تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798662155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماسازان پیشرو مجری رنگ آمیزی، شستشو و پیچ و رولپلاک نمای ساختمان


واضح آرشیو وب فارسی::

اگر به فکر تغییر و تحول در نمای بیرونی ساختمان خود هستید و یا قصد ایمن سازی نمای ساختمان خود را دارید بهترین راه حل استفاده از خدمات راپل می باشد. به واسطه این کار برای انجام رنگ آمیزی نمای ساختمان، شستشوی نمای ساختمان و پیچ و رولپلاک سنگ نما دیگر نیازی به نصب داربست ندارید. شرکت نماسازان پیشرو تمامی این امور را توسط کار با طناب(راپل) برای شما انجام خواهد داد.

در این مقاله به معرفی سه تا از مهمترین و گسترده ترین خدمات قابل ارائه توسط این شرکت پرداخته خواهد شد. برای آشنایی با دیگر خدمات می توانید از وبسایت این شرکت به آدرس www.petzlrappel.com بازدید نمایید.

رنگ آمیزی نمای ساختمان

اجرای رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان یکی از کارهایی است که برای بهتر شدن جلوه ساختمان امری ضروری است. رنگ کردن نما را در دو بخش می توان تقسیم بندی نمود. مورد اول نقاشی نماهای سیمانی است. همانطور که می دانید برخی از نماهای ساختمانی از جنس سیمان بوده و به نمای رومی معروف اند. عیب این مدل نما در این است که به مرور زمان کثیف شده و آن سفیدی و تمیزی اولیه خود را از دست می دهند. از همین رو رنگ آمیزی در باز های 3 تا 5 ساله می تواند زیبایی اولیه نما را بازیابی نماید. 

مورد دوم استفاده از نقاشی برای قسمت های فلزی نمای ساختمان از جمله فریم پنجره ها، قاب ها و فلاشینگ های استفاده شده در نمای ساختمان است. این قسمت های نما به دلایل مختلفی از جمله تابش آفتاب و بارندگی و شرایط آب و هوایی تغییر شکل می دهند و مرمت و احیای آنها امری ضروری است.


رنگ آمیزی نمای ساختمان با طناب

جهت مطالعه و بررسی دقیق تر می توانید لینک https://petzlrappel.com/painting-the-cement-facade-of-the-building از وبسایت نماسازان پیشرو را بخوانید. همچنین مشاوران این شرکت با سعه صدر پاسخگوی تمام سوالات شما خواهند بود.

اصول و مراحل رنگ کردن نمای سیمانی

رنگ آمیزی نمای ساختمان اصول و روش های خاص خود را دارد. مطمئنا برای اینکه این موضوع به درستی دنبال و انجام شود باید سلسله مراتبی از کارهای مختلف انجام شود تا دوام و زیبایی نما به حداکثرترین حالت ممکن برسد.

به گفته شرکت نماسازان پیشرو پیشنهاد این است که تمامی مراحل به درستی و متوالی انجام شود. حال این دستور کارفرمای محترم است که همه مراحل انجام شود یا بخشی از آنها. در زیر توضیحاتی در خصوص تمامی مراحل برای شما آورده شده است.

شستشوی نما توسط واترجت

اولین و ابتدایی ترین کاری که در خصوص رنگ آمیزی نمای سیمانی ساختمان باید انجام داد، شستشوی نما با واترجت می باشد. واترجت دستگاهی است که آب را به صورت پرفشار فراهم می کند. این فشار آب باعث می شود که نمای ما کاملا تمیز شده و هاری از هرگونه کثیفی گردد.

پاک شدن و تمیز شدن زیر کار قبل از رنگ آمیزی بسیار حائز اهمیت می باشد. این کار باعث می شود سطح کار کاملا تمیز شده و آماده مراحل بعدی گردد. اگر این کار انجام نشود رنگ آمیزی به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد و باعث می شود در بازه زمانی کوتاه آن کیفیت مورد نظر را زودتر از دست بدهد.

واترجت ها انواع مختلفی دارند که به دو زیر شاخه بنزینی و برقی تقسیم بندی می شوند. واترجت های برقی به دو نوع تکاز و سه تقسیم می شوند. بهترین واترجت مورد استفاده برای رنگ آمیزی نوع سه فاز و با قدرت حداقل 200 بار می باشد. اگر قدرت واترجت مورد استفاده کم باشد مطمئنا آن تمیزی مطلوب را براورده نخواهد کرد.

برطرف کردن پوسته های رنگ و سیمان موجود

پس از تمیز کردن و شستشوی نمای ساختمان، نوبت به پاکسازی رنگ های پوسته شده از سطح دیوار می رسد. انجام این کار قبل از رنگ آمیزی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، چرا که رنگ آمیزی بر روی آن می تواند مشکلات زیادی در آینده ایجاد نماید.

یکی از راهکارهایی که می توانید در این زمینه مورد استفاده قرار دهید، سمباده زنی سطح مورد نظر می باشد. استفاده از این روش، سطحی یکدست برای شما به ارمغان خواهد آورد.

بندکشی و درزگیری برای ترک های موجود در نما

مرحله سوم برای نقاشی نمای ساختمان پوشاندن ترک ها و درزهای موجود در نما پس از اجرای شستشوی نما می باشد. این کار به این دلیل واجب است که زیر کار کاملا هم سطح شده و باعث اجرای اصولی و نهایتا شکیل شدن نما گردد. دلیل دیگری که بندکشی را اجتناب ناپذیر می کند بحث عایق کاری و عدم نفوذ آب باران و همچنین سرما و گرما می باشد. لذا بندکشی و درزگیری نمای ساختمان بحثی کاملا ضروری قبل از انجام کار رنگ آمیزی می باشد.

ایجاد ترک یکی از معضلات سازه ها مخصوصا در سازه های بتنی و سیمانی می باشد. بسیاری از مهندسان برای جلوگیری از ترک های وارده، پی سازه را به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی طراحی و اجرا می کنند، اما در برخی از موارد ممکن است پی سازه به صورت کاملا درست طراحی و اجرا نشود و این موضوع موجب نشست شده و همچنین ترک هایی در نما و سازه پدید می آید. 

رفع ترک های موجود با موادی همچون سیمان، پودر سنگ، چسب بتن و برخی از مواد دیگر بسته به نوع ترک ها انجام خواهد شد. باید توجه داشت که کار بندکشی به طور تمیز و با سلیقه انجام شود تا باعث کثیف شدن نما آن هم بعد از شستشو نشود.

استفاده از پرایمر 

پرایمر نوعی آستر یا پوشش اولیه سطح زیرکار است که جهت چسبندگی بیشتر و باندینگ سطوح سیمانی و بتنی به انواع پوشش‌ها، افزایش دوام رنگ و محافظت بیشتر از مواد سطوح اجرا می‌گردد. در واقع پرایمرها، از نظر شیمیایی و فیزیکی پیوندی بین سطح و رنگ نهایی برقرار‌می کنند.

از لحاظ ساختاری، پرایمر نوعی رزین است که علاوه بر کاربرد در بخش رنگ‌آمیزی ساختمان، در صنعت نیز کاربرد دارد. در بخش رنگ آمیزی دیوار داخلی یا خارجی ساختمان، به جای روغن یا آستر زیرکار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرایمر اکریلیک نوعی پرایمر دیوار سیمانی مطابق با تکنولوژی روز اروپا بر پایه آب و رزین اکریلیک و سیلیکون بوده و محصولی دوغ مانند و شیری رنگ، آماده به مصرف و با سهولت اجرایی بالا است. پرایمر علاوه بر سطوح سیمانی بر روی سطوح بتنی، گچی و سفالی جهت چسبندگی بیشتر رنگ اکریلیک، کنیتکس، تکسچر، مینرال، عایق سفید، رنگ و عایق نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می‌گردد. پرایمر اکریلیک با ایجاد لایه پلیمری و نفوذ داخل خلل و فرج سیمان یا بتن، باعث افزایش چسبندگی لایه‌های بعدی بر روی سیمان و یا بتن می‌گردد.

استفاده از پرایمین

پرایمین برای اجرای زیرین و آستری مولتی کالر و رنگهای آکرولیک استفاده می شود. ضخامت رنگهای پرایمین در مقایسه با رنگهای پلاستیک و آکرولیک بسیار بالاست. این رنگ با پوشش عالی، چسبندگی مناسب و قابلیت اجرای سریع، بدون بو و مواد مضر جهت آستری رنگ های مولتی کالر و آکریلیک های پایه آب و حتی رنگ نهایی جایگزین رنگهای نیم پلاستیک استفاده می‌شود.

رنگ پرایمین با استفاده از مرغوب ترین رزین های آكریلیك پایه آب تهیه شده و برای رنگ آمیزی به عنوان لایه اولیه و پر کردن خلل و فرج کلیه سطوح (گچی، سیمانی، آجری، آردواز و چوبی) استفاده می شود. ضرورت استفاده از پرایمین برای داخل ساختمان بیمارستانها، مهد كودك ها، اتاق خواب كودكان و كلیه اماكنی كه از لحاظ بهداشتی از حساسیت بیشتری برخوردارند، بیشتر خود را نشان می دهد.

قابل شستشو بودن، قدرت پوشش عالی، سرعت خشک شدن بالا، قابلیت رقیق شدن با آب، نداشتن بوی نا مطبوع، عدم جذب گرد و غبار، مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر نور، مقاومت در برابر ماورا بنفش، سازگاری با محیط زیست تنها بخشی از مزایای استفاده از پرایمین می باشد.

به طور خلاصه این گونه می توان گفت که پرایمین همان رنگ زیر کار یا آستر کار می باشد. در واقع اجرای پرایمین باعث می شود که نما آماده برای اجرای رنگ اصلی شود.

استفاده از رنگ مناسب

رنگ هایی که برای پوشش دهی نمای خارجی ساختمان ها و ویلا مورد استفاده قرار می گیرند, لازم است خصوصیات و ویژگی هایی مشخصی نظیر ضد آبی, مقاومت در برابر خورشید و… را داشته باشند تا ضمن تغییر رنگ نمای سازه از آن محافظت کنند . در ادامه به ویژگی های رنگ نما اشاره می کینم.

رنگ نما خود تمیز شونده

رنگ ها و پوشش های نمای ساختمان با تکنولوژی نانو نسل جدید پوشش ها هستند. ویژگی اصلی این دسته از محصولات در رنگ های پوششی خاصیت خود تمیز شوندگی است. خاصیت خود تمیز شوندگی یا همان Self Cleaning  در رنگ های پوششی از نفوذ آلودگی های محیطی و غبار به سطح مورد نظر جلوگیری می کند.

در پوشش هایی که از این ویژگی برخوردار هستند پس از اعمال روی سطح مورد نظر که می تواند سیمان و یا بتن باشد, یک لایه مقاوم و ضد آب ایجاد می شود که به عنوان یک سد در برابر آلودگی های محیطی عمل می کند. در صورت ایجاد آلودگی و دوده بر سطح نمای ساختمان و سازه, تنها با آب و همراه با باران تمامی غبارها به طور کامل از سطح نما پاک می شود.

پوشش ضد آب نما ساختمان

نمای خارجی ساختمان در معرض آب باران و عوامل محیطی گوناگون قرار می گیرد. پوششی که برای نما استفاده می شود باید حتما از ویژگی ضد آبی برخوردار باشد. رنگ ضد آب نمای ساختمان در برابر رطوبت و باران کاملا مقاوم است و پوسته نمی شود . پوشش های نما که از خاصیت ضد آبی برخوردار هستند با توجه به جلوگیری از نفوذ آب به سطح بتن و سیمان از ترک خوردن و فرسایش آنها نیز جلوگری می کنند .

رنگ عایق برای نما

رنگ نمای ساختمان علاوه بر تغییر رنگ سیمان و مقاومت بیشتر آن, لازم است یک عایق دمایی و رطوبتی نیز باشد. نمای خارج ساختمان ها با محیط بیرون در تماس است و استفاده از عایق مناسب برای نما  تا حد زیادی از اتلاف انرژی داخل ساختمان جلوگیری می کند. با انتخاب پوشش مناسب برای نما به راحتی و با هزینه کمتر می توانید یک عایق دمایی عالی داشته باشید.

خاصیت الاستیک رنگ نمای ساختمان

رنگ های نمای ساختمان بایو پایه سیلیکونی حاوی رنگ دانه های معدنی می باشند که به راحتی در برابر نور خورشید مقاوم هستند. همچنین در صورت ایجاد تنش در دیوار یا سازه بتنی به هیچ عنوان پوسته نمی شوند و با خاصیت الاستیک و انعطاف پذیری خوبی که دارند، از پوسته شدن رنگ جلوگیری می کنند.

همانطور که در بالا اشاره شد رنگ مخصوص نما شرایط خاصی دارد که به طور خلاصه ویژگی های اصلی رنگ نمای ساختمان باید ضدآب، ضدجبلک، الاستیک، قابل شستشو، ضدشوره، دارای مقاومت فیزیکی و شیمیایی بالا و مقاومت بالا در برابر نور خورشید باشد.

رنگ های نانو آکرلیک موجود در بازار بهترین انتخاب برای اجرای رنگ آمیزی نماهای سیمانی و بتنی می باشد. این رنگ ها به نوعی تمامی گفته های بالا را مورد توجه قرار داده و پوشش زیبایی را برای ما فراهم می کنند. البته که انتخاب نوع رنگ کاملا به عهده کارفرمای محترم می باشد و گروه ما مجری اوامر کارفرما خواهد بود.

رنگ آمیزی قاب پنجره های فلزی نمای ساختمان

درست است که امروزه اکثر ساختمان ها از قاب های پی وی سی در نمای خود استفاده می کنند، اما هنوز هم کم نیستند ساختمان هایی که قاب پنجره های آنها فلزی است. رنگ آمیزی قاب پنجره‌های فلزی در نمای ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است و این عمل به دلایل زیر ضروری است:

  • حفظ زیبایی و ارزش ظاهری
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • حفظ عمر مفید
  • ایجاد عایق حرارتی و صوتی
  • حفظ بهداشت محیط

رنگ آمیزی قاب پنجره‌های فلزی نما می‌تواند زیبایی و تمیزی نمای ساختمان را حفظ کرده و ارزش ظاهری آن را افزایش دهد. فلزات پس از مدتی تحت تأثیر عوامل محیطی مانند رطوبت و هوای آلوده قرار گرفته و ممکن است خوردگی و زنگ‌زدگی در آنها رخ دهد. رنگ‌آمیزی می‌تواند این خطر را کاهش داده و مقاومت فلزات را در برابر خوردگی افزایش دهد.

نقاشی منظم می‌تواند عمر مفید قاب پنجره‌های فلزی را افزایش داده و نیاز به تعمیرات و تغییرات زودهنگام را کاهش دهد. برخی از رنگ‌ها و پوشش‌های مخصوص می‌توانند به عنوان عایق حرارتی و صوتی عمل کرده و از انتقال حرارت و صدا به داخل ساختمان جلوگیری کنند.

رنگ‌آمیزی می‌تواند از رشد قارچ و کپک در قاب پنجره‌ها جلوگیری کرده و به بهداشت و تمیزی محیط کمک کند. با توجه به این دلایل، رنگ‌آمیزی منظم قاب پنجره‌های فلزی در نمای ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است و به منظور حفظ و بهبود زیبایی و عمر مفید ساختمان، این عمل باید به صورت دوره‌ای و با استفاده از مواد و روش‌های مناسب انجام شود.

مراحل رنگ کاری فریم های فلزی نما

برای انجام کار اصولی در جهت نقاشی فریم های فلزی نما رعایت یک سری مراحل ضروری است:

  1. تمیز کردن سطح کار
  2. سمباده کاری در صورت نیاز
  3. تمهیدات لازم جهت نپاشیدن رنگ روی قسمتهای دیگر نما
  4. تهیه رنگ مرغوب و متناسب شرایط کار
  5. اجرای یک یا چند دست رنگ آمیزی
  6. تمیز کردن اطراف کار پس از اتمام کار

انجام مراحل بالا برای اجرای تمام و کمال کار به ما کمک خواهد کرد.

پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

پیچ کردن سنگ های نمای ساختمان به دلیل خطرات ناشی از این موضوع است. ریزش سنگ از ارتفاع، سنگینی سنگ افتاده را چندین برابر کرده و اصابت آن با هر چیزی می تواند جبران ناپذیر باشد. لذا اصلی ترین دلیل برای پیچ سنگ نما جلوگیری از خطر است.

زمانی که یک سنگ از نما دچار ریزش شد و یا شل شدگی و لقی در سنگ های نما مشاهده شد حتما می بایست نسبت به پیچ رول پلاک نما اقدام کرد. به طور قطع بهترین تصمیم اقدام برای محکم کاری کل سنگ های نما است نه فقط قسمت ریخته یا شل شده. دلیل این موضوع نیز واضح است، وقتی قسمتی از نما متزلزل است گواهی بر آسیب پذیر بودن کل نما است.


پیچ و رولپلاک سنگ نما با راپل

البته تجربه ثابت کرده است راه اصولی پیشگیری است. این بدان معنی است که در صورتی که حتی سنگی شل نشده و نیفتاده است نسبت به انجام پیچ و رولپلاک سنگ نما اقدام نماییم. 

چگونگی انجام محکم کردن سنگ نما

برای مستحکم سازی نما ابتدا سنگ توسط دریل و مته های مخصوص سوراخ می شوند. سپس پیچ و رولپلاک درون این سوراخ قرار گرفته و توسط پیچ بند محکم می شوند. انتخاب دریل و مته مناسب به جهت نشکستن و ترک نخوردن سنگ ها بسیار حائز اهمیت می باشند. 

پیچ های مورد استفاده باید گالوانیزه ضد زنگ باشند. ابعاد پیچ ها بستگی به قطر سنگ کار شده در نما دارد. طول پیچ نباید آنقدری بزرگ باشد که ازملات گذشته و به سفال برسد. در این صورت پیچ هرز می چرخد و گیرایی مناسبی نخواهد داشت.

مرمت و نصب سنگ های سقوط کرده

پس از اتمام مقاوم سازی نما نوبت به ترمیم و مرمت سنگهای ریزش کرده خواهد رسید. در انتهای کار سنگهای افتاده که توسط کارفرما تهیه شده است نصب خواهد شد. این سنگ ها به چسب سنگ آغشته می شود. سپس در جای خود قرار گرفته و پیچ می شوند. در انتها نیز تمامی درز ها و ترک ها به منظور زیبایی و عدم نفوذ آب به پشت سنگ، بندکشی خواهند شد.

اجرای بتونه روی پیچ ها

پس از اجرای کار پیچ و رولپلاک حتما باید روی پیچ ها بتونه همرنگ شود. برای این منظور پبچ ها در اصطلاح باید کونیک یا خزینه شوند. واضح تر بگوییم سر پیچ باید به اندازه 2 تا 3 میلیمتر داخل سنگ برود. دلیل این کار این است که بتونه همسطح سنگ باشد و به مرور زمان ریزش نکند.

بتونه باید همرنگ سطح نما باشد تا پس از کار نما لکه لکه نشده و پیچ ها پیدا نباشد. برای بتونه باید سیمان سفید و پودرهای رنگ را طوری انتخاب و ترکیب نمود تا این خواسته تحقق پیدا کند.

عقد قرارداد و گارانتی کار

چنانچه کار شما توسط شرکت های معتبر انجام شود، این شرکت ها با شما قبل از کار قرار داد می بندند و کار شما را گارانتی می کنند. درست است که کسانی که به صورت شخصی کار می کنند هم ممکن است این کار را بکنند ولی به طور قطع ارزشی نخواهد داشت، مخصوصا در زمینه گارانتی کار.

کار انجام شده توسط شرکت کار در ارتفاع نماسازان پیشرو به مدت 5 سال گارانتی می شود. همچنین تمامی پرسنل این شرکت دارای بیمه حوادث یا همان بیمه مسئولیت می باشند. در قرارداد نیز ذکر می شود که هیچ مسئولیتی به عهده کارفرما نخواهد بود. قیمت پیچ و رولپلاک نما با طناب در شرکت نماسازان پیشرو نسبت به کیفیت ارائه شده کاملا منطقی و مناسب خواهد بود.

نماشویی و شستشوی نمای ساختمان

شستن نمای ساختمان یک فعالیت مهم در حفظ و زیبایی ساختمان‌ها است. دلایلی همچون تمیزی و زیبایی، افزایش عمر مفید نما، جلوگیری از آسیب ها، بهسازی و نگهداری، جلوگیری از نفوذ آب و ... نماشویی ساختمان را توجیه می کنند.

به طور کلی، شستشوی نمای ساختمان به عنوان یک فعالیت پیشگیرانه و نگهداری می‌تواند به طول عمر و زیبایی ساختمان کمک کند و به محیط زیست و کیفیت زندگی درون و اطراف ساختمان نیز مفید باشد. برای مطالعه دقیق تر و مفصل تر مقاله شستشوی نمای ساختمان نماسازان پیشرو را مطالعه بفرمایید.

شستن سنگ نمای ساختمان 

امروزه اکثر ساختمان های موجود مخصوصا ساختمان های مسکونی از سنگ در نمای خود بهره می برند. با گذشت زمان گرد و غبار و آلودگی روی سنگ ها نشسته و باعث کثیفی و ظاهر ناخوشایند در نما می شوند. چنانچه شستن نما به موقع انجام نشود ممکن است سیاهی ها و شره های آب تبدیل به رسوب شده و به خورد سنگ بروند.

بهترین مدل برای شستن سنگ نما استفاده از دستگاه واترجت یا همان آب پرفشار است. در این روش آب با فشار زیاد به نما خورده و تمامی کثیفی ها را از نما می زداید. استفاده از واترجت مخصوصا برای سنگ های آنتیک، تیشه ای و بادبر که سطح صافی ندارند نتیجه ای شگفت انگیز خواهد داشت.

شستشوی نمای شیشه ای و کامپوزیت 

نماهای شیشه ای و کامپوزیتی بیشتر در نمای ساختمان های اداری و تجاری کاربرد دارد. تمام جذابیت این نماها در تمیز بودن آن ها است. این مدل از نماها نسبت به دیگر نماها نیاز به نگهداری و نظافت بیشتری دارند. 

برای شستن این نماها چنانچه نما خیلی کثیف باشد بهتر است ابتدا واترجت شده و سپس توسط ابر و تی لکه گیری شود. اما در صورت نظافت دوره ای شاید فقط استفاده از ابر و تی کفایت کند.

نماشویی و نظافت نمای آجری 

نماهای آجری به علت جنسی که دارند جذب گرد و خاک و آلودگی بالایی دارند. شستن آجر باعث تغییر شگرفی می شود. نحوه شستشو باز هم از طریق واترجت است. بعد از شستشو توسط واترجت چنانچه سیاهی و رسوب باقی بماند می توان از واتر سند بلاست برای آن قسمت ها استفاده نمود. 


شستشوی نمای ساختمان تهران کرج

واتر سندبلاست پاشش سیلیس و آب به طور همزمان بوده که باعث لایه برداری می شود. البته این کار باعث تضعیف نما شده و در صورت اجرا حتما توصیه می شود از رزین استفاده شود.

شستشوی نمای سیمانی 

همانند نمای آجری و تا حدی بیشتر نماهای سیمانی به شدت در معرض کثیفی قراردارند. این امر هم به دلیل حفره ها موجود در نمای سیمانی و جذب بالای آن ها است. برای شستن این نماها تنها راه چاره فقط و فقط استفاده از واترجت است.

بهتر است برای این کار از واترجت های سه فاز و با فشار بالای 240 بار استفاده شود تا میزان تمیزی رضایت بخش باشد. سرنازل واترجت حتما باید از نوع خطی باشد تا نما یک دست تمیز شود و همچنین به نما نیز آسیبی وارد نشود.

تمیز کردن نمای چوبی

در عصر حاضر استفاده از چوب در نمای ساختمان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در صورت عدم رسیدگی این مدل از نما به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و نمای زشتی پیدا می کنند. 

برای این نماها شستن و نظافت یک بار در سال امری ضروری است. بهتر است بعد از هر بار نظافت از رزین و جلا های مخصوص استفاده نمود. چنانچه مدت زیادی باشد که چوب های نما شسته نشده باشد و رنگ و روی آن ها رفته باشد، می بایست سراغ سمباده کاری و اجرای رنگ مخصوص چوب رفت. نگهداری و مراقبت در زمان های مشخص، از هزینه های زیاد و فرسودگی چوب ها جلوگیری می کند.

نحوه محاسبه قیمت نماشویی

چنانچه قصد دارید نمای ساختمان خود را بشورید و کجکاو هستید چقدر هزینه بردار است کافی است با شرکت های مربوطه تماس بگیرید. این شرکت ها برای براورد هزینه از کار شما ابتدا بازدید می کنند. 

عوامل دخیل در قیمت شستشوی نمای ساختمان عبارتند از: تعداد طبقات، متراژ بر کار، میزان کثیفی نما، روشی که قرار است نما شسته شود و میزان راحتی و سختی در اجرای کار.

پس از لحاظ کردن این موارد پیش فاکتوری به شما تقدیم می شود تا بتوانید با دیگر واحد ها در میان بگذارید. قبل از شروع کار با شما قرارداد منعقد شده و سپس فرایند نماشویی ساختمان شما شروع خواهد شد.

بهتر است تمام واحد ها در زمان انجام کار در منزل حضور داشته باشند. دلیل این موضوع احتمال ورود آب به منزل از پنجره ها است. البته که برای ساختمان هایی که پنجره ها دو جداره باشند این احتمال نزدیک به صفر خواهد بود.

انجام خدمات نما با راپل(طناب) بدون داربست

امروزه برای کارهای در ارتفاع و نمای ساختمان ها دیگر از داربست و بالابر استفاده نمی شود. اجرای تثبیت سنگ نما از طریق پیچ رولپلاک، شستن نمای ساختمان و رنگ آمیزی و ... همگی با طناب یا همان راپل انجام می شود. این روش نسبت به داربست دارای مزایای بسیاری است که چند مورد از آن در زیر آمده است.

  • سرعت انجام کار بالاتر
  • ایمنی به مراتب بیشتر
  • هزینه پایینتر
  • عدم مزاحمت برای عبور و مرور
  • عدم آسیب به نمای ساختمان

با توجه به مطالب بالا بهترین روش برای دسترسی به نقاط مرتفع نمای ساختمان روش راپل است. در این روش راپل کارها روی نما معلق شده و کارهای مربوطه را انجام می دهند.

معرفی شرکت کار در ارتفاع نماسازان پیشرو

در این مقاله با سه مورد از خدمات مهم و شایع نمای ساختمان ها آشنا شدید. مطالب این نوشته تماما برداشتی از توضیحات وبسایت شرکت نماسازان پیشرو بوده است. این شرکت از سال 1388 تا به الان در حال انجام امور در ارتفاع و نمای ساختمان ها آن هم بدون داربست می باشد. از شاخصه های مهم این شرکت رزومه قوی و برخورداری از کادر اجرایی مجرب و متعهد است.

انجام بیش از 9000 پروژه ریز و درشت و همکاری با ارگان های دولتی و خصوصی، مجتمع ها، مراکز اداری و تجاری، بانک ها و ساختمان های مسکونی جز رزومه این شرکت معتبر محسوب می شود. علاوه بر خدمات نماشویی، رنگ آمیزی و پیچ و رولپلاک نما که مطالعه فرمودید دیگر خدمات این شرکت عبارتند از:

  1. پوشاندن و بستن درز انقطاع ساختمان
  2. نصب تابلو، بنر، بیلبورد و… در نما و ارتفاع
  3. اجرای رزین و جلا برای چوب و آجر و سنگهای تزیینی
  4. پوشاندن و بستن نورگیرها و پاسیو ها توسط توری
  5. اجرای نورپردازی و تعویض لامپ های سوخته نما
  6. آب بندی و عایق کاری نمای ساختمان
  7. اجرای ایزوگام در ارتفاع و نماهای جانبی ساختمان
  8. اجرای سیمان کاری در ارتفاع
  9. کندن نما و درآوردن جای دریچه هوا و هود
  10. نصب لوله های هواکش و سانتریفیوژ
  11. جوشکاری در ارتفاع و نمای ساختمان
  12. بندکشی و اجرای نانو و آب گریز کردن نما

حوزه فعالیت این شرکت به طور گسترده در تهران می باشد. اما انجام کار در استان های البرز، قزوین، قم و تمام نقاط کشور مقدور می باشد. در زیر شماره تماس های هر 5 شعبه این شرکت ذکر شده است:

پاسخگوی شمال تهران: 02122619128

پاسخگوی غرب تهران: 02144213653

پاسخگوی مرکز تهران: 02188548502

پاسخگوی شرق تهران: 02177949078

پاسخگوی جنوب تهران: 02166536568

چنانچه به دنبال یک گروه کاملا حرفه ای و با تجربه برای انجام کارهای در ارتفاع و نمای ساختمان ها می گردید، بدون شک یکی از بهترین گزینه ها شرکـــت کـــار در ارتفــاع نماســـازان پیشــــرو خواهد بود.


 

منبع این مطلب: www.petzlrappel.com






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن