تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798386974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا کار حین تحصیل در مجارستان امکان پذیر است؟


واضح آرشیو وب فارسی::

یکی از موضوعات مهم و چالش‌برانگیز برای دانشجویانی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی و تحصیل در آن جا را دارند پیدا کردن کار دانشجویی و انجام شغل‌های ضمن تحصیل است. دانشجویان در هر کشوری به دنبال کاری هستند که بتوانند با انجام آن در هنگام تحصیل یا در تعطیلات کسب درآمد کنند تا بتوانند مخارج تحصیلی خود را تامین نمایند یا با جمع‌آوری رزومه برای کارفرمایان آینده نظر آن‌ها را به خود جلب کنند. در این مطلب از دفتر مهاجرتی میرداماد به بررسی شرایط و معرفی نمونه‌های کار ضمن تحصیل در مجارستان می‌پردازیم‌ برای آشنایی بیشتر با این موضوع می‌توانید تا پایان صفحه همراه ما باشید.


آیا کار حین تحصیل در مجارستان امکان پذیر است؟

 

کشور مجارستان به دلیل هزينه‌های کم تحصیل و زندگی جزو ارزان‌ترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود و کاریابی آسان و هزینه‌های پایین زندگی این کشور را به یکی از بهترین کشورها برای تحصیل و کار تبدیل کرده است. با مهاجرت مجارستان  می‌توانید از زندگی در یک کشور پر جاذبه اروپایی با بازار کار فراوان بهره ببرید.

شرایط کار دانشجویی در مجارستان

کار حین تحصیل در مجارستان مثل دیگر کشورهای اروپایی امکان‌پذیر است و دانشجویان می‌توانند با گرفتن اقامت دانشجویی در کنار تحصیل به کار دیگری مشغول شوند تا از این طریق هم بتوانند هزینه‌های تحصیل و زندگی در مجارستان را بپردازند و هم برای خود رزومه کاری بسازند. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند تا سقف ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و بیشتر از آن مجاز به کار نیستند. در تعطیلات تابستانی هم دانشجویان اجازه کار تا ۶۶ روز کاری را دارند. 

لازم به ذکر است که هیچ محدودیتی در انتخاب شغل دانشجویی در مجارستان وجود ندارد و دانشجویان می‌توانند بعد از مهاجرت تحصیلی به مجارستان ۲۰۲۴ و دریافت مجوز از اداره‌ مهاجرت در هر زمینه‌ای که در آن مهارت دارند مشغول به کار شوند.

کارهای دانشجویی در مجارستان

شما می‌توانید در رستوران‌ها یا فروشگاه‌های مجارستان مشغول به کار شوید و از آن جا که بیشتر از ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار دانشجویی ندارید سعی کنید در جاهایی مشغول به کار شوید که درآمد بهتری برای شما در نظر بگیرند تا بتوانید به خوبی از پس هزینه‌های خود برآیید.

  • تدریس زبان کشوری که در آن زندگی می‌کردید مثلا فارسی به دانشجویانی که در حال تحصیل زبان مادری شما هستند یا تدریس زبان انگلیسی و حتی ترجمه متون انگلیسی و برگرداندن آن‌ها به زبان اصلی خودتان از دیگر کارهایی است که می‌توانید حین تحصیل به آن مشغول شوید.
  • به تدریس خصوصی درس‌هایی چون ریاضی و فیزیک که معمولا دانش‌آموزان زیادی در این دروس مشکل دارند بپردازید و در واقع معلم خصوصی دانش‌آموزان ضعیف‌تر باشید.
  • اگر در هنر خاصی مثل نقاشی یا موسیقی و... تبحر دارید با برگزاری کلاس‌هایی در این زمینه و آموزش آن به دیگران کسب درآمد کنید.
  • اگر دانشجوی رشته مهندسی یا کامپیوتر در مجارستان هستید، می‌توانید در کارخانه‌ها و شرکت‌هایی که کار آن‌ها به رشته تحصیلی شما مربوط می‌شود مشغول شوید تا علاوه بر داشتن درآمد برای آینده کاری خود رزومه کسب نمایید.
  • کار در محیط دانشگاه یکی از بهترین مشاغل دانشجویی است که می‌توانید همزمان با تحصیل در مجارستان به آن بپردازید. کار در کتابخانه، کافی شاپ، قسمت اداری دانشگاه و کارهای خدماتی از جمله کارهای محیط دانشگاه هستند. از مزیت‌های کار در خود دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید این است که محل کار شما با محل تحصیلتان یکی بوده و نیازی نیست مسافت زیادی را برای رفتن به سر کار طی کنید ولی باید دقت کرد که زمان کار با کلاس‌های شما تداخل پیدا نکند.

چگونه در مجارستان کار دانشجویی پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به آژانس‌های کاریابی، شغلی متناسب و مرتبط به رشته تحصیلی و مهارت خاصی که دارید پیدا کنید یا به آگهی‌هایی که به درب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها چسبانده می‌شود توجه نمایید و با مراجعه به صاحب این فروشگاه‌ها درخواست کار خود را به آن‌ها بدهید‌. حتی می‌توانید به سراغ کارفرمایان در رستوران‌ها و شرکت‌ها رفته و از آن‌ها سوال کنید که به نیروی کار نیاز دارند یا نه. خلاصه همه راه‌ها را برای جستجوی کار در مجارستان امتحان کنید و مطمئن باشید که بالاخره و به زودی کار دانشجویی مناسبی پیدا کرده و منبع درآمدی برای خود خواهید ساخت.

درآمد کارهای دانشجویی در مجارستان

دستمزد کار دانشجویی در مجارستان ۳ تا ۵ یورو در ازای هر ساعت است که با توجه به این که دانشجویان مجاز به ۲۰ ساعت کار در هفته هستند درآمد آن‌ها در هفته چیزی حدود ۶۰ تا ۱۰۰ یورو می‌باشد. در پایتخت مجارستان یعنی بوداپست دستمزد بیشتری برای هر ساعت کار در نظر گرفته می‌شود که این رقم چیزی حدود ۱۶۰۰ فورینت(HUF) خواهد شد.

کار حین تحصیل در مجارستان

نکات مهم در پیدا کردن کار دانشجویی در مجارستان

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا که راه‌های اصلی پیدا کردن مشاغل دانشجویی هستند روش‌های دیگری نیز وجود دارند که کارفرمایان را به سپردن کار به شما ترغیب می‌کند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

ساخت اکانت در لینکدین

شما می‌توانید با ساخت اکانت لینکدین و وارد کردن رزومه کامل خود در آن خود را در معرض دید کارفرمایان قرار دهید. زیرا کارفرمایان در مجارستان برای پیدا کردن شخص مورد نظر به جستجو در لینکدین می‌پردازند تا از بین کارجویان متعدد و در واقع کسانی که تجربیات آن‌ها مرتبط و مناسب با حرفه کارفرمایان باشد بهترین را انتخاب کنند.

نوشتن رزومه بی‌نقص

اگر رزومه خود را کامل و بدون نقص بنویسید طوری که تمام مهارت‌هایی که تاکنون کسب کرده‌اید در این رزومه لحاظ شود می‌توانید نظر کارفرمایان را به خود جلب کنید. رزومه را طوری جذاب و با نگارش عالی بنویسید که کارفرما با خواندن آن مجذوب شما شده و سریعا با شما ارتباط برقرار کند.

انتخاب شغل مناسب

در جستجوی مشاغلی بروید که با مهارت‌هایی که کسب نموده‌اید مرتبط باشند و زمان و انرژی خود را برای پیدا کردن کاری که مهارت و تجربه‌ای در آن ندارید هدر ندهید. توجه کنید که زمان کار با زمان تحصیل شما تداخل نداشته باشد یا شما را از رسیدگی به درس‌هایتان باز ندارد.

جستجوی کار با فکر باز

نباید خودتان را فقط به کار خاصی محدود کنید. قطعا شما فنون و مهارت‌های متعددی دارید که می‌توانید ذهنتان را روی بهترین آن‌ها متمرکز کنید. در واقع در پیدا کردن کار انعطاف‌پذیر باشید و به دنبال شغلی بروید که بتوانید خود را با آن وفق دهید و انجام آن برای شما راحت‌تر باشد.

مهاجرت به مجارستان با موسسه میرداماد

در این مطلب به بررسی کارهای دانشجویی ضمن تحصیل در کشور مجارستان و شرایط و ضوابط آن پرداختیم اگر قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارید می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیلی و کسب اطلاعات بیشتر درباره مسائل مرتبط با مهاجرت مجارستان و چگونگی پیدا کردن شغل دانشجویی در این کشور با مشاوران آگاه و با تجربه ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در تماس باشید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 334]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن