تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814437447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصمیمی منفی در مورد ایران در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تصویب نمی‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی::

منبع آگاه خبر داد که در جلسه بعدی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قطعنامه‌ای مخالف با ایران تصویب نخواهد شد.

 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه گزارش خود را درباره پیشرفت اجرای موافقتنامه پادمان جامع در ایران و همچنین گزارش فصلی خود در مورد اجرای برجام به ۳۵ عضو شورای حکام ارائه کرده است.



آژانس در گزارش خود اعلام کرده که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از زمان گزارش قبلی تاکنون از ۱۰۳۸.۷ کیلوگرم به ۵.۵۲۵.۵ کیلوگرم افزایش یافته است.

همچنین، "رافائل گروسی" مدیرکل آژانس، گزارش داد که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران با خلوص ۶۰ درصد از ۶.۸ درصد کاهش یافته و به ۱۲۱.۵ کیلوگرم رسیده است.

در این گزارش آمده است که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران با خلوص ۲۰ درصد نیز از ۷۱۲.۲ کیلوگرم بهبود یافته است.

در سال گذشته، بین ایران و آژانس همکاری و مذاکرات فنی و حقوقی، مذاکراتی فشرده و مستمر درباره موضوعات مختلف صورت گرفت. این موضوعات شامل حل و فصل چهار مکان، صدور روادید بازرسان آژانس، هم‌ترازی مواد هسته‌ای و ذرات اورانیوم ۸۴ درصدی بودند.

در این مذاکرات، دو مکان از چهار مکان مورد بحث و حل قرار گرفتند. همچنین، ابهامی که آژانس درباره ذرات اورانیوم ۸۴ درصدی داشت، نیز برطرف شد. این مسئله در گزارش قبلی از آن یاد شده بود. همچنین، پادمانی ناهم‌ترازی مواد هسته‌ای در آزمایشگاه جابربن حیان نیز که در گزارش اخیر اعلام شده بود، حل شد.

منبعی آگاه اعلام کرد که در نشست آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قطعنامه‌ای علیه برنامه هسته‌ای ایران تصویب نخواهد شد.

به نظر کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی، تلاش می‌کنند فشارهای مختلفی را برای حفظ فشار بر ایران ایجاد کنند. اما دولت آمریکا، که درگیر بحران غزه و اوکراین و انتخابات ریاست جمهوری است، به تشدید فشاوری در مورد ایران علاقه‌ای ندارد و از هرگونه تنش نظامی، دیپلماتیک و هسته‌ای با تهران خودداری می‌کند.

در هفته آینده، احتمال وجود دارد که سه کشور اروپایی و آمریکا در نشستی بیانیه‌ای غیرالزام‌آور صادر کنند و ادعاهای خود را درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار کنند، مشابه گذشته. این اقدام می‌تواند فضای تنش را در شورای حکام تشدید کند، در حالی که ایران به تعهدات خود طبق موافقت‌نامه پادمان جامع عمل می‌کند و همکاری با بازرسان را در چارچوب بیانیه اسفند ۱۴۰۱ ادامه می‌دهد. این ممکن است باعث شود که ایران تصمیماتی مانند افزایش تعداد سانتریفیوژهای پیشرفته یا افزایش سطح و میزان غنی‌سازی را اتخاذ کند، البته این تصمیمات با ریسک‌هایی برای آمریکا، اروپا و آژانس همراه هستند که آنها آن را پذیرفتنی نمی‌دانند.

با این حال، آژانس و مدیرکل به شدت تحت فشار کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی قرار دارند تا فضای تنش را در شورای حکام علیه ایران تشدید کنند. به همین دلیل، شیطنت‌های آنها در شورای حکام و تداخل در متن گزارش‌های مدیرکل درباره ایران ادامه دارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن