تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798708909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظرسنجی جدید "ایسپا": ۴۱ درصد مشارکت مردم در انتخابات مجلس


واضح آرشیو وب فارسی::

آخرین نظرسنجی ایسپا درباره حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که حدود ۴۱ درصد از مردم ایران قصد دارند در انتخابات ۱۱ اسفند شرکت کنند.



این نظرسنجی توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) صورت گرفته است. آنها در سه مرحله مختلف، یعنی در هفته اول آبان، هفته آخر دی و در دو روز گذشته هفتم و هشتم اسفند، نظرات مردم را مورد بررسی قرار داده‌اند. نتایج موج سوم این نظرسنجی نشان می‌دهد که تعداد افرادی که قصد شرکت در انتخابات را دارند، افزایش یافته است، در حالی که تعداد کسانی که ابتدا احتمال حضور آنها در این انتخابات را کم دانسته بودند یا اصلاً قصد حضور نداشتند، کاهش یافته است.

این نظرسنجی به شیوه مصاحبه حضوری و با رعایت اصول علمی در مقیاس ملی صورت گرفته است. تعداد نمونه‌ها ۵۱۲۱ نفر بوده و از جمعیت بالای ۱۸ سال کل کشور (شامل مناطق شهری و روستایی) انتخاب شده‌اند. از این نمونه، ۵۰.۹ درصد مرد و ۴۹.۱ درصد زن بوده‌اند.

همچنین، از نظرات جمعیت در نمونه، ۲۶.۵ درصد در رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال، ۴۷.۲ درصد در رده سنی ۳۰ تا ۴۹ سال و ۲۶.۳ درصد ۵۰ سال و بالاتر بوده‌اند. از نظر سطح تحصیلات، ۶۶.۱ درصد غیردانشگاهی و ۳۳.۶ درصد دانشگاهی بوده‌اند. همچنین، ۳۶.۹ درصد از شرکت‌کنندگان ساکن مرکز استان، ۳۶.۴ درصد ساکن شهرهای غیرمرکز استان و ۲۶.۸ درصد ساکن روستا بوده‌اند.

در نتایج آخرین نظرسنجی مربوط به انتخابات ۱۱ اسفند مجلس شورای اسلامی، افزایش قابل توجهی در تعداد افرادی که قطعاً در این انتخابات شرکت خواهند کرد، مشاهده شده است. در ابتدا، در نظرسنجی موج اول، ۲۷.۹ درصد افراد اعلام کرده بودند که قطعاً در این انتخابات شرکت می‌کنند. این درصد در نظرسنجی موج دوم به ۲۸.۶ درصد افزایش یافت و در نهایت، در آخرین نظرسنجی که طی دو روز گذشته انجام شده، به ۳۸.۵ درصد رسیده است. به عبارت دیگر، تعداد افرادی که اعلام کرده‌اند قطعاً در این انتخابات شرکت می‌کنند، از ابتدا تاکنون افزایش یافته است.

همچنین، در این نظرسنجی، ۷.۶ درصد افراد اعلام کرده‌اند که به احتمال زیاد در این انتخابات شرکت خواهند کرد. از سوی دیگر، ۱۶ درصد افراد اظهار کرده‌اند که هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته‌اند و احتمالاً در دقایق آخر ممکن است به جمع رای دهندگان اضافه شوند.

کاهش درصد افرادی که پیش‌تر اعلام کرده بودند "به هیچ وجه" در انتخابات ۱۱ اسفند شرکت نمی‌کنند، همچنین، مقایسه نتایج سه دوره نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد که تعداد افرادی که هنوز تصمیمی برای شرکت در انتخابات نگرفته‌اند، یا احتمال کمی شرکت در انتخابات را دارند، یا به هیچ وجه شرکت نمی‌کنند، کاهش پیدا کرده است.

در موج اول نظرسنجی در آبان ماه، ۲۱.۹ درصد از مردم اعلام کرده بودند که هنوز هیچ تصمیمی برای شرکت در انتخابات نگرفته‌اند، اما این عدد در موج سوم به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

همچنین، در آبان ماه، ۶.۸ درصد از مردم اعلام کرده بودند که احتمال کمی شرکت در انتخابات را دارند، اما این درصد در نظرسنجی هفت و هشت اسفند به ۵.۴ درصد کاهش یافته است.

از طرف دیگر، درصد افرادی که معتقد بودند "به هیچ وجه در انتخابات مجلس شرکت نخواهند کرد"، از ۳۶ درصد در موج اول نظرسنجی به ۳۲.۶ درصد در موج سوم نظرسنجی کاهش یافته است.

درصد مشارکت مردم تهران در انتخابات مجلس شورای اسلامی به ۲۳.۵ درصد افزایش یافته است. مقایسه آمارهای به دست آمده از سه دوره نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد که این افزایش درصد مشارکت مردم تهران در انتخابات قابل مشاهده است، برای حوزه‌های انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس نیز.

در موج اول نظرسنجی، ۱۵.۸ درصد از تهرانی‌ها اعلام کرده بودند که قطعاً در انتخابات شرکت می‌کنند. این عدد در موج دوم به ۱۸.۹ درصد افزایش یافت و در موج سوم به ۲۳.۵ درصد رسید.

با توجه به افزایش مشاهده شده در موج سوم نظرسنجی ایسپا، می‌توان پیش‌بینی کرد که مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود ۴۱ درصد با سطح اطمینان ۲± خواهد بود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن