تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798636031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

"شهباز شریف» به عنوان نامزد نخست وزیری پاکستان معرفی شد


واضح آرشیو وب فارسی::

رقبای سیاسی حزب عمران خان، که پیش‌تر نخست وزیر سابق پاکستان را محبوس کرده بودند، توافق کرده‌اند که «شهباز شریف» را به عنوان کاندیدای مشترک خود برای نخست وزیری معرفی کنند. این توافق پس از چند روز مذاکراتی بین رهبران حزب مسلم لیگ، حزب مردم پاکستان و سایر احزابی که در انتخابات پارلمانی هشتم فوریه شرکت کرده بودند و قادر به کسب تعداد کرسی‌های کافی برای تشکیل دولت به طور مستقل نشدند، به وجود آمد.



با توجه به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نتایج نهایی انتخابات پاکستان نشان می‌دهد که نامزدهای مستقل و مرتبط با حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) به رهبری عمران خان، با کسب ۹۳ کرسی از مجموع ۲۶۵ کرسی، بیشترین تعداد کرسی‌ها را دریافت کرده‌اند، اما این تعداد کافی برای تشکیل یک دولت مستقل نیست.

حزب مسلم لیگ پاکستان به رهبری نواز شریف در جایگاه دوم با ۷۵ کرسی و حزب مردم پاکستان به رهبری بیلاوال بوتو زرداری در جایگاه سوم با ۵۴ کرسی قرار گرفتند.

شهباز شریف، برادر نواز شریف، پس از برکناری عمران خان از نخست وزیری در سال ۲۰۲۲ به عنوان جانشین وی در این سمت قرار گرفت. عمران خان بعد از این برکناری در دادگاه به دلیل جرایم متعدد محکوم شد، اما حامیان او معتقدند که این محکومیت‌ها به دلیل داشتن انگیزه سیاسی برای از بین بردن او اتفاق افتاده‌اند.

رهبران احزاب رقیب سیاسی عمران خان در یک کنفرانس خبری شبانه اعلام کردند که با تشکیل ائتلاف با یکدیگر موفق به کسب تعداد کافی آرا برای تشکیل یک دولت شده‌اند. آن‌ها اعلام کردند که در نشست افتتاحیه پارلمان که اواخر ماه جاری برگزار خواهد شد، شهباز شریف را از حزب "مسلم لیگ نواز" به عنوان نخست وزیر جدید معرفی خواهند کرد.

آنها همچنین اعلام کردند که آصف علی زرداری، رئیس جمهور سابق پاکستان از حزب مردم، به عنوان کاندیدای مشترک خود برای ریاست جمهوری معرفی خواهد شد. این اتفاق در زمانی رخ می‌دهد که پارلمان جدید و تمامی چهار مجلس قانون‌گذاری ایالتی پاکستان در هفته‌های آینده در حال انتخاب جانشین برای عارف علی، رئیس جمهور فعلی، است.

حزب تحریک انصاف پاکستان، که به عمران خان تعلق دارد، در ابتدای روز سه‌شنبه از استعفای اسکندر سلطان راجا، رئیس کمیسیون انتخابات پاکستان، به خاطر "ناکارآمدی در اجرای انتخابات پارلمانی به طور آزاد و عادلانه" خبر داد. حزب عمران ادعا کرد که تقلب در این انتخابات باعث شد پیروزی‌های ده‌ها نفر از کاندیداهای این حزب به شکست تبدیل شوند، در حالی که نهاد نظارتی انتخابات پاکستان این ادعا را رد کرد.

عمران خان چندی پیش به اتهام‌های متعددی از جمله فساد، افشای اسرار رسمی و نقض قوانین مربوط به ازدواج محکوم شد و مجموعا به ۳۱ سال حبس محکوم شد.

عملکرد قوی نامزدهای مرتبط با حزب عمران خان در انتخابات پارلمانی اخیر پاکستان باعث شد نواز شریف، نخست‌وزیر سابق که قبلا به عنوان کاندیدای ارجح تشکیلات امنیتی قدرتمند این کشور معرفی شده بود، غافلگیر شود.

شهباز شریف، برادر کوچکتر نواز شریف، از متحدان حزبش به خاطر توافق بر سر انتخاب او به عنوان نامزد مشترکشان برای نخست‌وزیری تشکر کرد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن