تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814437025




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاوت رابیتس و کناف


واضح آرشیو وب فارسی::

افرادی که در زمینه ساختمان‌سازی یا دکوراسیون داخلی فعالیت دارند با مصالحی نظیر رابیتس و کناف روبه‌رو شده‌اند. این نوع مصالح ساختمانی که برای زیبایی داخلی منزل و بالا رفتن جذابیت سقف مورد استفاده قرار می‌گیرند، مورد توجه قرار گرفته‌اند. در حقیقت برای تزئین سقف منزل می‌توان از سقف کاذب و همچنین نورپردازی استفاده کرد تا جلوه بهتری ایجاد شد. تنوع سقف‌های کاذب بسیار است و دو نوع پرکاربرد آن‌ها رابیتس (راویز) و کناف هستند. بررسی تفاوت رابیتس و کناف به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین سقف را برای منزل و ساختمان خود ایجاد نمایید.



آشنایی با رابیتس و کناف

در وهله اول باید بدانید که این دو فاکتور مورد نیاز، یعنی کناف و رابیتس چه هستند و از چه متریالی ایجاد شده‌اند تا با آگاهی از این مورد بتوایید به تفاوت رابیتس و کناف دست یابید. کناف از صفحه‌ای گچی ایجاد شده که روکش‌دار است و برای تزئین نمای داخلی خانه و سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ایجاد کناف، صفحات موجود به ورق‌های گالوانیزه وصل می‌شوند و با پیچ و مهر به سقف متصل می‌گردند. رابیتس که نوعی ورق فلزی مشبک به‌حساب می‌آید، با گچ پوشانیده می‌شود و روی سقف نصب می‌گردد. این نوع سقف کاذب از قفسه‌های توری‌ مانند فلزی ایجاد شده که به واسطه میلگرد استحکام یافته به سقف و دیوار می‌توان متصل کرد.

بررسی تفاوت های بین رابیتس و کناف

تفاوت‌های بسیاری میان رابیتس و کناف وجود دارد که با بررسی هر یک از آن‌ها می‌توانید بهترین گزینه را برای محیط و منزل خود انتخاب کنید. در ادامه به تمامی تفاوت‌های و مقایسه‌های موجود می‌پردازیم.

تفاوت کناف و رابیتس از لحاظ وزن ‌

وزن مهم‌ترین عامل در اجرای سقف کاذب به‌حساب می‌آید. زمانی که وزن سازه زیاد باشد، می‌تواند استحکام سازه را تحت تاثیر قرار دهد. با توجه به این موضوع، باید گفت که کناف وزن کم‌تری نسبت به رابیتس دارد و این موضوع به نحوه ساخت و اتصال آن وابسته است. رابیتس با گچ پر می‌شود و همین موضوع باعث بالا رفتن وزن آن می‌شود. زمانی که بخواید برای حجم زیادی از فضا از سقف کاذب استفاده کنید، نصب و اجرای رابیتس دشوار می‌شود و نمی‌توانید به سادگی از آن بهره ببرید؛ در مقابل، کناف برای مساحت‌های بسیار گزینه‌ای عالی به‌حساب می‌آید.

تفاوت کناف و رابیتس از لحاظ زمان اجرای کار

فرق کناف و رابیتس در زمان اجرا هم برای کارفرما و هم پیمانکار از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اجرای کناف نیازی به جوشکاری و گچ‌کاری نیست و از قبل قالب‌های آماده تهیه می‌شوند، اما رابیتس با در محل با گچ شکل داده شود که هم زمان بیشتری نیاز دارد و هم کثیفی بسیاری را به ‌ارمغان می‌آورد.

تفاوت کناف و رابیتس از لحاظ زمان رنگ کاری

برخی از افراد تمایل دارند تا رنگ خاصی روی کناف و سقف کاذب ایجاد شود. با توجه به این موضوع، می‌توان شاهد رنگ‌پذیری و اجرای رنگ ساده‌تر روی کناف بود. برای آنکه بتوانید رابیتس را رنگ کنید، باید مدتی را منتظر بمانید که گچ موجود خشک شود و سپس آن را رنگ کنید.

تفاوت کناف و رابیتس از لحاظ مقاومت

از لحاظ مقاومت و استحکام می‌توان فرق بین راویز و کناف را مورد بررسی قرار داد. با توجه به استفاده از ورقه‌های فلزی و میلگرد در رابیتس و همچنین وجود لایه ضخیمی از گچ، می‌توان شاهد مقاومت بالا رابیتس در مقابل کناف بود. زمانی که حرارت و آتش وجود داشته باشد، رابیتس می‌تواند به خوبی از خود مقاومت نشان دهد، اما کناف در برابر حرارت فرو می‌ریزد و به‌دلیل وزن سبکی که دارد نمی‌تواند در برابر نیرو و ضربه از خود مقاومت نشان دهد.

تفاوت کناف و رابیتس از لحاظ قیمت

در میان تفاوت‌های رابیتس و کناف می‌توان به قیمت نیز اشاره کرد. رابیتس به مراتب قیمت بالاتری نسبت به کناف دارد. با توجه به آنکه حجم گچ بیشتری برای پر کردن رابیتس مورد استفاده قرار می‌گیرد، قیمت بالاتری را به خود اختصاص می‌دهد. علاوه‌بر گچ، استفاده از میلگرد نیز باعث بالا رفتن قیمت آن می‌شود. طرح و شکلی که برای سقف کاذب انتخاب می‌کنید می‌تواند در قیمت نهایی نیز اثر بگذارد. هرچه طرح پیچیده‌تر باشد، هزینه بیشتری را می‌طلبد. در طرح‌های شلوغ هزینه رابیتس بیشتر از کناف است.



تفاوت کناف و رابیتس از لحاظ ترمیم‌پذیری

برای ترمیم هر یک از این سقف‌های کاذب باید اقدامی جداگانه انجام داد. اگر بخشی از رابیتس خراب شده باشد، می‌بایست با استفاده از گچ تنها بخشی از سقف که دچار مشکل شده است را تعمیر نمود؛ اما کناف اگر دچار مشکل و خرابی شود باید آن سمت به طور کامل جدا شود و لایه جدیدی جایگزین گردد.

تفاوت کناف و رابیتس از لحاظ کیفیت

از لحاظ کیفیت هر یک از سقف‌های کاذب کناف و رابیتس متفاوت هستند و باید در زمان تهیه آن‌ها به فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشید. اگر بخواهید کناف تهیه کنید باید از فروشگاهی معتبر خریداری نمایید تا کناف از کیفیت بالایی برخوردار باشد. در مقابل، کیفیت رابیتس به فاکتورهایی نظیر مهارت جوشکار، گچ‌کار، نوع گچ و... وابسته است و باید به آن‌ها توجه داشت؛ همچنین نوع میلگرد و شبکه‌های فلزی موجود می‌توانند روی کیفیت رابیتس اثر بگذارند.

 تفاوت کناف و رابیتس از لحاظ تناسب با بازسازی ساختمان

در زمان اجرای کناف، آن را پیچ و مهره به ساختمان و سقف متصل می‌کنند که بازسازی و ترمیم آن به سادگی انجام می‌گیرد؛ اما رابیتس به‌دلیل جوش خوردن با سقف، بازسازی بسیار دشوارتری دارد.

تفاوت کناف و رابیتس از لحاظ نیروی متخصص

برای اجرای سقف کاذب کناف و رابیتس باید از نیروی کار متخصص استفاده کنید. برای نصب رابیتس به نیروی کار بیشتری نظیر جوشکار، گچ‌کار و... نیاز است؛ در حالی که برای نصب کناف به تعداد نیرو کار کمتری بیاز است. باید بدانید که از نظر تخصص، نیرو کار کناف باید تخصص بیشتری نسبت به نیروی کار نصب راویز داشته باشد.

سقف رابیتس یا سقف کناف؟

یکی از سوالات اساسی برای بسیاری از افراد که تمایل دارند تا سقفی زیبا و چشم‌نواز داشته باشند این است که رابیتس نتیجه مطلوبی دارد یا کناف؟ با توجه به بررسی فرق کناف و رابیز، می‌توانید به سادگی تمامی فاکتورهای مذکور را مورد بررسی قرار دهید و سپس بهترین مورد را انتخاب کنید. مزایای هر یکی از این سقف‌های کاذب قابل قبول و حائز اهمیت هستند و نمی‌توان به‌طور دقیق یکی را برگزید. برای انتخاب بهترین مورد باید به نوع پروژه، مساحت آن و همچنین بودجه خود توجه داشته باشید تا گزینه بهینه را انتخاب نمایید. با توجه به وجود معایب مختلف در سقف رابیتس و کناف، باید بهترین مورد را با توجه به نیازات خود انتخاب نمایید. 

 

جمع بندی 

راویز و کناف دو نوع باکیفیت از سقف‌های کاذب هستند که تفاوت‌هایی بسیار آن‌ها وجود دارد. با بررسی فرق راویز و کناف می‌توان بهترین گزینه را برای سقف منزل انتخاب کرد. این دو مصالح ساختمانی از نظر قیمت، کیفیت، نیرو کار متخصص، بازسازی ساختمان، ترمیم‌پذیری و... با هم متفاوت هستند و هر یک ویژگی‌های خاصی دارند. در حالت کلی، هم رابیتس و هم کناف از مزایا و معایب بسیاری برخوردار هستند و شما در زمان انتخاب باید به بودجه خود، مساحت قابل اجرا، نوع پروژه و... توجه داشته باشید تا گزینه ایده‌آل را انتخاب کنید. 

 

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


مطالب
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن