تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798320471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاربردهای مقاطع مختلف آلومینیومی


واضح آرشیو وب فارسی::

آلومینیوم به دلیل مزایای بسیار زیادی مانند سبک وزن بودن، نگهداری کم، جذابیت بصری، قابلیت عایق بودن، تطبیق پذیری، سازگاری با محیط زیست و .... همواره مورد توجه بوده و در کاربردهای متنوعی از آن ها استفاده می شود. از جمله می توان به قوطی آلومینیومی اشاره کرد که به دلیل قابل بازیافت بودن و محافظت در برابر خوردگی، گزینه ای عالی محسوب خواهند شد. از دیگر قطعاتی که از آلومینیوم بهره گرفته می شود، باید به هیت سینک و لوور آلومینیومی اشاره کرد.


لوور آلومینیومی

لوور آلومینیومی و کاربرد آن

آلومینیوم یکی از سبک ترین فلزات شناخته شده است که بسیاری از صنایع به کار می گیرند. در مقایسه با سایر مواد مانند فولاد، آلومینیوم 33٪ سبک تر است. این بدان معنی است که لوورهای آلومینیومی را می توان به راحتی نصب کرد و آنها را در چند پروفیل بدون کاهش قدرت مونتاژ نمود.

لوورها حتی در قرون وسطی در ساخت و ساز وجود داشته اند. لوورها با طراحی منحصربه‌فرد خود به‌منظور کاهش تابش نور خورشید در داخل ساختمان ‌ها و بهبود تهویه راه ‌حلی مقرون ‌به‌ صرفه محسوب می شدند. لوورهای مدرن امروزه به گونه ای ساخته می شوند که قادر به مقاومت در برابر فشارهای خارجی هستند. در واقع، امروزه بسیاری از صاحبان ساختمان ها از لوورهای آلومینیومی و مزایای آن برای انواع سازه ها استفاده می کنند.

لوور آلومینیومی کرکره‌ هایی محسوب می شوند که دارای لت ‌های افقی هستند و می‌توان آن‌ها را در زوایای مختلف قرار داد تا مانع تابش مستقیم نور خورشید شوند. در حال حاضر عمدتاً لوورهای آلومینیومی را برای اهداف تزئینی و زیبایی معماری قرار می دهند. انواع مدرن لوور با فلزاتی همچون آلومینیوم، فولاد ضد زنگ یا تیتانیوم می سازند.


قوطی آلومینیومی

مزایای قطعات آلومینیومی

مزایای مقاطع مختلف آلومینیوم آنقدر وسیع است که می توان در بسیاری از کاربردها آن ها را مشاهده کرد. به خصوص هنگام طراحی ساختمان ها، در نظر گرفتن این مزایا مفید است.

سبک وزن بودن

آلومینیوم فلزی سبک است که وزن آن تقریباً یک سوم وزن فولاد خواهد بود. (2.7 گرم بر سانتی متر مکعب) هنگام طراحی نمای ساختمان، آلومینیوم به دلیل نصب آسان در مقایسه با فلزات سنگین تر مانند فولاد، صرفه جویی جدی در هزینه ها خواهد داشت.

مقاوم در برابر خوردگی

پروفیل یا قوطی آلومینیومی دارای یک پوشش اکسید محافظ است که به طور طبیعی از آن در برابر خوردگی محافظت می کند. این یک مزیت بزرگ برای هر ساختمانی است. اگر می خواهید ساختمانی را طراحی کنید که چندین دهه دوام بیاورد، لوورهای آلومینیومی انتخاب مناسبی هستند.

قابلیت انعطاف

یکی از نکات قابل توجه این است که این فلز دارای خاصیت انعطاف پذیری است و به سادگی ذوب می شود. منعطف بودن قطعات آلومینیومی همیشه می تواند به صورت سفارشی برای هر نیاز معماری طراحی و آماده گردد.

قابل بازیافت بودن

بازيافت لوورهاي آلومينيومي و خود آلومينيوم آسان است، بدون اينكه كيفيت خود را از دست بدهد. بازیافت آلومینیوم تنها 5 درصد انرژی لازم برای تولید آن را می گیرد.

هیت سینک و کاربردهای آن

در کنار دیگر کاربردهای آلومینیوم، از آن برای ساخت هیت سینک استفاده می شود. هیت سینک، قطعه ای فلزی محسوب می شود که در سی پی یو رایانه قرار می گیرد تا از طریق یک سری باله، انرژی را از بخش های مختلف  آن خارج سازد.

هیت سینک‌ها به خودی خود غیرفعال هستند، با این حال، با یک فن ترکیب می شوند تا بتوانند حرارت را از قطعات حساس کامپیوتر دور کنند. در واقع، یک CPU مستعد گرم شدن بیش از حد است. بدون هیت سینک، گرمای تولید شده توسط قطعات در CPU باقی می ماند و آن را می سوزاند.

از آنجایی که بیشتر قطعات از تراشه های الکترونیکی ساخته شده اند، گرما را به راحتی جذب می کنند. اگر گرمای بیش از حد دریافت کنند، آسیب می بینند و عملکرد رایانه با کارایی بالا را به خطر می اندازند. از همین روست که از هیت سینک استفاده می شود که از آلومینیوم ساخته شده است.

محافظت هیت سینک آلومینیومی

داشتن هیت سینک بسیار مهم است، زیرا به خنک شدن CPU کمک می کند؛ حتی اگر برای مدت طولانی از آن استفاده کنید. این قطعه آلومینیومی به گونه ای طراحی شده است که گرمای حاصل از CPU را جذب کند و سپس گرما را از اجزای آن پراکنده سازد.


هیت سینک

نحوه عملکرد هیت سینک

یک هیت سینک آلومینیومی، حرارت را از یک جزء در چهار مرحله اصلی دور می کند:

  • منبع گرما تولید می کند: این منبع هر سیستمی است که گرما ایجاد می کند و برای کارکردن نیاز به حذف آن دارد.
  • انتقال گرما به دور از منبع: گرما از طریق رسانایی طبیعی به درون سینک حرارتی و از منبع دور می‌شود که مستقیماً تحت تأثیر هدایت حرارتی مواد سینک قرار می‌گیرد. این امر به دلیل مواد با رسانایی حرارتی بالا مانند آلومینیوم در هیت سینک امکان پذیر شده است.
  • گرما در سرتاسر هیت سینک ها توزیع می شود: گرما به طور طبیعی از طریق رسانایی طبیعی در سرتاسر سینک حرارتی حرکت می کند و در سراسر گرادیان حرارتی از محیطی با دمای بالا به محیطی با دمای پایین حرکت می کند.
  • گرما از هیت سینک دور می شود: این فرآیند به گرادیان دمای سینک حرارتی و سیال کار آن متکی است.

جمع بندی

غیرمغناطیسی بودن آلومینیوم باعث شده است که به راحتی از آن در کاربردهای الکتریکی و الکترونیکی  مانند هیت سینک استفاده کنند. از طرفی به جهت وزن سبک و انعطاف پذیری مناسب، به عنوان لوور یا قوطی آلومینیومی در سازه های مختلفی به کار می آید. دوام و مستحکم بودن زیاد و مقاومت در مقابل خوردگی باعث شده است تا بتوان انواع دریچه و لوور آلومینیومی را طراحی های متنوع ساخت. می توان گفت، آلومینیوم یکی از فلزات پرکاربرد است که بشر به آن دست یافته است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن