبگان واجدالشرایط اعطا می‌شود.

او اظهار کرد که بخش زیادی از نخبگان علاقه‌ای به گرفتن این وام ندارند، زیرا با سود ۲۳ درصد، نخبگان در پایان ۲۰ سال بیش از ۴ برابر مبلغ وام را به بانک پرداخت می‌کنند؛ یعنی در ازای ۲ میلیارد تومان وام، بیش از ۸ میلیارد تومان بازپرداخت خواهد شد.

سلیمانی ادامه داد که بانک این وام را تنها در صورتی پرداخت می‌کند که قیمت خانه‌ی خریداری شده توسط فرد نخبه، از مجموع وام با بازپرداخت بیشتر باشد. این موضوع با شرایط زندگی نخبگان همخوانی ندارد و از لحاظ اقتصادی برای آن‌ها توجیه ندارد؛ به ویژه اینکه مبلغ هر قسط تقریباً دو برابر حقوق هیات علمی بدو استخدام دانشگاه است.

وی اظهار کرد که طرح مسکن ملی نخبگان نیز تاکنون به دلیل عدم همکاری و تعامل میان نهاد‌ها به مرحله اجرا نرسیده است. او تاکید کرد که بنیاد ملی نخبگان از وضعیت کنونی راضی نیست و لازم است وزارت مسکن همراهی کند و سازمان برنامه و بودجه نیز مسئولیت خود را بپذیرد. او گفت که همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه نخبگان باید با بنیاد ملی نخبگان همکاری کرده و ظرفیت‌های خود را برای حمایت از جامعه نخبگانی به کار بگیرند. به همین دلیل، بنیاد ملی نخبگان نیاامید نیست و تلاش می‌کند تا به شرایط مطلوب دست یابد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن