تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814436430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

"نوآوری گیاهان مصنوعی: تولید انرژی از باد و باران"


واضح آرشیو وب فارسی::

محققان به تازگی "گیاهان مصنوعی" با برگ‌های کوچک توسعه داده‌اند که قابلیت مهار انرژی باد و باران را دارند. این ژنراتورهای انرژی به شکل دستگاه‌های کوچک و شبیه به برگ‌ها طراحی شده‌اند و می‌توانند به طور مؤثر انرژی باد و باران را به برق تبدیل کنند. این پیشرفت به تولید انرژی چندمنبعی کمک می‌کند و گام مهمی در جهت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به شمار می‌رود.



محققان دو نوع جمع‌آوری انرژی را برای گیاهان مصنوعی توسعه داده‌اند. این گیاهان مصنوعی با هدف افزایش بهره‌وری و استفاده از باد و باران طراحی شده‌اند، در حالی که روش‌های سنتی به منابع منفرد برای تولید انرژی وابسته‌اند. این تکنولوژی جدید می‌تواند همزمان از منابع مختلف انرژی تجدیدپذیر بهره‌مند شود.

نوع اول یک ژنراتور تریبوالکتریک نانوساختار (TENG) است که برای جذب انرژی حاصل از حرکت باد طراحی شده است. این ژنراتور، با استفاده از لایه‌های نانوالیاف نایلونی، تفلون و الکترودهای مس، الکتریسیته تولید و بارهای ساکن را به جریان الکتریکی تبدیل می‌کند.

نوع دوم یک مولد انرژی مبتنی بر قطرات (DEG) است که از قطرات باران برای تولید انرژی استفاده می‌کند. این مولد با استفاده از تفلون و پارچه رسانا به عنوان الکترود، با برخورد قطرات باران به یکی از الکترودها، جریان کم و ولتاژ بالایی را تولید می‌کند.

در شرایط بهینه، ژنراتور تریبوالکتریک نانوساختار ولتاژ ۲۵۲ ولت تولید می‌کند، در حالی که مولد انرژی مبتنی بر قطرات به ولتاژ ۱۱۳ ولت دست یافت. محققان هر دو نوع جمع‌کننده انرژی را ترکیب کرده و مولد انرژی مبتنی بر قطرات را بر بالای ژنراتور تریبوالکتریک نانوساختار نصب کرده‌اند. در نهایت، این گیاه مصنوعی بتواند انرژی پاک را از منابع طبیعی خود برداشت کرده و به سیستم‌ها یا شبکه‌های نیروگاه‌های بزرگ‌تر انتقال دهد.

محققان در حال تصور آینده‌ای سبزتر برای گیاهان مصنوعی هستند. در این آینده، این گیاهان می‌توانند به شبکه‌های بزرگ‌تری تبدیل شده و در حل مشکلات انرژی پاک و پایدار به کمک ما بیافتند. این رویکرد نوآورانه به ما کمک می‌کند تا از منابع انرژی سنتی که به محدودیت‌ها و مشکلاتی برخورده‌اند، فرار کنیم و به سوی یک آینده سبز و پایدار حرکت کنیم. این پیشرفت در زمینه گیاهان مصنوعی یک امید برای تحقیقات و توسعه بیشتر در زمینه انرژی چندمنبعی ارائه می‌دهد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 275]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن